OFICIAL: GTS, cel mai puternic M3 produs de BMW

Publicat joi, 05.11.2009 09:59 de Mircea Meșter

BMW a scos din tolba de surprize a diviziei M versiunea GTS a lui M3: 450 de cai putere si o multime de elemente aditionale care ne dezvaluie o masina cu adevarat supersport.

Divizia M de la BMW a prezentat prima imagine a celei mai puternice si usoare versiuni M3. Asteptata sa debuteze pe pietele lumii in 2010, versiunea a fost botezata GTS, urmand sa ii faca fericiti pe cei care asteptau de ceva vreme o varianta M3 care sa readuca in fata fanilor imaginea supersportiva a generatiilor precedente M3.

Desi este construit cu precadere pentru circuit, noul BMW M3 GTS poate fi omologat si pentru sosea, BMW punand la dispozitia celor interesati intregul suport pentru realizarea schimbarilor necesare in acest sens.

Primele diferente care il separa pe noul M3 GTS de celelalte versiuni clasice standard ale gamei sunt reprezentate de unele elemente estetice care dezvaluie inca din start faptul ca noua versiune supersport are la baza un model deja radical, 320si, utilizat de bavarezi in cadrul campionatului mondial de turisme (WTCC). Astfel, spre deosebire de M3-ul standard, GTS vine cu un spoiler cu prize de aer imense, cu un splitter frontal si cu un eleron posterior ajustabil de marime considerabila. In plus, grila clasica BMW este finisata intr-o nuanta inchisa.

Printre celelalte modificari se numara aparitia unui plafon din fibra de carbon si renuntarea la materialul care asigura in mod normal izolarea fonica a habitaclului, scopul fiind acela de a cobori cat mai mult posibil masa proprie a modelului. In plus, daca va asteptati ca interiorul sa respire prin toti porii BMW, va inselati. Vorbim de un habitaclu mai degraba spartan decat clasic, cu fibra de carbon si cateva insertii de piele Alcantara inlocuind toate elementele clasice ale modelului german. Per total, masa a scazut cu 155 de kilograme, o diferenta foarte mare intre doua versiuni ale aceluiasi model, mai ales avand in vedere ca M3-ul clasic este deja destul de sportiv prin natura sa.

Sub capota, M3 GTS dispune de o versiune revizuita a unitatii V8 de 4.0 litri de pe clasicul M3. In cazul lui M3 GTS, capcaitatea cilindrica urca insa pana la 4.4 litri datorita modificarii alezajului. Desi BMW nu a publicat date exacte legate de puterea pe care o dezvolta noul motor, primele indicii arata ca vorbim de 30 de cai in plus fata de versiunea clasica M3. Acest lucru inseamna ca M3 GTS va dispune de circa 450 de cai putere, cifra care induce un raport putere/masa de top: 300 CP/tona.

La nivel tehnic, divizia M a schimbat atat suspensiile, care si-au modificat intreaga geometrie, cat si sistemul de franare si transmisia. Acesta din urma este de tip Drivelogic, este semnata Getrag si si-a modificat rapoartele in comparatie cu versiunea de baza M3 pentru ca timpul de schimbare a vitezelor sa fie redus la minimum.

via | BMWTV

 

  • cataIinux, joi, 05.11.2009 11:04
    M3

    O super masina!

  • -EU, joi, 05.11.2009 11:19

    Tu sa vb despre audi ca erai fan

  • tzenu_bmw, joi, 05.11.2009 12:51
    bijuterie frate

    culoarea ma omoara,eleronu spate nu ma prea incanta,jentile trebe schimbate cu cele de 19' si 450 de cai cam ptutin daca tinem cont ca raportu cai putere/litru este de doar 103CP. La bmw m3 CSL era de 115 cai pe litru si asta era in urma cu 7-8 ani deci pt mine este putin dezamagitor

  • gtrazvan, joi, 05.11.2009 14:59
    @tzenu_bmw

    Si tu ne dezamagesti. Masina este orientata catre performanta nu design, deci: - nu ne intereseaza culoarea - eleronul nu trebuie sa incante privirea ci condusul - jantele sunt pe 19 si chiar foarte bune - puterea este suficienta, sa nu uitam ca CSL-ul vechi avea doar 17 CP in + fata de varianta standard si performante mult superioare - este irelevant cati CP/ l are, nu este o competitie de cp/ l Daca este dezamagiutor pt. tine stai rau de tot cu aprecierea targetului acestei masini, tu nici nu ai vazut rezultatele masinii dar pe tine de dezamageste masina si culoare si eleronul etc. :))) Asta ca si CSL-ul anterior nu sunt masini de design sunt masini pt. performanta iar vb de design este chestie de gust. mie mi se pare superba, exprima exact tinta pe care vrea sa o atinga. Ca un fan BMW aveam pretentii la tine.

  • x, joi, 05.11.2009 15:38
    bmw power

    ce mai poti spune? daca si pe asta o criticati inseamna ca sunteti razna fratilor.cu astfel de masini bmw le mai arata pisica din cand in cand asa zisilor "rivali" sa nu uite ca totusi ei sunt number one.

  • -EU, joi, 05.11.2009 15:55

    CSL-ul mi se pare cea mai tare si mai adevarata masina. Se tine de 911 si arata bestial. CSL si E30 M3 sunt cele mai tari masini ever alaturi de porsche 911 gt3. E30 evo3 de 2.5 si 238CP este si acum dupa 20 de ani etalon in manevrabilitate.Nu asa tare ca audi de fapt :)

  • Castravetele, joi, 05.11.2009 18:49
    @eu...

    ce tare te mananca pe tine de audi... chiar nu te poti abtine copilas?

  • BurningFlame, joi, 05.11.2009 19:26
    @gtrazvan

    referitor la comentariul tau la adresa tzenu_bmw: pai gicutule, tocmai asta face un fan adevarat, are pretentii ridicate de la marca lui preferata si critica tot ce putea fi mai bun incepand de la nivelul performantelor pana la cel al designului si culorii... spre deosebire de fanii audi, care se extaziaza si la aparitia unei oricarei noi carute in gama marcii lor favorite!

  • gtrazvan, joi, 05.11.2009 20:28
    @BurningFlame

    Pai "gicutule", poate e greu de inteles, dar mai explit odata. Targetul aceste masini este performanta, iar performanta nu se pupa intodeauna cu designul. Spre deosebire de sutele de tarani detinatori de Audi, BMW, Opel, VW sau orice alta marca care-si monteaza un eleron "FRUMOS" pe portbagaj baietii astia de la divizia M au pus un eleron strict pt. latura practica care sa indeplineasca condiitile de performanta. Deasemenea nu ne trebuiesc jante nichelate, crom cu vre-un desen placutsau buza lata, ne trebuiesc niste jante forjate, usoare gandite pentru performanta. Referitor la culoare, la pretul de 110 mii de EUR nu cred ca mai conteaza 2 - 3000 EUR sa o faci cameleon, negru mat sau orice culoare faschinanta pentru voi. Mie personal si observ ca nu numai mie, masiana mi se pare absolut superba, cu o culoare perfecta, niste jante perfecte si un eleron care i se potriveste foarte bine. Asa ca "gicutule" eu abea astept sa avd ce face pe pista masina asta si chiar nu ma intereseaza cata lume intoarce capul dupa ea, defapt cam aici se diferentiaza TARANUL posesor de BMW cu SOFERUL posesor de BMW, mai ales cand vb de un M, unii si-l iau sa-i vada lumea, altii si-l iau sa scoata unutul din ei.

  • gtrazvan, joi, 05.11.2009 20:31
    Scuzati

    scuzati greselile de ortografie, scris in graba si prin mici pauze.

  • x, joi, 05.11.2009 21:04
    bmw power

    tati nu va mai certati degeaba............este o masina superba fabuloasa..............stati linistiti ca au stiut ei {bmw} ce sa faca si fac pariu ca nu o sa ne dezamageasca pe noi bmw-isti.....................asa ca pace........................ne certam si intre noi ..............nu este frumos

  • tzenu_bmw, joi, 05.11.2009 23:13
    pt gtrazvan

    Poate nu mai inteles........ Pasina imi place la nebunie nu o condamn deloc. Si totusi si acum ma gandesc la motoru asta ce de nu lau facut si mai puternic[pt ca puteau]. Mai ales ca mam saturat ca Nissan sasi bata joc de BMW si Porsche cu al lor GT-R...

  • gtrazvan, joi, 05.11.2009 23:26
    @tzenu_bmw

    Omule, GT-R-ul nu au cum sa-l bata cu nici unul din M-urile actuale chiar si ceva tunate, GT-R-ul este alta categorie. Gandeste-te ca GTR a batut GT3 RS, 997 turbo si 997 GT2, probabil ca abea acum cu noile revizii or sa reuseasca sa-l bata cu noul GT2. Deci GT-R bate cam toate masinile (mai putin ZR1) care sunt pana in dublul pretului lui. De asemenea M nu are ac tinta nici Porsche, ca vor reusi prin CSL sa bata Porsche pe acteva piste asta e altceva, dar este foarte greu sa bata un GT3-RS, un Turbo si sa nu ami vb de GT2. Eu m-as bucura sa bata Audi R8, ar fi o adevarata performanta.

  • roadrunner, joi, 05.11.2009 23:27

    arata foarte bine. ce nu inteleg este de ce trebuie aduse modificari pentru a putea fi omologat pentru sosea.

  • -EU, vineri, 06.11.2009 09:21
    GT-R

    GTR e o varza de masina de 1700 si ceva de kk cu integrala si motor in fata care nu o sa se simta pe viraje niciodata ca un porsche gt3 sau un ferrari scuderia. El se bate cu integralele gen r8 si 911 turbo care au alt segment de clienti nu adevaratii cunoscatori. Puterea lui nu inseamna totul-a fost testat de insusi alain prost inpreuna cu gt2 si 430 scuderia si a iesit pe ultimul loc-spunea ceva de genul ca pe o succesiune de 2 virje rapide nu se comporta prea bine,se simte greutatea mai mare si nu are feeligul unui great supercar. Forget about nissan gt-r o masina performanta dar fara caracter!

  • x, vineri, 06.11.2009 11:47
    bmw power

    eu sunt fan bmw.la inceput si mie mi-a luat ochii nissanul gt-r,dar am vazut cateva filmulete cu gt-r,si nu este ceea ce pare.in unele filmulete i-l face muci bmw-ul

  • gtrazvan, vineri, 06.11.2009 13:21
    @-EU; x

    Ce-mi plac mie expertii astia romani, sunt vai de mama lor dar ei fac pe expertii. Stimati "experti", in viata voastra nu ati condus, nu ati mers, nici nu cred ca v-ati suit sau ati vorbit cu vre-un propietar GT-R, dar aveti pareri "obiective". GT-R nu e masinuta de drift, nici cea mai buna de drag (stock), dar exceptionala pe pista, acolo unde nu o face nici un BMW (stock) si unde se bate cu niste Porsche-uri de 2 ori mai scumpe. Problema cutiei a fost in primul an, atat. Sa ne aducem aminte de problema de ungere a motorului la M3-E46 in primul an?

  • -EU, vineri, 06.11.2009 15:20
    @gtrazvan

    Vorbeste frumos si vino cu argumente daca vrei sa discutam( nu cu vai de mama lor si etc). Nu face nimeni pe expertul dar daca ai avea ceva cunostinte in domeniu ai intelege ce am vrut sa zic. Daca nu am mers si nu am stat de vb cu un proprietar gtr nu inseamna ca nu pot sa vb. Nu am spus ca nu e o masina tare sau neperformanta am spus ca nu este un supercar pursange ca gt3 gt2 430scudeira sau gallardo 550 balboni daca stii ce inseamna si poti poti sa faci diferenta intre ele,desi nu prea cred la mintea care o ai. Pe langa masinile de care am vorbit e varza gtr-ul tau nici si nu se poate compara pentru ca e din alt segment -e un coupe cu 4 locuri baiete dar foarte performant nu neg asta.

  • -EU, vineri, 06.11.2009 16:04
    gtr

    Iar expertul nu eram eu era alain prost.eu am spus parerea lui despre cum se comporta masina pe viraje-adica grea si mai putin buna ca celelalte 3. va dau revista cu timpi pe tur,distante de franare,etc s-o cititi. Daca e masina preferata a cuiva nu inseamna ca e cea mai buna. Gtr nu se compara cu porsche gt3 la nuimic-directie,viraje,manevrabilitate palcerea de a conduce,e doar mai puternica.

  • gtrazvan, vineri, 06.11.2009 17:27
    @-EU

    Scuze ca-ti spun darla 29 de ani esti un copil infantil (varza). ia si studiaza aici ca nimic nu stii. Ai dreptate ac nu se compara GT3 cu GT-R GTR bate POrsche GT3 de-i rupe ficatii. A http://www.fastestlaps.com/index.php?page_id=compare&car1=45deb91240992&car2=4717b80e35715 http://www.fastestlaps.com/index.php?page_id=compare&car1=4585844a79f19&car2=4717b80e35715 si mai da-i si tu comparatii amatorule. Apropo, la ultima comparatie 997 Turbo este mai rapid pe linie dreapta deci unde si-o ia rau daca nu in curbe asa greoaie cum zit tu ca este. Daca are 4 locuri si bate "n" supercaruriu si este al jumatate de pret ce e??? o "varza" cum zici tu??? Problema este ca genul asta al vostru de fani obtuzi fac afirmatii de genul asta, pentru mine sunt relevante testele nu parerile partinitoare amatoare. Eu nu am citit un test am ciitit si vazut cateva zeci am mers am vorbit cu propietari de GT-R si am vazut pana si cutia desfacuta, nu am citit "1 TEST" Mi-am permis a vorbesc asa pentru limbajul tau infantil "GTR-varza" exact cum as spune eu acum Clio RS o porcarie de hatch ceea ce stim aman2 ca nu este adevarat, cu toate ca nu inghit deloc Renault, CLIO RS si SPort sunt masini bestiale. Invata sa ai mintea deschisa si sa intelegi ca mitul e una si realitatea este alta. O seara buna!

  • -EU, luni, 09.11.2009 09:30
    gtrazvane

    Baiatule ca testul e facut de alain prost si tocmai am spus ca e gt r e o masina puternica si performanata dar nu se compara cu ca gt3 ca senzatii si nici ca masii.Si nu sunt vorbele mele sunt luate din context. Stiu ca esti fan Fast and Furious si te pasioneaza drifturile facute cu gtr-ul cu integrala(performanta de altfel). gt-r nu e un supercar adevarat chiar daca pe cifre e bun asta nu inseamna totul.Esti un limitat care nu intelege fenomenul auto. Vezi ce insemana italian un supercar cu motor central si apoi mai vorbim despre masini.

  • -EU, luni, 09.11.2009 09:34

    Mai pe intelesul tau cupra face clioRS dar nu se compara ca senzatii si placerea pilotajului. Asa e cu gt3 sau f430 si gtrul tau. Pun pariu ca esti fan audi in viata de zi cu zi.....

  • -EU, luni, 09.11.2009 09:51
    @gtrrazvan

    Si intr-o discutie te iei de ideea celuilalt cu care nu esti de acord tu si o combati cu argumentele tale si vorbesti frumos asa cum am facut eu nu vii cu afirmatii si jigniri despre persoana cum ai facut tu(experti vai mama lor,copil infantil,etc) TARANULE

  • Castravetele, luni, 09.11.2009 13:42
    @eu...

    vai de mama ta, copil indoctrinat ce esti.... habar nu ai despre ce vorbesti. Ce ar fi daca am compara GTR-ul cu alta masini din acelasi segment de pret? In aceeasi masura este indreptatita o comparatie intre F430 si SSC Aero. Pe langa ca e varza Clio-ul acela RS, il tot ridici in slavi... aia nu e masina, e aproape cart. Cu geamuri de plastic. Agramatule! auzi acolo.. "neperformanta"

  • -EU, luni, 09.11.2009 15:12

    castravete invata sa citesti inainte sa ma faci pe mine agramat pentru ca altfel nu avem ce discuta ca inseamna ca nu stii nici sa scrii.Nu mai folosi cuvinte care nu stii ce inseamna. Am zis ca nu e neperformanta. Si cine a adus pretul in discutie pretul? Daca pun un motor turbo de 700 de cai pe M3GTS si fac ferrari 430 scuderia insemana ca e mai tare?Acum intelegi?Esti prea simplu....

  • Castravetele, luni, 09.11.2009 16:04
    @eu...

    esti praf domnule manelist! Incearca un teste de logica... poate ti-o exersezi putin inainte de a posta din nou. Evident ca pretul este un criteriu... la fel si propulsia, nr de roti... etc. Nu ma pune sa ma repet... incearca sa mai citesti postul anterior.... poate pricepi daca il citesti de mai multe ori.