OFICIAL: Cel mai puternic break Mercedes - E63 AMG Estate

Publicat marţi, 15.09.2009 12:18 de Bogdan Mirică

Mercedes a inghesuit 525 de cai putere sub capota noului E63 AMG Estate, cel mai nou membru al familiei de performanta. Resursele sunt suficiente pentru a propulsa break-ul in 4.6 secunde pana la 100 km/h.

Mercedes a dezvaluit in cadrul Salonului Auto de la Frankfurt fratele break al modelului de performanta E63 AMG, anticipat deja de intreaga presa de specialitate si spionat indelung pe circuitul de la Nurburgring.

Noul E63 AMG Estate vine echipat cu un motor V8 de 6.3 litri, capabil sa livreze o putere totala de 525 de cai, cu 11 cai mai mult decat predecesorul sau, si un cuplu motor de 630 Nm. Cuplat la o transmisie AMG Speedshift MCT, cu sapte rapoarte, propulsorul este capabil de performante de invidiat, reusind sa-i imprime break-ului o acceleratie de la 0 la 100 de km/h in doar 4.6 secunde. Cum era de asteptat, viteza maxima este limitata electronic la 250 de km/h.

Desi ofera performante imbunatatite si mai multi cai putere, unitatea cu opt cilindri este mai economica cu 12 procente decat cea instalata pe vechiul E63 AMG Estate. Noua generatie se poate lauda cu un consum mediu de 12.8 litri/100 de kilometri.

Pentru a putea tine sub control herghelia de sub capota, Mercedes a echipat break-ul cu o versiune imbunatatita a suspensiei sportive AMG Ride Control cu amortizoare reglabile electronic. La toate acestea se adauga, pentru prima data pe E63 AMG Estate, un set de frane din carbon ceramic. Directia a fost si ea imbunatatita pentru o mai buna precizie. Soferii vor avea la dispozitie un sistem ESP cu trei niveluri de reglare: ESP On, ESP Sport si ESP Off.

La exterior, noul E63 AMG Estate se individualizeaza prin jantele traditionale din aliaj, cu finisaj gri si dimensiuni de 18 inch, incaltate cu pneuri de 255/40 pe fata si 285/35 pe spate. Luminile LED pentru blocurile optice spate, portbagajul cu deschidere electrica, bosajele mai largi, blocurile optice pe fundal negru, prizele de aer generoase ale spoilerului frontal si deflectorul posterior completeaza echiparea noului E63 AMG Estate.

Pe langa propulsorul foarte puternic si arsenalul de sisteme de siguranta, break-ul ofera si un spatiu generos la nivelul portbagajului, care se lauda cu o capacitate de 695 de litri in conditii normale si 1950 de litri atunci cand bancheta este rabatata.

  • Blue, marţi, 15.09.2009 12:35
    Hmm

    Pacat ca RS6 ii mananca seminte in cap, mai are pana sa ajunga la acelasi nivel...

  • jiji, marţi, 15.09.2009 12:41
    gresit

    Nu prea ii mananca seminte ...in orice caz nu prea multe ....pe hartie RS6 Avant are fix aceleasi performante

  • tds, marţi, 15.09.2009 12:44

    @Blue - asta o crezi tu, cu tot cu cele 2 turbine si cei 54 de cai in plus, rs6 avant face suta tot in 4.6 secunde

  • gabi, marţi, 15.09.2009 13:23
    inca un dric

    marca mercedes

  • Decimus4u, marţi, 15.09.2009 14:45
    Audi?

    Cand o sa ajunga HAudi la acelasi Nivel cu Mercedes mai are de asamblat WV-uri multe. Cand apare cate o masina noua, apar si boiii destepi care-si dau cu parerea cum ca Dacia lui fuge mai tare decat troaca vecinului. Hahahaha

  • BMW_CS, marţi, 15.09.2009 15:20
    pt. mertani

    @jiji pentru ca rs6 are Quattro si nu un de tractiune spate @tds nu vorbim despre performante ci despre faptul ca E63 este sub RS6 la multe capitole, unul este scris mai sus @Decimus4u tu faci parte din clasa spusa de tine in comentariu, asa ca taci din gura. @all 3 RS6 ar scoate un timp mai bun si in linie dreapta si pe un circuit deoarece are mai multi cai, un cuplu mai mare si tractiune integrala deci nu va derapa pierzand multe secunde ca mercedesul

  • TZENU BMW, marţi, 15.09.2009 15:56
    si bmw

    sa nu uitam ca si m5 ar trebui sa isi faca debutu in maxim 1 an juma si apai atunci o sa le vedem pe toate intrun road test. Presupun ca se stie cine va castiga. ///M

  • octav, marţi, 15.09.2009 17:25

    Are aceleasi performante cu audi rs6 pt ca rs6-le este foarte greu aprox 2 tone,nu stiu greutatea lui e-klasse 63 amg estate dar banuiesc ca este mai mica daca ambele au 0-100km/h in 4.6s,unde rs6 ar trebui sa fie avantajat de tractiunea quattro.La ce-mi folosesc 580cp pe rs6 care sa consume si mai mult(14% consum mixt) daca se pot obtine aceleasi performante cu "doar" 525cp si cu un consum mai mic...Dupa parerea mea E63AMG Estate este superior si oricat s-ar zice nici BMW nici AUDI nu pot egala Mercedes la comfort si lux.

  • TZENU BMW, marţi, 15.09.2009 18:10
    pt octav

    intradevar merc-urile is cele mai luxoase din lume [inafara de rools si maybach] dar aici nu mai este vorba de confort si de sport unde handling-ul bmw-ului este diferenta de putere pe care o au ambele concurente

  • bozzo26, miercuri, 16.09.2009 07:25

    praf....audi RS6 4ever:X:X:X...metrzanele au devenit vapoare pe roti...zici k mergi pe strada cu cargobotul:)):))...si vorbesc pt ca am asa mercedes si vreau sa-l dau dar nu il cumpara nimeni

  • octav, miercuri, 16.09.2009 08:57
    pt tzenu_bmw

    Sunt d acord cu tine ca majoritatea bmw-urilor au cel mai bun handling din clasa lor,dar diferenta este mica in comparatie cu un mercedes sau audi(nu comparam handlingul unui m6 cu cel al unui mustang)...totusi nu traim pe circuit,foarte putini dintre posesori vor simti acest avantaj in viatza de zi cu zi sau vor sti sa profite de el pe cand un plus de performanta in ceea ce priveste acceleratia este mereu simtit in depasiri,demaraje etc.

  • Castravetele, miercuri, 16.09.2009 12:10
    ei ei

    o da..... clar la 19 ani ai asa un mercedes si nu vrea nimeni sa il cumpere... mai ales ca stai in Bucurest.... Sa fim seriosi. Audi a intrat in clasa premium doar la mijlocul anilor 90, pe cand Mercedes.... a inventato aproape. Iar cand vine vorba despre "handling" cu siguranta nu v-ati urcat intr-un Mercedes. Pana nu conduci unul.. nu ai de unde sa ai habar. Nimic nu se compara. Nu are nici cea mai mica relevanta ca are mai putin cai si tractiune spate. Nu vei vedea pe nimeni veci facand drifturi cu asemenea masini. Daca in schimb va plac liniutele, tuningul si insertii aftermaket cu crom pe unde incape.. sunt si alte forumuri.

  • @ BMW_CS, miercuri, 16.09.2009 12:31
    Sclavi

    Am scris de boi si ghici cine a fost primul care a scris? Un mare bou care se supara ca m-am luat de Dacia lui... HA HA HA