Oficial: BMW Seria 1 Cabrio

Publicat luni, 01.10.2007 01:10 de Mircea Meșter

In pragul toamnei, BMW a publicat imaginile oficiale ale celui mai mic cabriolet al sau: Seria 1 Cabrio.

La exact trei luni de la prezentarea oficiala a Seriei 1 in versiune Coupe, BMW mai face un pas spre intregirea gamei si ne pune fata in fata cu imaginile si informatiile oficiale legate de varianta cabrio a (inca) celui mai mic model din gama. Tractiune posterioara, patru locuri, doua usi si 22 de secunde pentru deschiderea completa a plafonului. Acestea sunt informatiile care individualizeaza noul BMW Seria 1 Cabrio.

Diferentele apar insa la suprafata in momentul in care modelul german este pus sub lupa. Liniile sunt schimbate, logic, prin adoptarea unei noi arhitecturi, care ii permite soft top-ului (sau, optional, hard top-ului) sa apara armonios in peisaj. Apropo de acoperis, BMW se lauda cu un mod unic in lume de tratament al acoperisului retractabil. In nuanta antracit cu efect argintiu, efectul vizual pe care panza o are in bataia soarelui este unul metalic cu "reflexii spectaculoase". Acelasi tip de reflexii, insa cu efect mai practic, se regaseste si la nivelul scaunelor din piele. Germanii se lauda cu descoperirea unei tehnologii care impiedica supraincalzirea scaunelor din piele. BMW numeste simplu acest pachet, "Sun reflective technology", care se bazeaza pe pigmenti colorati care reflecta radiatii infrarosii ale razelor solare. BMW reuseste astfel sa reduca cu (atentie!) pana la 20 de grade temperatura la nivelul sezutului si al spatelui.

O alta inovatie este reglarea "cabrio" a sistemului de climatizare. Acesta are efect, spun munchenezii, si cu acoperisul rabatat. bazandu-se pe o serie de zensori de temperatura regasiti la nivelul intregului habitaclu.

Trecand la partea practica a noului Seria 1 Cabrio, ajungem la eterna problema a decapotabilelor: spatiul de incarcare. Ei bine, in acest caz nu putem vorbi de un semnde intrebare in conditiile in care, cu plafonul deschis, capacitatea portbagajului ajunge la 260 de litri (305 litri cand acoperisul este inchis).

La capitolul motoare, peisajul este colorat de doua versiuni diferite ale motorului BMW de 2.0 litri (120i Cabrio si 118i Cabrio), care scot 170, respectiv 143 CP. Performantele celor doua unitati se afla la nivelul consumului si al cifrelor dinamice: 120i Cabrio scoate 8.2 secunde pentru 0-100 km/h si consuma, in medie, 6.5 litri la suta de kilometri. In schimb, viteza maxima a lui 118i Cabrio este de 209 km/h, acesta avand nevoie de 9.2 secunde pentru 0-100 km/h. Consumul este mai scazut: 6.3 litri/100 km.

Iubitorii performantelor ceva mai inalte pot insa opta pentru 125i Cabrio, motor cu sase cilindri in linie, care dispune de 218 CP si de 270 Nm. Viteza maxima este de 238 km/h, in timp ce bariera de 100 km/h este atinsa in 6.8 secunde.

In sfarsit, gama motoarelor pe benzina se incheie in stil mare cu 135i Cabrio, motor biturbo de 3.0 litri care ajunge la 306 CP si 400 Nm, cuplu constant intre 1300 si 5000 rpm. Incaltat cu acest motor, Seria 1 Cabrio ajunge de la 0 la 100 km/h in 5.6 secunde in timp ce viteza maxima a fost limitata, in clasicul stil german, la 250 km/h. In aceste conditii, consumul de 9.4 litri/100 km poate fi considerat unul excelent. In plus, cea mai puternica versiune a lui Seria 1 Cabrio poate fi adaptata pachetului de performanta M, care pe langa schimbarile estetice regleaza automat setarile controlului stabilitatii, ale diferentialului electronic, ale servodirectiei si ale raspunsului pedalei de acceleratie.

Iubitorii gamei diesel de la BMW se pot baza pe 120d Cabrio, motor de 2.0 litri, 177 CP si 350 Nm. Normal, consumul de 5.1 litri/100 km nu dezvaluie performantele interesante ale modelului: 8.0 secunde pentru 0-100 km/h si 223 km/h viteza maxima. In cazul motorului diesel, germanii se lauda cu emisii poluante care se apropie mult de limita impusa de UE pentru 2012: 136 de grame CO2/km. La acest rezultat contribuie noul filtru de particule dezvoltat de BMW si sistemele Start/Stop si cel de recuperare al energiei de franare.

  • URAGANU, luni, 01.10.2007 03:42
    superba ... dar ...

    Va fi o masina de succes care va bate recorduri. DAR are o mica problema pe care BMW va trebui s-o ajusteze: Fata masinii, farurile alea, parca e chiombalie, si ii strica tot farmecul. :)

  • FURTUNA, luni, 01.10.2007 07:48
    TARE

    Frumoasa , dar cam strambe capetele de esapament la cea cu 2 tevi. Pe cand si Logan cabrio? LOL.

  • ~!~ THE TEXAN ~!~, luni, 01.10.2007 08:33
    BAAIIII =)))=)))

    Parca am desenat-o yo cand aveam mana-n ghips =))

  • ufx, luni, 01.10.2007 08:49
    cea mai mica?

    da z-urile in speta z3 si z4 mi se pare k is mai mici

  • themadman, luni, 01.10.2007 09:47
    lol

    cam uratica asa masinutza asta

  • Livio, luni, 01.10.2007 11:09
    misto..

    arata f bine, intotdeauna am fost un fan al seriei 1. Este un competitor al eos-ului dar cred ca pretul va face diferenta, bmw-ul find mai scump

  • s2000, luni, 01.10.2007 11:29

    cat nu imi place mie seria 1..mi se pare cel mai urat bmw facut vreodata...dar astuia daca i-ar schimba fatza chiar ar arata bine....

  • andrei, luni, 01.10.2007 15:37
    seria 1

    suuuper tare mahsinutza. i like it ...dar e era shi mai mishto dak avea acoperish metalic....dar oricum e bestiala

  • Alin, luni, 01.10.2007 16:06
    Fenomenal

    Pentru toti cei carora nu le place micutza bijuterie: banuiesc ca voi sunteti aia de laudati cu toata gura noul Fiat Bravo dupa articoulu aparut acum vreo 2 saptamani, nu? :)))) Bine, Bulaaaaaaaaaaaaaan!!! Sante!

  • Marian, luni, 01.10.2007 16:13

    Mi se pare doar mie sau se incerca revenirea la liniile clasice consacrate ala BMW? Si intra-adevar, poate ar mai fi trebuit lucrat un pic la faruri.

  • Alizuca, marţi, 02.10.2007 21:37
    Fantastic

    Fenomenaaaaaaaaaaaaaala....masinuta asta! :)