O nouă tehnologie pentru bateriile mașinilor electrice: acumulatorii, integrați în șasiu pentru a ocupa mai puțin spațiu

Publicat miercuri, 12.08.2020 12:43 de Daniel Popescu

Producătorul chinez CATL susține că a dezvoltat o tehnologie care permite integrarea bateriilor pentru mașini electrice în șasiu. Modelele electrice cu această tehnologie vor avea autonomii de peste 800 de kilometri.

Producătorul chinez CATL a anunțat miercuri că a pus la punct o nouă tehnologie pentru bateriile pentru mașini electrice.

Noua tehnologie va permite în viitor integrarea modulelor de baterie în șasiu, astfel că spațiul total ocupat de acumulator va fi mai mic. Prin urmare, constructorii vor putea integra baterii cu capacitate mai mare pentru autonomii de peste 800 de kilometri, potrivit estimărilor făcute de inginerii CATL.

În prezent, constructorii auto cumpără baterii de la diverși producători, însă noua tehnologie va presupune o colaborare directă între constructor și producătorul de baterii la designul modelelor. Tocmai de aceea, CATL estimează că noua tehnologie va fi introdusă pe modele de serie "înainte de anul 2030".

În prezent, CATL este unul dintre principalii furnizori de baterii pentru constructori din întreaga lume.

Unul dintre cei mai populari clienți este Tesla, însă CATL a încheiat recent parteneriate și cu Volkswagen sau Mercedes-Benz. De altfel, viitorul sedan de lux Mercedes-Benz EQS va avea baterii CATL cu o autonomie de peste 700 de kilometri.

Via Reuters

  • joe, miercuri, 12.08.2020 13:17

    Ideea nu e ”woow” de noua!De cativa ani sunt biciclete electrice cu bateriile integrate in cadrul ei...Apropo,,ati citit articolul cu patania unui posesor de BMW nou? https://ziare.com/auto/masini-de-lux/cum-era-sa-moara-un-inginer-in-aviatie-intr-un-autoturism-de-lux-cu-erori-de-fabricatie-a-fost-infernal-copiii-s-au-speriat-1624750

  • polmol18, miercuri, 12.08.2020 14:10

    @Joe, si care e legatura intre stire si patania din link?

  • Tavi.p, miercuri, 12.08.2020 14:11

    Daca vor fi integrate in sasiu inseamna ca vor fi supuse la aceleasi forte la care e supus si sasiul. Nu stiu pe termen mediu si lung cat de benefic ar fi pentru baterii sa suporte tensiunile astea

  • netam-nissan, miercuri, 12.08.2020 16:58

    e totusi o legatura desi debila intre stire si cardanu de beamve x6 sarit de pe fix. daca era electric x6 nu mai avea deci cardan si ii explodau cel mult bateriile. altfel stiam ca masinile mondene sau moderne nu stiu prea bine in fine NU au sasiu doar tren de rulare. dar asta e sintem pe un sit de pasionati auto si trebuie sa ii credem, nu?

  • Ioeugen, miercuri, 12.08.2020 18:48

    @Tabi p... stai fără grija ca nu le-o bagă fix pe fix... are cine se gândi la asta

  • PMC, joi, 13.08.2020 08:55

    Deci masina va cara in sasiu o tona de baterii? :) Ce dragutz...

  • LR, joi, 13.08.2020 10:22

    Este soluția naturală. Tot mai multe părți ale vehiculelor vor îndeplini tot mai multe sarcini. Asta se întâmplă de când lumea: forma urmează funcția. Un exemplu: știți care este rolul principal al unui parbriz al autoturismului?

  • hazard, joi, 13.08.2020 14:30

    cu cat mai dati kilu' de rosii?