OFICIAL: Acesta este noul Opel Astra Electric: 156 CP și autonomie de 416 kilometri

Publicat miercuri, 30.11.2022 10:31 de Tiberiu Safta

Opel Astra primește, pentru prima dată, o versiune cu zero emisii, numită simplu Electric. Noul model este disponibil în ambele variante de caroserie, hatchback și Sports Tourer, iar propulsorul oferă 156 de cai putere și o autonomie de 416 kilometri.

Așteptarea a luat sfârșit. Opel Astra intră oficial în epoca electrică. Pentru prima dată în istoria sa de 31 de ani, compacta germană primește o versiune nouă, cu zero emisii, botezată simplu Astra Electric. Noul model pur electric este bazat pe aceeași platformă cu Peugeot 308, care a primit la rândul său o

versiune cu zero emisii în această toamnă.

La fel ca versiunile cu motoare termice, noul Opel Astra Electric este disponibil în ambele variante de caroserie, hatchback și Sports Tourer și este identic din punct de vedere estetic la exterior. Noul model electric primește aceleași dotări ca versiunile clasice, în speță faruri LED adaptive cu tehnologie Laser, jante de 18 inch și vopsele two-tone.

Lucrurile rămân neschimbate și în habitaclu, acolo unde noul Astra Electric este echipat în standard cu scaunele ergonomice Active Sport, două ecrane digitale de 10 inch pentru instrumentar și sistemul multimedia, precum și un HUD de dimensiuni mari.

AUTONOMIE DE 416 KILOMETRI

Evident, cea mai mare noutate aici este propulsorul electric al noului model. Compacta mărcii de la Russelsheim este propulsată de un singur motor electric amplasat pe puntea din față și care livrează 156 de cai putere și un cuplu de 270 de Nm. Propulsorul este alimentat cu o baterie litiu-ion de 54 de kWh, amplasată între caroserie și șasiu.

Astfel, noul Astra Electric atinge o viteză maximă de 170 de km/h, fiind limitată electronic. De asemenea, noul model promite o autonomie de 416 kilometri în regim WLTP și un consum al energiei de 12.7 kWh/100 de kilometri.

Bateria poate fi încărcată până la 80% capacitate în 30 de minute la o priză de încărcare rapidă de 100 de kW. Astra Electric vine echipat în standard și cu un încărcător portabil de 11 kW în 3 faze.

În schimb, capacitatea portbagajului este ceva mai mică decât la versiunile cu motoare termice, un element atribuit poziționării acumulatorului în podea. Astfel, varianta Sports Tourer a noului Astra Electric pune la dispoziție o capacitate de 516 litri cu scaunele spate în poziție normală, respectiv 1553 de litri cu bancheta rabatată. Prin comparație, versiunea cu motor termic are o capacitate a portbagajului de 597 de litri în configurație normală, respectiv de 1634 de litri cu scaunele rabatate.

Debutul comercial al noului Opel Astra Electric va avea loc în primăvara lui 2023. Deocamdată, constructorul german nu a anunțat prețurile noului model.

via Opel

  • eu, miercuri, 30.11.2022 12:42

    iar aberatii cu 400 de km din 50 kWh.. nici de-ai dreaq n-ar pune o baterie cu capacitate mai mare, zici ca sug toti de la aceeasi tzatza

  • @eu, miercuri, 30.11.2022 16:08

    Baterie mai mare inseamna greutate mai mare...ceea ce necesita putere mai mare - care are nevoie de mai multa energie. Deci trebuie sa fie un echilibru intre cat suporta platforma ca si greutate si cata putere ai nevoie sa o misti. Nu mai vorbim de preturi semnificativ mai mari... deci intri intr-un cerc vicios... Nu-i chiar simplu sa mai pui inca baterii de 300 Kg pe langa alea pe care deja le-ai pus...

  • ROV, miercuri, 30.11.2022 16:56

    Vanzarile de masini electrice se vor prabusi daca se pastraza mizeria asta cu energia...cand le-am cumparat era curentul 0.7, iar intr-un an a devenit 2.4 lei/kw pentru persoana juridica... Cam repede a inceput bataia de joc, noroc ca nu am vandut inca termicele.

  • r, miercuri, 30.11.2022 22:53

    Ceva nu are logica. Bateriile sunt plasate între caroserie si sasiu. Personal cred că nu se mai fabrică de vreo 50 ani autoturisme cu sasiu, toate sunt autoportante.

  • Cris, miercuri, 30.11.2022 23:57

    Vrajeli !Sfideaza legile fizicii !O masina cu putere de 4 ori mai mare ca Springul si o masa dubla are autonomia mai mare ?Nici chiar asa...Toti producatorii exagereaza dar si cei din tabara opusa nu sr lasa.Cum sa spui de Dacia Spring ca are consum minim de 16kwh/100km cand eu scot vara 9 si folosesc AC-ul.Cum sa aberezi cu o autonomie maxima iarna de 100km ,adica un consum de 27kwh/100 cand eu scot 15 si folosesc incalzirea.Poate sa maltratezi masina efectiv si sa mergi mereu incarcat la max si doar pe drumuri grele, cu pante mari...Nu ne mai miram ca la atatea aberatii care circula oamenii nu trec la electrice nici cu ajutor de la Stat de 10.000€ si in ciuda economiilor evidente si mai ales stiind ca reducem poluarea !Veh termice consuma imens iarna chiar daca pe bord oamenii vad niste medii rezonabile de 8 sau 9 L/100km.Acelea sunt medii adica acel 6 de vara cu un minim de 12 iarna.Sa nu mai zic ca astea sunt piticele alea cele mai mici.Termicele astea din ziua de azi,mai grele datorita celor 6 stelute, sar de 10 in oras chiar si vara.Oamenii vad pe bord ceea ce fac pe medie ,combinat cu diverse trasee facile.Pe autostrada nu mai zic,la 130km/h trec de 15 lejer.Majoritatea termicelor mai grele,de familie,trec de 20L/100 iarna in oras la o forjare cat de cat,ca acu toti ne grabim.Va dati seama ce respiram mai ales ca majoritatea sunt vechi,cu norme de poluare inferioare si tobe catalitice uzate ?Ce naiba suntem asa tampiti ca popor noi romanii astia ?Cumpara tarile nordice de rup desi e frig acolo dar noi nu.Sa nu mai vb ca energia electrica o sa ne-o luam de la soare ,de pe case,orice s-ar intampla cu economia(industria petroliera) ,greve,aprovizionare imposibila din cauza sinistrelor sau chiar cu resursele fosile...

  • PMC, joi, 01.12.2022 12:04

    @ROV: o chestie pe care o realizeaza putini e ca iarna, sau cand temperaturile sunt sub 10 grade, iti scade autonomia simtitor DAR TU PLATESTI ACEEASI CANTITATE DE CURENT. Deci platesti la fel, dar in loc de 300 de km, mergi 200. Asa o sa fie si Opelul asta: va merge 250 de km iarna, si o sa platesti 54 de KWh. Vara va merge spre 350.

  • Mike, vineri, 02.12.2022 08:15

    câte zile de -10 °C au fost în România în ultimele 2 ierni ? Extrem de puţine... iar în Dobrogea cam nicio zi Despre minţitul cu autonomia.... la termice nu minţeau la fel ??? Că făceau 4 litri la 100 km și ele scoteau minim 6 litri ??? Este aceiaşi minciună.

  • Mike, vineri, 02.12.2022 08:26

    Apropo de electrice... Tesla semi truck face 500 mile cu o singură încărcare https://youtu.be/Yr1AMQpM2OM

  • Kap, vineri, 02.12.2022 11:01

    Te-a dat de gol Edică una din exprimările împiedicate de care ai tot abuzat: ”cumpara tarile nordice”. Și te trădează evident turbarea cu care exagerezi. Când o termică pe frig extrem sau cu AC din greu poate consuma chiar și cu mama GPL-ului un plus de aproximativ 10% față de medie, la temperaturi extreme o electrică poate trage din bateria aia stresată pe litiu și 100% în plus față de consumurile clamate de producător, cu toată pompa de căldură sau alte încercări de marketing de a atenua grozăvia. Deci plusul la extreme e în jur de 10% la termice și poate fi de 10 ori mai mare la electrice. Și miră-te de ce oamenii nu ”trec la electrice”, cât timp nici cu pomana maximă a statului român (peste 11.000 euro), electrica ajunge să fie și cu 50% mai scumpă față de modele pe combustibil lichid FĂRĂ dezavantajele electro....casnicelor (ca să subliniem și ”avantajele” autonomiei).

  • pipo, vineri, 02.12.2022 13:15

    Era bine daca aveam si preturile, aici putand face o comparație foarte pertinenta cu varianta termica. Eu unul nu pot inghiti galusca asta cu costurile mau ridicate pt. productia unei electrice. Oricât ar costa bateria aia, sunt mult prea multe piese ce dispar care ar trebui sa compenseze fara discuții costurile. @PMC are dreptate aici, cum am mai spus și eu in trecut, nu înțeleg cum lumea se poate impaca cu gândul de a plăti iarna aproape dublu pt. o distanță similara parcursa in sezonul cald, vorbim de 3-4 luni din an care pt mine reprezinta exact unul din principalele motive pt. care sa am auto personal la dispoziție. Apropo, din discuțiile de mai sus unii pot sa înțeleagă ca termicele consuma mai mult iarna , nimic mai fals, atata timp cât nu e zăpadă sau zloata, masina consuma mai bine in sezonul rece, aerul cu cât este mai rece cu atât asigura o explozie mai buna in camera și ( mai ales la drumuri lungi) procentul de combustibil din amestec scade simțitor .Oricat de bine ar lucra intercoolerul vara , nu o sa scoată un aer atat de rece. Din păcate (chiar eram optimist acum cativa ani cu privire la electrice), pt mine, posibilitatea de a conduce o electrica prea curând se reduce pe zi ce trece. Lăcomia producătorilor întrece orice previziuni ale mele, in condițiile în care nu vad nici-un avans tehnologic substanțial, sunt încă la nivel de experimente.