OFICIAL: Acesta este viitorul Ford Focus electric!

Publicat sâmbătă, 08.01.2011 14:24 de Cornel Șocariciu

Oficialii Ford au prezentat în cadrul Consumer Electronics Show versiunea electrică a lui Focus. Este prima astfel de versiune realizată de Ford pe baza modelului său compact.

Versiunea electrică a noului Ford Focus a fost prezentată oficial în cadrul Consumer Electronics Show (CES 2011), eveniment care se desfăşoară în aceste zile în Las Vegas. Modelul va fi introdus pe piaţa din SUA anul acesta, urmând ca în Europa să fie importat începând cu 2013.

Faţă de modelul clasic, noul Focus electric dispune de o grilă nouă care îmbunătăţeşte coeficientul aerodinamic al maşinii. Primul model electric produs de Ford dispune de un motor electric de 125 de cai putere şi 245 Nm şi este alimentat de o baterie tip Litiu-Ion de 23 kWh.

Viteza maximă a acestuia este de 136 km/h, iar posesorii vor putea parcurge 160 de kilometri cu un singur "plin" al bateriei.

Timpul pentru reîncărcarea bateriilor este de 3-4 ore la o priză de 240 de volţi. Spre deosebire de celelate modele electrice, bateriile vehiculului american sunt racite cu lichid, ceea ce înseamnă că temperatura acestora rămâne la un nivel optim pentru a oferi performanţe şi viață maximă acumulatorilor.

"Mai mult decât orice alt vehicul electric de pe piaţă, noul Focus EV nu pierde nimic din dinamica şi ţinuta de drum a unei maşini tradiţionale", a declarat Sherif Marakby, oficial Ford. În versiunea de bază, noul model al americanilor dispune de şase airbag-uri şi sistem electronic de control al tracţiunii. De asemenea, clienţii se vor putea bucura de tehnologia MyFord Touch alături de un sistem audio performant de provenienţă Sony.

"Suntem foarte încântaţi de potenţialul pe care Focus EV îl poate avea pe piaţa auto. Majoritatea dintre noi suntem obişnuiţi să ne încărcăm dispozitivele electronice zilnic şi suntem încrezători că viitori clienţi se vor gândi la procesul de reîncarcare al bateriilor lui Focus electric ca la un lucru obişnuit şi simplu", a declarat Nancy Gioia, oficial Ford.

Via | Ford

  • Bethurbazal, sâmbătă, 08.01.2011 14:51
    Opinie

    Bun venit Focus EV! Te-am vazut de cateva zile pe CNN dar in poze esti si mai ok.

  • denis, sâmbătă, 08.01.2011 15:00
    focus

    urat cu spume!

  • bogdan, sâmbătă, 08.01.2011 15:09

    ce botic de ASTON MARTIN a facut... :)

  • gelu, sâmbătă, 08.01.2011 15:11
    n-arata rau deloc

    dar stopurile alea...parca le-am mai vazut undeva. Nu credeti? Caracteristicile tehnice sunt cat se poate de OK

  • Etienne, sâmbătă, 08.01.2011 15:13
    Focus EV

    Desi nu aspectul e primordial la un model electric, nu pot sa nu observ ca Focus EV arata mai bine decat Focus "clasic"; oribilele guri de aerisire din spoiler au disparut, facand loc unei grile, care desi aduce cu cea de la Aston Martin, arata foarte bine, elegant. S-ar putea sa prinda la public mai bine decat futuristul Nissan Leaf, cel putin in SUA, daca in Europa mai trebuie asteptat 2 ani pentru el.

  • FANE, sâmbătă, 08.01.2011 15:54

    Seamana cu Fiat BRAVO SI LINEA!!!

  • abc_e?, sâmbătă, 08.01.2011 16:16
    Spate

    Lampile spate sunt chiar neinspirate, lipasa de imaginatie

  • ccmax, sâmbătă, 08.01.2011 17:29
    Parerea mea

    Cred ca este un pas inainte spre introducerea la scara larga a autoturismelor electrice. Dincolo de aspectul exterior (care este intotdeauna subiectiv) mi se pare interesanta distributia maselor prin amplasarea motorului si a cutiei de viteze cat si a bateriilor. Pana la urma este o masina silentioasa pe care mi-as cumpara-o.

  • iiiihhhh, sâmbătă, 08.01.2011 18:18
    o parte frontala cu atribute de vw

    o parte frontala destul de monotona, stearsa si un spate de-o uratenie cum rar mi-a fost dat sa vad

  • unckle, sâmbătă, 08.01.2011 19:18

    din nou bullshit electotral ... la "orele" alea de incarcare a acumulatorilor iti trebuie amperaj de-ti pocnesc sigurantele ca popcornu' ;)

  • LUCCI, duminică, 09.01.2011 02:26
    LA FEL CA INTOTDEAUNA

    Si io cum ajung la mare,ca stau in Ploiesti?Nu inteleg de ce nu le ,,monteaza'' doua seturi de baterii ;una se incarca in timp ce ailalta se consuma in mers,cu energia de la frane ,de la alternatoare ,ceva in genul asta....

  • io, duminică, 09.01.2011 08:24
    @unckle

    pfff.. si tu stii asta din experienta, nu? penibilule, mai bine ti-ai pune creierul la lucru: daca te referi la incarcarea bateriilor in propriul garaj (e doar una din solutii) cu instalatia livrata de constructor, acea incarcare dureaza ~8 ore si se va face cu preponderenta pe timpul noptii pt ca masina sa fie pregatita a 2-a zi dimineata cand pleci la serviciu de ex. Deci faza suprasolicitarea se exclude.

  • unckle, duminică, 09.01.2011 10:41

    " Timpul pentru reîncărcarea bateriilor este de 3-4 ore la o priză de 240 de volţi " ... tie ce amperaj iti rezulta daca scoti 20kW dintr-o priza de 220V in 2-3 ore ? ... mergi la scoala si pe urma baga comentarii aiurea pe net

  • Fulger, duminică, 09.01.2011 12:09
    Ma ofer designer

    Le fac o propunere celor de la Ford. Nu ma pricep la desenat dar.....cu creionul chimic inmuiat in gura le desenez pe un servetel un spate mai frumos decat cel din poze. Si GRATIS!!!

  • io, duminică, 09.01.2011 19:20
    ce 4 ore mah?/

    minciuna cu 3-4 ore n-o cred !

  • Florin, duminică, 09.01.2011 21:54
    total neinspirati

    Nu pot sa cred ca cei de la Aston Martin au permis un astfel de design fara sa comenteze.Hai sa scoatem si noi Logan cu bot de Rolls Royce ca din cate vad nu e nici o problema.. pff...modelul normal arata mai bine cu grila specifica Ford

  • Octav72, luni, 10.01.2011 00:34
    Focus EV

    Grila noua imbunatateste nu numai coeficientul aerodinamic, ci si aspectul masinii. Stopurile versiunii hatchback reprezinta un aspect controversat, vom vedea cum arata ele pe masina, atunci cand modelul va fi lansat si la noi... Este de luat in seama faptul ca bateriile sunt racite cu lichid, ceea ce ajuta la mentinerea performantelor. Acum autonomia este de 160 km, in viitor se va putea mai mult. La noi cred ca va dura pana se va putea cumpara un astfel de model, pentru ca nu vad sa apara prea curand statii de incarcare, despre care sa se poata afla de pe telefonul mobil... Cred ca masina reprezinta un pas inainte in domeniul vehiculelor electrice, atat cat este acest pas la ora actuala. Sa cautam sa vedem partea plina a paharului.

  • zarnesteanu, luni, 10.01.2011 04:35
    Fulgerica

    Si eu ma ofer tot gratis sa-ti folosesc servetelul cu prima ocazie cand ajung la umblatoare. Singura problema e creionul chimic. O sa-mi arate bucile ca o pereche de buze si n-o sa mai stiu cum sa scap de tine. Masina arata exceptional. E foarte bine proportionata iar detaliile sunt desenate cu gust.

  • dest, luni, 10.01.2011 16:46
    @iiiihhhh

    La Focus macar se schimba design-ul nu ca la Golf V - VI sau la Passat-uri. Eu zic ca la VW este lipsa de designeri si lipsa de imaginatie...

  • crysti09, luni, 10.01.2011 21:12
    Becuri

    Totusi trebuie remarcat ca in ciuda faptului ca e vehicul electric are becuri normale pe spate....ma asteptam la leduri.....sincer

  • nunu nebunu, sâmbătă, 22.01.2011 18:24
    DECI KUGA RĂMÂNE ?????

    DECI KUGA RĂMÂNE ????? CHIAR IMI PLACEA SI IMI PROPUSESEM SA ACHIZITIONEZ UNUL !

  • Sveny, luni, 16.01.2012 09:07
    Focus

    Este OK,numai autonomia lasa de dorit.