OFICIAL: Acesta este noul Volkswagen Golf 8 facelift
Volkswagen a dezvăluit faceliftul actualei generații Golf. Multe modificări estetice la exterior și ecrane mai mari la interior. Citiți despre toate modificările în articolul nostru.
Până nu demult regele pieței auto din Europa, Volkswagen Golf trebuie să cedeze teren în fața noului val de crossovere, unele dintre ele dezvoltate chiar pe platforma sa. Cu toate acestea, Volkswagen Golf nu are de gând să se pensioneze în surdină, așa că face un nou salt estetic și tehnologic pentru a intra în grațiile europenilor.
A opta generație a modelului compact a primit un facelift, care aduce o serie de modificări importante, inclusiv din punct de vedere estetic. Deși toți eram obișnuiți cu două linii mai la stânga și „Iată o nouă față!”
În partea frontală avem faruri ușor redesenate, cu o semnătură luminoasă nouă. Versiunile echipate cu iluminarea inteligentă de tip Matrix LED vor primi și un logo iluminat. În partea din spate, semnătura luminoasă LED a stopurilor poate fi modificată. Există trei modele diferite, așa cum se întâmplă și pe noul Audi Q8 facelift.
Lista de noutăți nu se oprește aici: va mai exista un acoperiș negru contrastant pe nivelurile de echipare superioare, iar spoilerele față și spate primesc un aer proaspăt. Lista jantelor se îmbogățește cu noi tipuri de design și dimensiuni cuprinse între 16 și 19 inch. Caroseria poate fi și ea vopsită în 4 noi nuanțe: albastru Crystal Ice, albastru Anemone, argintiu Oyster, negru Grenadilla.
ECRAN CENTRAL DE 12.9 INCH
Odată cu faceliftul, Volkswagen se reîntoarce la butoanele clasice pe volan. Însă nu vorbim de butoane clasice pentru celelalte comenzi din habitaclu. Avem, în schimb, un ecran multimedia mult mai mare. Pe echipările de bază avem un ecran de 10.4 inch, iar pe cele superioare vorbim despre un ecran de 12.9 inch.
Se păstrează comenzile tactile pentru climatizare și volum, de la baza ecranelor, dar de data aceasta au fost iluminate, pentru a putea fi văzute și pe timp de noapte.
DIESELUL MAI RĂMÂNE CU NOI
Gama de motorizări va include obișnuitul motor 1.5 TSI, cu 115 și 150 de cai putere. El va fi cuplat la o transmisie manuală cu 6 rapoarte. Pentru cei care vor o automată, există versiunea mild-hybrid a acestui motor, adică 1.5 eTSI, disponibilă doar cu o cutie cu 7 rapoarte și dublu ambreiaj. Pentru cei care își doresc mai mult, va exista și un 2.0 TSI, cu 204 cai putere.
Fanii dieselului pot răsufla ușurați. Încă mai avem clasicul 2.0 TDI, oferit cu 115 cai putere și cutie manuală sau cu 150 de cai putere și cutie automată DSG.
PLUG-IN HYBRID CU AUTONOMIE DE 1000 KILOMETRI
Volkswagen va oferi și o versiune plug-in hybrid, care dispune acum de o baterie mai mare. Ea a crescut de la 10.6 kWh la 19.7 kWh, ceea ce ajută la o autonomie pur electrică de 100 de kilometri. Versiunea aceasta garantează 204 cai putere și promite să se încarce cu 11 kW de la o priză AC și cu 50 de kW de la o priză rapidă (da, există acum și această opțiune). Cu rezervorul plin și cu bateria încărcată, Volkswagen promite o autonomie de 1000 de kilometri.
Nu lipsește nici Volkswagen Golf GTE, care promite 270 de cai putere, livrați doar punții față. Este un plug-in hybrid care utilizează motorul 1.5 TSI, în locul vechiului 1.4. Pentru cei care n-au uitat de bătrânul Golf GTI, e bine de știut că nici Volkswagen nu a uitat. Este oferit în continuare în gamă, cu un motor pe benzină de 261 de cai putere.
Modificările enumerate mai sus se vor aplica și modelului adresat familiilor, adică Golf Variant.
37.000.000 DE UNITĂȚI VÂNDUTE
De-a lungul celor peste 50 de ani de producție, Volkswagen Golf a reușit să adune 37 de milioane de clienți în întreaga lume. Și, probabil, până la finalul carierei acestei generații se va apropia de borna de 40 de milioane de clienți. O performanță cu care se pot lăuda numai câteva mașini de-a lungul istoriei.
O sa pornească și asta de la 30k pret lista fără discount-urile aferente care oricum sunt mici? :) O sa vina și cu problemele de soft tipice VAG?