OFICIAL. Alfa Romeo va lansa un motor de 1.8 litri şi 300 cai putere

Publicat luni, 03.10.2011 18:22 de Bogdan Mirică

Oficialii Alfa Romeo au declarat că vor dezvolta până în 2013 un motor pe benzină de 1.8 litri şi 300 de cai putere, gata să respecte normele de poluare Euro 6.

După ce a impresionat publicul cu motorul de 1750 cmc şi 235 de cai putere, instalat pe Giulietta Quadrifoglio Verde, Alfa Romeo îşi propune să dea lovitura din nou. Italienii au anunţat că vor duce mai deaprte ideea de downsizing cu un propulsor şi mai puternic, programat să intre în curând în dezvoltare.

Potrivit comunicatului publicat de Grupul Fiat, motorul ar urma să intre în producţie abia în 2013, în cadrul uzinei Pratola Serra. Din primele informaţii, unitatea cu patru cilindri va fi una cu adevărat revoluţionară pentru gama italienilor.

Motor construit din aluminiu

Motorul, construit în întregime din aluminiu, va avea o capacitate de 1.8 litri şi va beneficia de cea mai nou injecţie directă, cu o presiune de 200 bar şi un turbocompresor performant. Motorizarea va dispune de mai multe versiuni de putere, însă cea mai dotată, care va face probabil deliciul tuturor, va fi cea de 300 de cai.

Alfa Romeo nu a precizat modelul pe care va debuta noul motor, însă a declarat că el va fi dezvoltat atât pentru utilizarea transversală cât şi pentru cea longitudinală. Mai mult, emisiile vor respecta normele Euro 6 şi Bin 5, din Europa, respectiv SUA. Judecând după performanţele motorului şi după pieţele către care va fi orientat, ne putem aştepta ca unitatea de 1.8 litri să debuteze pe coupe-ul 4C sau pe Giulia, înlocuitorul actualului 159.

Încercări de redresare a brandului Alfa Romeo

Harald Wester, şeful departamentului tehnologic în cadrul Fiat şi managerul brandurilor Alfa Romeo şi Maserati, a declarat că "noul motor reprezintă un pas extrem de important pentru Alfa Romeo în încercarea de a repoziţiona brandul pentru o expansiune globală. Statele Unite rămân un obiectiv principal, pe măsură ce ne apropiem de clipa debutului, stabilită pentru 2013."

"Dedicarea întregului grup şi alocarea tuturor resurselor pentru a dezvolta un asemenea motor, doar pentru nevoile Alfa Romeo, dovedeşte încă o dată încrederea pe care o avem în renaşterea acestui brand. Motorul este un prim pas dintr-o serie de iniţiative ce urmează a fi implementate în viitorul apropiat pentru a reconecta brandul Alfa Romeo cu rădăcinile sale, cu istoria brandului italian premium, cu caracterul sportiv", a concluzionat Wester.

  • thenuts, luni, 03.10.2011 19:34
    @

    Bring it on!

  • denon, luni, 03.10.2011 20:16

    Suna bine,sa speram k se va si adeverii.

  • ScorpyonVAG, luni, 03.10.2011 20:17
    @

    Si fiabilitate 0. Nu ca ar fi primul, caci am vazut asemenea ,,spcimene" si in curtea vecinilor (VAG,etc...). Acuma fac motoare mici, suuuuupraalimentate, si care nu duc 100.000km. Ce vremuri erau cand era W123/W124.

  • isa.t, luni, 03.10.2011 20:29
    ?

    si ce cumpar o masina sa ies cu ea la pensie , oricum cel mai tare motor cred ca este de Evo X FQ400 , dar si asta e ceva care te face sa spui ......

  • antonny, luni, 03.10.2011 20:30
    ****

    @scorpyon ......vag nu e instare sa faca motoare .....mai au de invatat

  • tzenu_bmw, luni, 03.10.2011 21:37
    excelent motor........

    cum vor rezolva problema cu 'turbo lag-ul' doar ei stiu........ vor forta motoru prea mult pt. inceput si vor pati ca cei de la bmw cu al lor N54.....

  • audist, marţi, 04.10.2011 00:18
    Optimism moderat

    Multi anunta si putini fac. Daca de aceste specificatii reusesc sa aduca si ceva fiabilitate ar fi excelent. Nu vreau sa imbatranesc cu o masina dar nu vreau odata la patru ani adica cam la cei 125.000 de km pe care eu ii fac sa resegmentez un motor. :) Sau sa il schimb.

  • thenuts, marţi, 04.10.2011 01:15
    @Audist

    Nu stium se face de fiecare data cand "alte" marci anunta motoare mici cu putere mare o dam pe "nu o sa fie fiabile". Dar daca scoate Audi sau VW 1.4 de 2141241412 de cai ala e fiabil ca doar e nemtesc nu ? No comment.

  • Firestarter, marţi, 04.10.2011 11:29
    Fiat Powertrain

    Actualul propulsor pe benzina, 1750 TBI, se comporta impecabil pe cele doua modele de Alfa pe care le-am condus. In versiunea de 200 CP montata pe 159, pana in prezent nu au aparut vre-un fel de probleme despre care sa stiu. Am condus vreo 3000 km un 159 cu acest motor si m-a impresionat. Nu se simte lag-ul si este foarte elastic. Comparabil cu motorul V6 de 3,2 pe care il am pe GTV. In cazul Giuliettei QV, motorul are 235 CP. Am condus si aceasta varianta, pe masina de presa a celor de la Autoitalia. Acum respectiva masina are aproximativ 50k dintre care majoritatea facuti in regim de testare de catre jurnalistii auto din Romania. Si in acest caz motorul se comporta excelent. Inca nu am referinte despre motoare trecute de 200k pentru ca acest propulsor este prea nou iar prietenii care detin masini dotate cu el, nu au ajuns la acest numar de km. In concluzie nu ma mira stirea referitoare la noul propulsor pentru ca FPT a dovedit ca stie cu adevarat sa produca motoare performante. Anul 2011 le-a adus 7 premii la Engine of The Year, inclusiv titlul pentru cel mai bun motor al anului acordat motorului 900 Twin Air. Propulsorul 1750 TBI a castigat locul 2 in categoria Best Engine 1,4-1,8L. Odata cu conversia noilor motoare americane la tehnologiile FPT, ma astept ca FIAT Group sa domine competitia si in urmatorii ani. Singurul capitol pe care il consider vital si care nu este inca acoperit de catre FIAT este cel al propulsoarelor hibride. Aici trebuie sa gaseasca urgent solutii. Exista cateva parteneriate dar nu sunt inca concretizate in produse.

  • dan, marţi, 04.10.2011 12:21

    Bine punctat firestarter! Am avut si eu ocazia sa testez Giulietta QV si intr-adevar motorul e deosebit. Cei care mananca rahat nu au decat sa manance, Vb colegului daca acest motor era produs de vag era cel mai tare din istorie, cel mai fiabil si cel mai cel mai......lasa-i in lumea lor unde e cald si bine :)

  • Mirel, marţi, 04.10.2011 12:24

    mai Firestarter cum sa compari motorul de 1.8 200 cai cu motorul V6 de 3,2 de pe GTV? Nu au putin obraz? Adica tu compari merele cu sfecla.Pai e frumos??? Orice V6 e peste orice motor cu 4 cilindrii asa cum orice V8 e peste orice V6.

  • Fulger, marţi, 04.10.2011 14:57
    la ce e peste?

    La ce e un V8 peste un V6? La numarul de cilindri?

  • Firestarter, marţi, 04.10.2011 15:06
    @Mirel

    Compar motorul de 3,2 V6 cu 1750 TBI pentru ca ... sunt comparabile. Detin o Alfa cu motorul V6 3,2 Busso si am o experienta vasta cu motoarele V6 de la Alfa asa ca am suficiente argumente care sa imi sustina afirmatia. Principala asemanare este cea legata de elasticitatea motorului 1750 TBI care desi este Turbo, nu este ineficient in plaja de turatii joase. Se comporta asemanator propulsorului de 3,2. Motorul TBI, desi este eficient doar pana la 6000 RPM, este ajutat de cuplu si in plaja joasa de turatii datorita sistemelor de injectie directa si de control variabil al valvelor. Oricum, performantele celor doua propulsoare sunt comparabile ca si putere sau cuplu. V6 3,2 are 250 CP si 300 Nm iar 1750 TBI are 235 CP si 340 Nm. Ambele motoare vin in combinatie cu cutii manuale cu 6 trepte. Nu as renunta la V6 pentru TBI pentru ca pur si simplu iubesc acel motor. Asta insa este o opinie subiectiva. In ansamblul pietei actuale, 1750 TBI este un propulsor de top.

  • Bogdan, marţi, 04.10.2011 18:54

    Stimate domnule Mirel, te sfatuiesc sa citesti cele doua posturi ale lui Firestarter vreo sapte ani de acum incolo - exact cei care lipsesc personalitatii tale. Zilnic. In timp ce il vei citi pe al doilea ia si niste amareala in gura, ca sa fie penitenta mai intensa. Poate in felul asta vei spala rusinea de care te-ai acoperit atunci cand ai scris ce ai scris.

  • @firestarter, marţi, 04.10.2011 19:10

    motorul 0.9l al celor de la fiat a castigat acel premiu pt ca a fost practic singurul motor nou in categoria sa + efectul de coolnest :downsize care l-a aruncat automat si in lupta pt motorul anului! in categoria sub 1 litre a avut ca adversar motorul celor de la toyota vechi de 5 ani si cel al smartului (cu aceeasi vechime)! la categoria motorul anului sunt surprins total : pe locul 2 nissan electric powertrain ... ca sa gasim pe pozitii codase urmatoarele : 4. BMW diesel 2-litre (BMW 3 Eff. Dyn) 152 5. Porsche 3.6-liter Boxer turbo (Porsche GT2 RS) 111 6. McLaren 3.8-liter V8 (McLaren MP4-12C) tie cum ti se pare? cam ce crezi tu ca a punctat mai mult? tehnologia de varf? fiabilitatea?

  • so, marţi, 04.10.2011 20:41

    dar de 1.6 din gama VAG care are 310cp ce ziceti???

  • FIAT, marţi, 04.10.2011 20:53

    @Firestarter "Anul 2011 le-a adus 7 premii la Engine of The Year, inclusiv titlul pentru cel mai bun motor al anului acordat motorului 900 Twin Air. Propulsorul 1750 TBI a castigat locul 2 in categoria Best Engine 1,4-1,8L. Odata cu conversia noilor motoare americane la tehnologiile FPT, ma astept ca FIAT Group sa domine competitia si in urmatorii ani." Eu cred ca exagerezi mult deoarece: 1. FIAT a castigat 7 premii cu 2 motoare ( 1 Fiat + 1 Ferrari) 2. Motorizarea asta 1750 TBI este performanta dar nu iesita din comun. Raportat la 1750 TBI, Audi are 1.8 TFSI pe A4/A5 ( 170 CP & 320 NM, EURO 6), Mercedes are 250 BlueEFFICIENCY pe C-class ( 204 CP & 310 NM), iar BMW nu isi bate capul cu 1.8 deoarece are 1.6 si 2.0 Twin Turbo. Vezi tu, primii 3 constructori premium au motorizari apropiate ca putere FARA a fi folosite pe versiunile de performanta. 3. O fi FIAT pe un trend ascendent, poate ca a si facut afacerea secolului prin preluarea Chrysler, insa E DEPARTE DE TOP5.

  • Firestarter, marţi, 04.10.2011 22:17
    @ FIAT

    Nu inteleg unde este exagerarea mea. Nu am sustinut ca motorul respectiv este inventia secolului si nu am facut comparatii cu concurenta. Am comparat propulsorul TBI cu alte motoare de la Alfa Romeo. Am adus in discutie performantele de top ale acestui propulsor ca sustinere a calitatilor viitorului motor de 1,8 si 300 CP. Sunt motoare bune si la alti producatori insa nu despre asa ceva discutam aici si nici nu caut sa ma lansez in astfel de polemici. Ma astept insa ca cei care ma citeaza sa fie bine informati si pertinenti in afirmatii. Vis a vis de Engine of the Year, au fost 4 motoare FGA care au totalizat 7 premii in 2011 . Acestea sunt 0,9 Twin Air, 1,4 Multiair, 1750 TBI si 4,5 V8 Ferrari.

  • audist, marţi, 04.10.2011 22:30
    LOL

    @thenuts: daca te uiti la comentariile mele sa vezi ca la fel am zis cand bmw a anuntat un 3 cilindri etc. nu au cum sa fie fiabile. vor fi. nu conteazza ca sunt de la vag, pen, hun, bmw sau eu stiu ce initiale mai vrei. sunt primele generatii si nu AU cum sa fie fiabile. @firestarter: nu te supara pe mine te rog dar nu conteaza cate premii au, masinile FIAT sunt slabe calitativ si ca si fiabilitate. :) (ma refer strict la albea si la modelul mai vechi croma parca, pentru ca au avut cunostinte si prieteni de ai mei).

  • men @firestarter, miercuri, 05.10.2011 00:09

    1.4 multiair nu a castigat nimic anul asta! 1-litre to 1.4-litre Results 1. Volkswagen 1.4-litre TSI Twincharger (VW Polo, Golf, Scirocco, Eos, Jetta, Tiguan, Touran, Skoda Fabia RS, Seat Ibiza/Cupra, Alhambra, Audi A1) 365 2. Fiat 1.4-litre MultiAir turbo (Alfa MiTo, Giulietta, Fiat Bravo, Lancia Delta) 248