OFICIAL: Iata noul Duster, primul SUV Dacia!

Publicat marţi, 08.12.2009 13:40 de Bogdan Mirică

Dacia a dezvaluit astazi primul SUV din istoria sa. Numele sau este Duster si propune publicului european un model abordabil ca pret, cu tractiune integrala Nissan si motoare Renault.

Dupa ce a debutat in versiune de competitie la Paris, in urma cu mai putin de o luna, primul SUV romanesc isi face apartia in versiune de serie. Dacia a dezvaluit astazi primele imagini si informatii ale SUV-ului Duster, asteptat pe piata autohtona la inceputul anului viitor.

Desi publicul si-ar fi dorit, modelul de serie nu preia prea multe linii de design de la conceptul cu acelasi nume, prezentat in primavara acestui an la Geneva. Cu toate acestea, SUV-ul propune un aspect mai robust, caracterizat de bosaje mai largi, de o parte frontala complet redesenata, de o grila cromata si de un spoiler masiv. Profilul este delimitat de o garda la sol mai inalta decat cea a modelelor cu care ne-a obisnuit Dacia si elemente de protectie din plastic.

Dimensiunile generoase, 4.31 metri lungime si 1.82 metri latime, ajuta la incadrarea modelului in segmentul SUV-urilor dar garanteaza si un spatiu interior bun. Pe scurt, Duster ofera spatiu bun pentru cinci pasageri si o capacitate a portbagajului de 475 de litri in conditii normale si 1600 de litri atunci cand se rabateaza bancheta posterioara. In plus, garda la sol de 200 de mm si unghiurile bune, de 30 de grade la atac si 35 de grade la degajare, garanteaza abordarea unor trasee dificile.

Pentru ca se vrea o alternativa abordabila ca pret, Duster va fi disponibil cu doua variante de tractiune: una integrala 4x4 si una anterioara 4x2, ceva mai ieftina. Cea din urma varianta este destinata celor care isi doresc o pozitie inalta la volan, o garda la sol mai amre dar nu au nevoie de toate cele patru roti motrice pentru trasee accidentate.

Cum era de asteptat, alianta Renault-Nissan a furnizat SUV-ului romanesc toata tehnologia necesara unui model capabil de escapade off-road. Sistemul de tractiune integrala de provenienta Nissan, regasit si pe Qashqai si X-Trail, dispune de trei moduri de selectie, disponibile chiar pe consola centrala.

Modul AUTO repartizeaza cuplul intre puntea fata si spate in functie de conditiile de aderenta. Atunci cand vorbim de un drum uscat, fara prea mari probleme, sistemul 4x4 transmite putere puntii fata insa atunci cand ploaia,zapada sau noroiul creeaza probleme, puntea spate incepe sa primeasca si ea din doza de resurse.

Modul LOCK permite soferului sa inchida electronic modul 4x4 si sa transfere in permanenta 50% din cuplu puntii spate, pentru a asigura o deplasare optima pe zapada si noroi.

Modul 4x2 este utilizat atunci cand se incearca o economie de carburant iar conditiile de drum sunt favorabile.

Conform asteptarilor, sub capota primului off-roader romanesc se vor gasi doua motoare, unul pe benzina si unul diesel, ultimul in doua variante de putere. Vorbim despre familiarul motor de 1.6 litri 16 valve si 110 cai putere pe benzina si de dieselul 1.5 dCi regasit in versiunile de 85 si 105 cai putere.

Motoarele diesel permit o economie de carburant excelenta si emisii de invidiat (sub 140 g/km in modul 4x2 si sub 150 g/km in modul 4x4) ceea ce aplica SUV-ului semnatura Dacia eco2.

In materie de siguranta, Dacia nu a facut compromisuri, SUV-ul fiind echipat cu un sistem ABS Bosch de ultima generatie, cu sistem de repartizare electronica a fortei de franare si cu asistenta la franarea de urgenta. Nu lipsesc airbagurile frontale, centurile in 3 puncte cu limitator de efort si in lista dotarilor optionale doua airbaguri laterale pentru cap si torace.

Asa cum va anuntam, prima aparitie live a celui mai nou membru Dacia va avea loc in cadrul Salonului de la Geneva. Evenimentul va fi urmat de o lansare progresiva a modelului pe cele mai importante piete din Europa, Turcia si tarile din nordul Africii, Algeria si Maroc. In vara lui 2010, Duster va fi regasit si pe piete ca Ucraina, Israel, Iordania, Siria, Liban, Egipt si alte tari din Africa sub sigla Renault. Indiferent de piata carora vor fi destinate, unitatile vor fi produse la uzina de la Mioveni.

Momentan nu exista informatii despre pret dar ne putem astepta ca pentru o versiune bine echipata, cu tractiune 4x4 sa platim undeva intre 14.000 si 15.000 de euro. Ceea ce se stie insa este perioada de garantie pe care Dacia o va oferi: 3 ani sau 100.000 de kilometri.

via | Renault si Dacia

  • BogdanD, marţi, 08.12.2009 13:52
    Felicitari

    un mare pas inainte pentru Dacia. Felicitari! Masina arata mai bine decat lasa impresia din pozele intiale. E bine ca si motorizarile sunt decente. Sunt curios ce preturi de intretinere o sa aiba.

  • mihalceanu_marian, marţi, 08.12.2009 13:55
    DUSTER

    arata chiar mai bine decat ma asteptam, in calitate de posesor de opel, as spune ca merita toti banii duster 4x2 daca costa 12.000 de euro , mai mult nu merita !

  • you_hooo, marţi, 08.12.2009 14:04
    intrebare

    dar de ce crezi ca trebuie sa valoreze maxim 12000 euro; poate masina are calitati multiple sa justifice un pret mai mult decat crezi... din pacate traim in vremuri unde valoarea nu mai insemna nimic... pentru unii. a , banuisec ca ai un opel sh... ca deh dacia noua era prea mult pentru ce oferea...

  • BRZ, marţi, 08.12.2009 14:11
    SA NU UITAM ISTORIA

    Sa nu uitam totusi putina istorie pe care o avem ca tara la capitolul auto. Pe vremea cand cei mai multi nu stiau cu ce se mananca 4x4 noi aveam ARO - cu adevarat primul 4x4 Romanesc! A fost o vreme cand acel 4x4 dadea clasa din toate punctele de vedere oricarui alt producator cu pretentii de 4x4 (includem aici si Land Rover). Am ajuns sa ne laudam cu primul 4x4 romanesc vorbind despre o platforma renault-nissan, imbracata in tabla turceasca si umpluta cu plastic partial romanesc pe care mazgalim cu mandrie "MADE IN ROMANIA"?

  • mihalceanu_marian, marţi, 08.12.2009 14:16
    re: you

    re : you_hooo- nu prietene , a un opel din 2008, cumparat de nou, in opinia mea , la ce ofera daca vrea sa fie competitiv pe o piata pe care ai : - QASHQAI =15.950 € -YETI =EUR 16.796 € ETC in completare sunt sugur ca tu :you_hooo NU AI CUM SA MA INTELEGI asa cum sunt sigur ca ai votat BASESCU, nici nu vreau sa ma intelegi !

  • unckle, marţi, 08.12.2009 14:19

    ..adevarat ... nu-i chiar primul 4x4 romanesc .. a avut si ARO ceva de spus in istorie ;) ( desi spre "final" a ramas fara cuvinte ) arata bine ... ieftin ... si are o piata destul de bine definita - cam cum a ajuns Tucson lider de vanzari in segment pe la noi din cauza pozitionarii pret/calitate bine gandita.

  • unckle, marţi, 08.12.2009 14:21

    offtopic -- daca aveti de gand sa injurati pe cineva prin comentarii incercati sa va retineti de la a pomeni optiunile de vot "probabile" ale celor vizati .... magaria aia numita "alegeri libere" produce greata multor oameni cu IQ > masura de la pantof .

  • cris, marţi, 08.12.2009 14:22
    mihalceanu_marian

    Da esti din Focsani pentru cei din alte zone ne este greu sa te intelegem:) Apropo nu am fost la vot

  • cici, marţi, 08.12.2009 14:24
    4

    erau 4 variante de caroserie, au ales-o pe cea mai urata! iar preturile se stiu, intre 11.500 - 16.000 euro, TVA inclus :)

  • mihalceanu_marian, marţi, 08.12.2009 14:39
    DUSTER

    RE : cici la 11.500 e fara ac ??

  • Oti, marţi, 08.12.2009 14:41
    de und eprimul 4x4???

    Bogdan, de ce scrii ca primul 4x4 romanesc? Cred ca ai uitat de Aro. Si daca vrei sa te referi la Dacia, nu uita ca Dacia a avut versiuni 4x4 pentru camioneta si pentru KingCab si Double Cab. Eu zic ca titlul pe care l-ai pus este pus cu foarte mult entuziasm. Ura!

  • Jolerto, marţi, 08.12.2009 14:43
    @BRZ

    Sa nu uitam ca nici ARO nu a fost pur Romanesc , era bazat pe GAZ , si dupa asta dezvoltat de catre Romania , cu motor rusesc , si dupa un timp cu motor Renault si respectiv Ford , deci .... Desemenea , titlul e putin gresit , trebuia scris Primul SUV romanesc , Romania a mai facut masini 4x4 : Dacia pickup , Aro , etc ....

  • Marius, marţi, 08.12.2009 14:47
    Dacia Duster

    Bun si un SUV din asta. Cu cat mai multe modele, cu atat mai bine. Totusi, partea din spate a masinii putea fi mai cizelata putin. Arata cam aiurea. Apropo de pretul masinii......va sa zica ai 15000 euro pt un astfel de SUV Dacia....si nu plusezi inca 3000 euro pt un Renault Koleos? sau inca 4000 euro pt un VW Tiguan? Ramane de vazut ce succes va avea Dacia Duster.

  • bita, marţi, 08.12.2009 14:50
    4X4

    Sa nu uitam nici de Dacia Pick-up 4X4

  • mihai2001, marţi, 08.12.2009 14:51
    Pareri si pareri

    Cred ca va fi un SUV care va vinde in ideea ca e LOW-COST. Va cam rupe din clientela de LOGAN MCV in varianta de top, dar nu cred ca va afecta vanzarile de YETI sau Quasqai care ofera un pic mai mult. In acelasi timp cred ca va avea ceva probl la izolatia fonica, lucru care nu-i va convinge pe multi sa o cumpare in detrim celolalte mardci.

  • cici, marţi, 08.12.2009 14:53
    @m_m

    nu le stiu pe toate.............asteptam vesti curand. iar ARO a avut si motoare romanesti, ati uitat ca au fost multe modele ca si prototip, dar din lipsa de bani.... http://www.dtrn.ro/forum/viewtopic.php?t=3399&highlight=dragon http://www.autosoviet.altervista.org/ENGLISH-automotorusse9-H(Aro).htm http://www.cbx.ro/istorie-auto/aro/istoria-aro.html Pacat ca cei de "sus" si-au batut joc de ARO, puteau ajunge sus :(

  • slv83, marţi, 08.12.2009 14:53
    struto-camila

    Sistem de tractiune Nissan,motoare Renault,plastic romanesc!pretul insa e competitiv,la fel ca si concurenta!

  • Jolerto, marţi, 08.12.2009 14:57
    @Marius

    Duster cu versiune bine echipata cu 4x4 14-15k euro , Tiguan bine-echipat aproape 30k euro !

  • cat entuziasm, marţi, 08.12.2009 14:58
    eroare

    probabil ca cel ce a scris acest articol a uitat complet de aro - primul auto 4x4 romanesc

  • a, marţi, 08.12.2009 15:00
    a

    Conform asteptarilor, sub capota primului off-road-er romanesc - modifica si asta

  • http://adrian-popa.blogspot.co, marţi, 08.12.2009 15:01

    fara un 1,9 diesel...si un pret competitiv....

  • maic, marţi, 08.12.2009 15:02
    un pic schimbat si ar fi ok :P

    Cred ca asa ar arata mult mai bine :) probabil o mica varianta pt varianata tunata a lui Duster :P http://i48.tinypic.com/33zg0tx.jpg

  • maic, marţi, 08.12.2009 15:03
    Dacia Duster redesign

    [IMG]http://i48.tinypic.com/33zg0tx.jpg[/IMG]

  • Jiji Piperatu, marţi, 08.12.2009 15:11

    Arata ca Opel Antara!

  • indyul, marţi, 08.12.2009 15:16
    motor prea slab ... pret discutabil

    la 105 cp motorina e prea putin ... am si eu motorul ala pe un megane ... de oras e bun, dar pe autostrada moare de la 160 - 170 incolo .. sa nu mai zic de cresterea consumului :( si meganul e f usor ... asta e mai greu ... nici nu vreau sa ma gandesc cum s-ar simte incarcat pe drum greu cu motorul asta. faza cu pretul e f discutabila pentru ca rostul masinii astea ar fi sa puna romania rurala pe 4x4 .. chestie de care e foarte mare nevoie. la 15k ar merita, dar doar cu un motor mai puternic, gen 2.0 dCI care e pe koleos. nu zic sa aiba 175cp dar macar 130 -150 pt un 4x4 e cam obligatoriu :( meganul meu cu 1.5 dci 105 / 6t .. a costat acum 2 ani 15600eur si un logan de 85cp lux atunci nu trecea de 12k koleos dci de 150 e la promotie acum 25k nu stiu daca e facut pe aceasi platforma, dar daca nu e facut pe aceasi platform xtrail si nici n-are motor de 4x4 , cred ca nu merita mai mult de 12k ... sa nu mai zis de marca ... asa cum renaultul e mai scump decat dacia. la 15-16k cu xtrail si 2.0dci e alta poveste

  • Alin, marţi, 08.12.2009 15:17
    ...

    Pt cei care au impresia k poti cumpara un Tiguan sub 20k euro , va cam inselati , avand in vedere k o configuratie decenta ( nu de varf ) bate pe la 30k euro. Iar Yeti , desi pare nu poate fi numit SUV adevarat , ci mai degraba cross-over . Ink ceva : Loganul a fost cel mai mult criticat de romani , iar nemtii stau la coada pt MCV ......... deci invatati sa apreciati Renault - Dacia ....

  • indyul, marţi, 08.12.2009 15:19
    rectific faza cu platforma ... n-am citit atent ... m-am uitat doar la poze :))))

    vad ca e xtrail ..scuze ... mai ramane doar problema motorului o sa fie o mare dilema daca sunt suficienti aia 105 cai pentru un 4x4 veritabil :(

  • ignis, marţi, 08.12.2009 15:21
    sa plusezi in plus

    Dacă ai 15000 de EUR şi vrei un 4x4, cred ca poate mai ai posibilitatea sa plusezi 4000 EUR, sa-ţi iei Tiguan sa te dai huţa prin oraş. Ce ta faci când ai să zicem 12000 EUR şi vrei o maşină sa te scoată din zapadă şi noroaie? Ai mai plusa 7000 EUR sa iei Tiguan?

  • Florin, marţi, 08.12.2009 15:45
    primul??

    Arata chiar binisor, dar nu este PRIMUL 4x4 romanesc in niciun caz, dacia papuc 4x4 unde s-a facut? aro unde s-a facut? :-???

  • geo, marţi, 08.12.2009 15:58
    mai bine Qasqai

    Varamia si-a luat acum la oferta un qasqai cu vre-o 14000 euro in leasing de 3 ani fara dobanda. Ca sa-mi cumpar dacia 4x4 ar trebui sa fie pana in 11-12000 si nici atunci nu se merita, daca comparam calitativ masinile. Poate doar daca ar fi o super masina de teren as lua-o sa merg la peste si la munte, dar altfel, ca masina si de oras...Quasqai rulzz

  • dan, marţi, 08.12.2009 16:00
    duster

    Sunteti f simpatici, voi , cu plusatul a 4000 de euro, a 7000 de euro de parca ar fi o nimica toata, cand ai o suma fixa de unde faci alte cateva mii sa plusezi?? vorbiti pe langa subiect, cat despre duster, pt pretul ei va fi o oferta buna, si arata chiar bine.

  • Mircea, marţi, 08.12.2009 16:07
    Nimic unic, nimic interesant

    Nu ma asteptam sa scoata exact prototipul prezentat acum ceva timp, dar ceva mai aratos puteau face.Mai ales ca pretul la care se va vinde nu este unul chiar mic, deci nu se pune problema de "l-am facut urat ca de atat ne-au ajuns banii". Succes cu el, si Logan-ul mi s-a parut urat la inceput iar acum mi se pare...ok. Chestie de gusturi, eu probabil nu ma numar printre potentialii clienti.

  • gogu, marţi, 08.12.2009 16:11
    duster

    ar mere cu motoru de 2.0L benzina,140 cp:-? pretu e chiar bun...

  • gigi_bascula, marţi, 08.12.2009 16:33
    romani pur sange...

    Ce ma deranjeaza cel mai mult la toate comentariile aste e ca se vede de la o posta ca suntem romani, ca rasa ma refer, ca stil...orice produs romanesc apare pe piata incep toti priceputii sa faca comparatii si normal sa vada partea goala a paharului...4000 in plus si ai Tiguan, struto-camila., etc... Chiar nu inteleg de unde repulsia asta fata de tot ce este produs in romania...nu vedeti ca am ajuns o societate bazata doar pe consum??? Nu reusiti sa vedeti ca nu mai producem nimic in buda asta de tara? Ca ne-au invadat Mall-urile, supermarchet-urile care vand mere si cartofi adusi din Tursa si Franta? O gramada de someri in tara si saracie lucie pentru multi pentru ca romanu s-a obisnuit sa castige bani repede si usor doar cumparand din stanga si vanzand in dreapta cu adaus de 100%... nu se mai incurajeaza productia deloc...se vede clar. Cum apare un produs romanesc...Huooo, pepsi, fix-pix Jaguarul e mai tare fauveu e zmeu bla bla...da, atat am evoluat in industrie, pana la Duster, asta este printre cele mai reusite produse pe care ca natie (cu ajutorul Francezilor...ca de era numai dupa noi ramaneam la Nova...) suntem in stare sa le producem. Dar ca oameni, ca si cultura am evoluat pana la nivelul la care a evoluat Duster din Nova? Dupa comentariile voastre ma cam indoiesc. Aceeasi senzatie o am pe strada cand toti smecherii care la un pahar ti-ar povesti cat de civilizat e in occident si ce trafic civilizat au si cata curatenie e acolo, pe strada se comporta ca si niste animale, se urca efectiv peste tine in trafic, arunca pachete de tigari pe geam, etc. Acolo suntem noi romanii si asa suntem perceputi si in exterior- deci nu putem avea pretentii la altii sa vina sa ne trateza altfel... Vasile, Ghita nu vrei Duster? Nici o problema, asta nu inseamna ca masina aia nu are si ea un loc in piata chiar daca sunt altele pe langa ea...o sa se gasesca fraieri din occident care nu au atatea fumuri ca si fitzosii de romani care o s-o cumpere. Si din asta tot noi o sa avem de castigat ca mai exportam si noi un produs si pe euro intrati in tara merg aia de la Mall si aduc cartofi din Spania. Producem si noi ceva char daca nu e de nasul nostru...asta e cel mai important !

  • claudiu, marţi, 08.12.2009 17:25
    Dacia

    nota 10 ptr Dacia ....bravo....si intrati odata pe piata din Marea britanie:D

  • alex, marţi, 08.12.2009 17:27
    suv romanesc

    bravo gigi_bascula, asa trebuie gandit! ma bucur ca mai sunt astfel de romani

  • Husdu, marţi, 08.12.2009 17:40

    Eu zic sa nu ne mai certam ca oricum asta e mentalitatea unor oameni si nu avem cum sa o schimbam. Cand o sa se lanseze Duster-ul o sa fie destui tzarani(la mentalitate) care sa spuna ca "Ce Dacia e masina? decat o dacie mai bine un vw passat (masina de tzarani :)) ) de la nemtzii", iar in acea vreme nemtzii vor avea deja comandate Duster-ele si o sa-i astepte pe romani sa le ia harburile cu 2000000000000 km. NU zic ca Dacie e super masina, dar ar trebui sa o lasam mai moale la comentarii. Daca unii nu vor dacie nu inseamna ca este si de proasta calitate, macar fitzi si voi optimisti si bucurosi ca mai se produce ceva si prin Romania ca si asa suntem jale.

  • sebyro, marţi, 08.12.2009 17:41
    BRAVO!!!

    in poze arata bine,imi place, pacat ca nau avut o poza si cu interiorul masini si este destul de mare.bafta si multe vanzari celor de la DACIA

  • generalu, marţi, 08.12.2009 17:48
    cine face ca mine , .......

    Nu pot sa zic ca o duc naspa dar nici nu ma scald in bani.Am facut un mic efort si mi-am luat un Tiguan 4x4........si mai bine imi taiam stiti voi ce.Oi fi eu ghinionist dar in cazul meu zicala " La pomu' laudat sa nu te duci cu sacul mare" s-a confirmat din plin . Nu zic mai multe dar pe viitor cand voi mai da un ban , o sa ma asigur ca merita din plin.Nu ma astept la minuni din partea Dacia , sa fim realisti ,insa ma gandesc ca europenii nu cumpara masina de la Mioveni degeaba.Chiar daca vrem mai multe de la marca noastra 'nationala", si e firesc sa fie asa ,cred ca trebuie sa avem rabdare . Pana la urma e o afacere si e normal ca sa te pozitionezi asa incat sa ai si profit din asta. Cred ca Dacia va rezista pe piata doar daca va iesi cu produse de calitate peste medie, la preturi competitive.Pana la urma toti mergem pe aceleasi drumuri indiferent cu ce masina , important e sa ajungem sanatosi . URA!

  • bentley, marţi, 08.12.2009 17:51
    VREM POZE CU INTERIORUL !!!

    Cand apar???

  • Vasi27, marţi, 08.12.2009 18:09
    best offer

    E o masina mai mult decat decenta... are unghiuri de atac si degajare intre cele mai bune in clasa, iar asta in combinatie cu motorul de 1.5 dci 105 cp, consider ca face din Duster cea mai buna alegere in conditiile in care din 2010 se reintroduc taxele pentru masinile euro 4.... in plus sistemul de tractiune integrala nu este unul oarecare... discutam aici de unul dintre cele mai performante sisteme 4x4 de pe piata la ora actuala: "All Mode 4X4" ! Succes Dacia !

  • lui, marţi, 08.12.2009 18:12
    ceva important

    DA ESP, ARE ??? CA DINCOLO ERA MAI EFTIN ! ( adica de serie ) ca fim si noi cu safety mai la zi .

  • as21ro, marţi, 08.12.2009 18:14
    atat imi doresc!

    imi place. imi satisface nevoile, am sa o cumpar... nu ma intereseaza parerea altora...

  • as21ro, marţi, 08.12.2009 18:21
    P.S.

    Bravo "gigi_bascula"! bine zis, pacat ca sunt putini care gandesc "romaneste pe bune"...uni au fost infectati cu virusul manelar combinat cu "SH" made in germany...

  • andt, marţi, 08.12.2009 18:46

    Felicitari dacia. modelul arata foarte bine. Insa un lucru imbecil la care ma asteptam din partea lor e super motorul de 85 de cp...

  • kim_vl, marţi, 08.12.2009 19:24
    [email protected]

    AC automat, ceva ?

  • Alex, marţi, 08.12.2009 19:27

    @andt ..motorul nu este de 85 CP , este de 105

  • aka, marţi, 08.12.2009 20:42
    Observati? 6 airbag-uri :)

    ca element de noutate dispune de airbag-uri cortina

  • Vasi27, marţi, 08.12.2009 22:16

    Ce nu spune Automarket, e ca Duster are 1.280 kg in versiune 4x4, deci motoarele sunt ok. Zic totusi s-o lasati mai domol cu criticile, luand in calcul faptul ca nimeni n-a condus masina...

  • hrn, marţi, 08.12.2009 22:20
    Bravo dacia

    Remarc pozitiv designul personalizat si fara mari influente Daca garda la sol va fi peste 20 cm iar greutatea masinii in jur de 1200 Kg , va avea multe de spus si in off road usor, chiar in conditiile in care nu are reductor si diferentiale blocabile. Bafta, succes ! Ps. Rog postacii si activistii politici sa nu manjeasca site-ul asta. Suntem aici de placere. Multumiri.

  • ha ha ha, marţi, 08.12.2009 22:52
    ha ha ha

    SUNT PERFECT DE ACORD CU GIGI_BASCULA.DACA ESTI MINDRU CA ESTI ROMAN, FI MINDRU SI CU CE SE PRODUCE N TARA ASTA, CA NU-S TOATE ASA PROASTE.DACA NE LAUDA STRAINII PRODUSELE SI NI LE CUMPARA, NOI DE CE LE DENIGRAM?ATUNCI POATE CA AR TREBUI SA NE FIE RUSINE CA SINTEM ROMANI.SI ASA DINCOLO SUNTEM VAZUTI CA SI OAIA NEAGRA A EUROPEI.SI CARE MUNCESC CINSTIT DINCOLO,PENTRU 1-2000 EUR, MUNCESC FRATE.SI CHIAR ASA:DE UNDE STITI VOI CA E PROASTA?ATI MERS VOI CU EA?VA ROG SA VA ABTINETI DE LA ALTE COMENTARII DE PRISOS.ASCULTATI MAI BINE PUYA.HAIDA PA...

  • makexxx, miercuri, 09.12.2009 00:03
    ca p...

    fratilor..cate comenturi despre o masina romaneasca, d c nu sunt atatea comenturi la o masina straina de exemplu?..ce-i asa mult de comentat la bomba asta pe 4 roti? nici macar interiorul nu stiu cum arata..Si asa e Gigi, noi romanii suntem CONSUMATORI, de produs, nu prea producem mai deloc..e mai simplu sa importi. Traim in Romania si asta de ocupa tot timpul!!!

  • LUCCI, miercuri, 09.12.2009 00:03
    CCCP

    Mihalcea Marian ,la cati te dezaproba prin votul din josul comentariului,chiar cred ca Basa a castigat pe bune!Apropo,esti fan Iliescu-Vanghelie-Mitrea-Hrebenciuc?Numai valori....Rosii ,de la Maskva!Ati uitat deja de comunism ,maimutoilor!

  • aaa, miercuri, 09.12.2009 00:16

    ma baiti da inainte de aro prin perioada razboiul asa a mai fost si un Zimbru dc e sa o luam cu primul 4x4 romanesc...

  • LM, miercuri, 09.12.2009 00:28
    DUSTER

    DUSTER este un mare pas inainte pentru DACIA. Este de remarcat in special interesul pentru diversificarea gamei, fapt care aduce un plus de imagine producatorului roman. Bravo DACIA! @Mircea "Nimic unic, nimic interesant:" - Nu-i nimic, in curand vei avea posibilitatea sa fii "designer DUSTER" si atunci o sa o mai "aranjezi" putin!

  • mihai, miercuri, 09.12.2009 01:56
    frumos masinutza :X

    doamne da sa se vanda cat de multe sa mai creasca economia noastra un pik si sa iesim din criza cat de repede HAI ROMANIA...!!!

  • razvan, miercuri, 09.12.2009 02:05
    4x4

    de fapt si papucu' era 4x4

  • scuderia, miercuri, 09.12.2009 08:34
    mda

    mda...nu arata rau...pe spate vad ca tot frana pe tambur..slabut...tare is curios sa vad cum arata interiorul...tot k la logan...sau le-a fost rusine si l-a schimbat putin.si la motorizari slabut...puteau sa puna un diesel de 1,9...nu plateau ei benzina..de vreo 120-130 cp

  • scuderia, miercuri, 09.12.2009 08:35
    da...

    si portbagaju la logan e mai mare.:))...510

  • ghiuju, miercuri, 09.12.2009 10:47
    Clever move Dacia

    Concurenta lui Duster (Qaskai, Yeti...) incepe de la 15-16 mii euro, aprox. chele si cu transmisie 4x2. Si sarda la sol e mai mare ca a majoritatii cross-urilor de asfalt cu care concureaza. La interior sa nu va asteptati la nimic peste Sandero sau Logan, probabil un pic mai mult spatiu. La exterior mi se pare cea mai urata masina din toate premierele anuntate. Cu toate astea sunt sigur ca se va vinde bine.

  • Observator, miercuri, 09.12.2009 10:47
    Bine venit

    Mi se pare o oferta corecta dpdv pret-calitate , si care completeaza intr-un mod fericit gama Dacia . Am increderea ca o sa fie o masina fiabila , datorita mecanicii verificate in timp si pe alte modele de pana acum , are un spatiu generos la interior si un design exterior care desi nu te lasa mut de uimire prezinta stilul unui design contemporan cu modele ale concurentei , un design rezolvat corect dpdv volumetric , fara multe artificii gratuite , cu console ce favorizeza destinatia ,masinii . Probabil ca in viitor or sa apara si motoare mai puternice de cat cele de start , dar cu atentia sa nu sara prea mult peste pretul eficient pt o asemenea masina . Marele avantaj al acestui SUV este pretul decent si o retea de Service f. dezvoltata in teritoriu , o retea de piese de schimb - motoare , deja raspandita in teritoriu.

  • http://adrian-popa.blogspot.co, miercuri, 09.12.2009 10:47

    gigi, stii bancul cu bascula? ba scula ba nu scula! Intrebare: ce masina ai?

  • abc_e?, miercuri, 09.12.2009 10:50
    1.5 dCi

    105 CP si 1200 Kg nu e un raport asa rau, ba din contra o masina reusita

  • adrian rs, miercuri, 09.12.2009 11:23
    bravo dacia

    Gigi-bascula, felicitari pt punctul tau de vedere. Am ajuns o societate plina de ignoranti cu impresii de milionari in euro care n-au bani nici sa faca un plin la masina. Mie mi se pare o evolutie fireasca, de apreciat, la Dacia, si, conform zvonurilor ce par sustinute si de directorul Stroe, apar noi modele Dacia cu mult imbunatatite fata de ce se produce acum. Bravo!

  • adrian rs, miercuri, 09.12.2009 11:25
    apropo de Aro

    Ce se mai intampla cu Aro? Stiu ca e in situatia de lichidare, dar auzisem la un moment dat ca exista un investitor roman, Amrom Automotive parca, ce dorea sa preia activele si sa investeasca in Aro. Asta acum 3 ani, parca. Ce s-a mai intamplat, stie cineva? Automarket?

  • cozma, miercuri, 09.12.2009 11:52
    Frumoasa

    Frumoasa rau pacat ca are niste unghiuri c-am drepte, iar fata nu sriu de ce ar mie imi da spre un facelift la o LADA 4x4 :)), era mai bn daca utilizau mai multe elemente de pe concemt cel putin farurile.

  • piot, miercuri, 09.12.2009 11:54
    e din romania nu e bun

    Poate ca ne am invatat ca dacia sa isi bata joc de noi , sa stam toata ziua in service , chiar si dupa ce au venit cei de la reno ( supernova cu apa in ea si greierasi care te disperau )masinile dacia in general au avut multe probleme si erau foarte proaste d.p.d.v. constructiv si de aici repulsia oamenilor pentru aceasta marca . Sunt de inteles toti aceia care considera dacia o marca de kkt pentru ca si pustani fiind au amintiri nu prea placute cu tata care repara dacia in fata blocului si injura de mama focului . Eu personal am avut break din 95 si sa defectat la primi 20 km pentru ca un nene pusese distributia aiurea si multe altele , am avut supernova in care intra apa de la ploaie , se defecta haionul la o saptamana si avea probleme elctrice cu gramada , la ce as putea sa ma astept de la DACIA ??? LA o noua teapa eventual ca asa e in romania MULTI DA PROSTI MARIA TA !!! Momentan am skoda oct 2 1.9 tdi 105 cp din 2005 cu 180 k km si zero probleme , ce sa facem daca alti sunt mai seriosi si mai muncitori ca noi prefer un santa fee sh pe la vreo 14-15 mi decat duster .

  • crion82, miercuri, 09.12.2009 12:05
    Frumos SUV-ul

    Arata bine, sa vedem ce performante are. Cred ca la pret o sa fie marca "Low Cost", deci raport calitate/pret super. Ce sa zic, se face treaba buna si in Romania. Bravo DACIA!

  • gigi_bascula, miercuri, 09.12.2009 12:07
    raspuns

    http://adrian-popa.blogspot.co - am un Opel Astra caravan din 2003 cumparat decond hand din tara (atat mi-am putut permite) . Dar nu stiu cat de relevant e in discutia asta ce masina conduc sau imi prmit eu... Ieri au aparut niste date legate de exporturile Dacia pe primele 10 luni din 2009. Au exportat aprox 122.000 masini de 1 miliard de euro. In acelasi timp in tara au vandut cam 37.000 bucati.Nu pot decat sa ma bucur pentru ei si sa-i felicit ! Deci au gasit 122.000 de fraieri in occident... la cat a fost de desfiintat Loganu la vremea lansarii (la fel ca si DUSTER) nu ar fi trebuit sa supravietuiasca pana acum... si atentie ca occidentalii nu l-au cumparat doar ca sa care cartofii si porcii in portbagaj...

  • crick, miercuri, 09.12.2009 12:15
    Un model asteptat! Bravo!

    ON topic: Masina arata foarte bine, motoaree sunt suficiente pentru a propulsa un SUV pe drum asfaltat si pentru a-l scoate din diverse situatii pe drumuri mai neprietenoase. Astept cu nerabdare sa iasa pe piata acest model, deoarece e ceva practic si asteptat de ceva vreme. OFF topic: Zicea cineva ca Megane 2 e "mult" mai usor? Diferenta e de 100kg prietene. Motorul 1.5 DCI de 105 cai face o trebaa extraordinara si duce masina si la viteze peste 170km/h fara nici o problema. Ca sa nu mai vorbim de consumul de carburant care e undeva la genuchiul broastei. Si apropo, de ce vrei tu sa mergi cu 170km/h intr-un suv? Va ramane un mister cred. Dca vrei viteze de genul asta ia arunca o privire in alte parti si la alte motoare, ia-ti ceva pe benzian de turatie si fii fericit. Iar cei care abereaza despre motare 1.9, cred cau au o problema de intarziere. Acele motoare sunt cam depasite moral si cred ca o sa conteze din ce in ce mai mult dimensiunea motorului la capitolul taxe, insa multi nu au cum sa isi dea seama deoarece ei sunt blocati in timp, undeva, cu multi ani in urma.

  • generalu, miercuri, 09.12.2009 13:29
    previzibil

    Revin cu un post ca nu se mai poate. Faptul ca se comenteaza atat de mult pe aceasta tema, arata ca masina e foarte asteptata si ma astept cand va apare la drive test sa fie asaltata de curiosi si mai ales de doritori.Unora nu le place din principiu , numai pentru ca e romaneasca, ca daca n-ar avea sigla de dacia si ar scri pe ea vw, sunt sigur ca nu i-ar cauta atita nod in papura.Eu unul sunt patit cu "made in germany" si nu numai odata si nu pe bani putini.De aceia fratilor faceti un drive test inainte de a vorbi de motoare si de capacitatile tot teren .si de submotorizare .Cu ce viteza credeti voi ca veti putea sa goniti pe un drum de tara sau de munte.Pe sosea totdeauna va fi unul cu vreun sh care va va depasi pe linia continua ca nu mai are rabdare si va va ineca intrun nor de fum.Designul tine de gusturi personale asa ca nu comentez.pentru toti cred ca e important insa sa fie confortabila , fiabila simai ales la un pret rezonabil pentru ceia ce ofera. URA!

  • http://adrian-popa.blogspot.co, miercuri, 09.12.2009 13:45

    @gigibascula pai si de ce nu ai mai strans ceva bani ca sa iti cumperi un Logan second hand? intelegi gresit problema. Lumea trebuia sa critice. Critica e la baza evolutiei. Romanii au criticat pe buna dreptate Dacia stiind ce au patit cu ele inainte. E ca si chestia cu tiganii. Te uiti unpic circumspect la ei desi este posibil sa fie un om de o moralitate demna de apreciat. Personal imi place duster. Motoarele mi se par mici. Un diesel mai mare cred ca ar fi o solutie demna de luat in seama. Cam atat. Designul e ceva subiectiv. Pretul insa nu. Nu sunt adeptul moorelor de cilidree mica dar cu cai putere multi. Cred ca si 105 cp dintr-un motor de 2000 cmc dadea alte valente masinii. In rest bafta multa celor de la Dacia si la preturi cat mai mici:)

  • lumea, miercuri, 09.12.2009 14:42
    lui scula

    ah..ne tragem si noi si ne taram sa facem si noi ceva...sa nu zica lumea...mai bun ii tiguanul? sau yeti care ii patratoasa si cu proiectoarele acelea de 2 lei...? sau mai stiu eu care..lasa mai ca bine am scos si noi ceva si chiar arata foarte bine ..ii draguta cu siguranta va merge bine, cu siguranta se va vinde foarte bine..asa radeau nemtii prin 2006 de logan..sau mai stiu eu many romanashi..vai loganul ha ha ha ha ...e ....acuma eu unul am numarat 3 loganuri unul mcv si 2 simple..si nu oriunde ci in oslo, norvegia....in germania nu mai zic ..pe autostrada ma simteam ca acasa logan si sandero la greu..in ungaria plin de papucuri logan...asa ca hai sa ne mandrim ca o fi de tot rahatul da se cumpara si se folosesc de ele..asa va fi si cu acest suv...

  • ironR, miercuri, 09.12.2009 15:22
    alternativa

    Masina arata binisor, seamana cu X-Trail, dar tare imi e ca va rugini tabla dupa prima iarna, confortul probabil va lasa de dorit, iar de greierasi ce sa zic...vor fi la ei acasa! Vad ca sunt oferte pe piata f bune 4x4 Hover CUV costa 9900+TVA, iar la banii astia ai cam tot ce vrei, jante aliaj, geamuri el fata-spate, airbaguri destule, etc. nu mai stau sa le insir, iar fiabilitatea motorului e mai buna fiind vb de motor mitsubishi de 126CP. Posibil calitatea interioara sa fie la fel, dar ma indioesc.

  • SUV DACIA, miercuri, 09.12.2009 15:23
    Primul SUV - Titlul este corect

    Atentie la interpretare, cei care au scris articolul au spus pe buna dreptate primul SUV romanesc , daca ar fi spus primul 4x4 romanesc era cu totul altceva, asta in ciuda faptului ca multi dintre noi cand auzim cuvantul SUV ne gandim automat la un 4x4. Parerea mea ca un SUV ( Sport Utility Vehicle) nu este tot una cu un 4x4 se poate si 4x2.

  • Hoover my a.s.s., miercuri, 09.12.2009 15:26
    Hover a bad joke

    Hover CUV 9900+ TVA + accize care aproape dubleaza pretul! Hover CUV 9900 nu au trecut de testele EURONCAP, atentie eu nu mi-as lua un cosciug pe 4 roti.

  • TESTER, miercuri, 09.12.2009 15:31
    Cei 105 cai sunt mai mult decat suficienti.

    Am avut ocazia sa testez un DUSTER 4x4 ; 1,5 dCI 105 CP, cutie de viteza in 6 trepte. Va pot spune ca cuplul este impresionant iar plecare de pe loc este halucinanta. Masina este usoara si foarte agila pe offroad.

  • ddd, miercuri, 09.12.2009 15:54
    alternativa hover?

    @ironR: E normal ca Hover sa coste 12.000 Euro cu TVA in conditiile in care, in toata Europa, in 2009, s-au vandut 760 de masini si cetatenii or fi dimensionat stocul pe niste previziuni mai optimiste. Din punctul de vedere al fiabilitatii, am ceva rezerve fiind un motor Mitsubishi de 2.4 si 126 CP de acum vreo 15 ani, produs sub licenta in China, si la care se mai plateste si o taxa de poluare de cel putin 3000 Euro. Cat despre calitatea de ansamblu a masinii, e de ajuns sa cauti pe youtube filmulete cu fabrici de masini din China unde lufturile si elementele de caroserie se regleaza cu pumnul...

  • ironR, miercuri, 09.12.2009 16:10
    ms de atentionare

    Am uitat de taxe si accize, eh... @TESTER - ma bucur sa aud ca va avea 6 trepte, e o calitate asta, dar nu cred ca plecarea de pe loc este halucinanta, asta chiar m-a facut sa rad :), nu cred ca depaseste 260nm?!! Consumul cu sigurnata nu va fi mare, iar caii sunt suficienti avand in vedere ca vb de motorina aici. Greutatea masinii nu va depasii 1,5 tone cu sigurnata, chiar si cu 4X4 tot va face fata motorul! Ala cu Opelul Corsa care dadea din coada pe aici: vezi ca' corsa are motorizare de 1 litru si 60 CP in conditiile in care corsa se apropie de 1,2 tone!!! si plecarea de pe loc e halucinant de rapida: 18.2 sec pana la suta!

  • fain, miercuri, 09.12.2009 16:25
    f fain

    arata bine:D

  • mihai, miercuri, 09.12.2009 19:49
    Dacia

    @ironR, am Logan de apx 3 ani, tinut in strada si nici urma de rugina, sau sa dea semne (supernova de ex. dupa 3 ani era umflata pe la aripi si usile din spate) si unde "bunii samariteni", care mi-au mai zgaraiat-o tot nu a aparut rugina, calitatea de la actualele Dacii este cu siguranta mai buna, si se apropie de ceilalti producatori europeni, iar cu greierasii intradevar iti dau dreptate dupa 3 ani pe drumurile patriei au aparut diverse zdranganituri pe la bord si usi, dar pe asemenea drumuri este o trasatura comuna pt mai multe masini, nu numai Logan, si la subiect...........Duster va fi cel mai probabil o masina corecta care dupa lansare cred ca nu se va lasa asteptata pe strazile Romaniei si arata si bine cu un design modern, succes Dacia.............

  • x, miercuri, 09.12.2009 20:58
    x

    la inceputul anilor 90 "duster" era masina deosebita, azi deja am vazut cam fiecare element al lui "duster" pe alte masini care au facut istorie.......

  • Marius, miercuri, 09.12.2009 21:17
    Coaja refurbished

    Eeeeee.......acum e acum. Sa vedeti vacarii Romaniei cu palarii de cow-boy pe cap, ascultand manele......si "admirand lumea de la inaltime", din Duster. :))) Fugiti mai cu asta a voastra. E un fel de "coaja refurbished". Luati-va masini adevarate daca tot investiti niste bani. Duster este ok pt fermieri. In rest.........zzzzzzzz

  • mda, miercuri, 09.12.2009 22:29

    toti agaricii isi dau cu parerea in domeniu vad... Marius ce stii tu de SUV-uri, ce stii tu de sisteme 4x4 ? dupa impresii n-ai mai mult de 14-15 ani ... trebuie sa inveti unde ti-e locul

  • J.J,, joi, 10.12.2009 08:56
    Made in Ro

    Personal ma bucur pentru Dacia. Orice e produs in Romania inseamna un licar de speranta pentru economia si traiul acestei tari :) Arata decent si luand in considerare costurile de intretinere ce sigur sunt mai mici decat ale oricarui alt concurent. Ma bucur in sfarsit ca produce si Romania ceva recunoscut (acum 2 ani am vazut un logan perlat in Tenerife si mi-a crescut inima de bucurie) Totusi nu vad nimic legat de consum. CP putini la diesel si masina destul de grea... sunt curioasa cu privire la consumul masinii. In rest, toate bune :)

  • bozzo26, joi, 10.12.2009 09:58

    vreau pe alb perlat , si interior alb:D, geamuri fumurii si radio-cd Sony Xplode, suport pahar pe usa de la Mc'Donalds, preshuletz sa pun pe bord pentru a-mi etala telefoanele, suport de CD pe parasolar , si nu in ultimul rand Matanii de la Biserica Sf .... nush cum , astea ca dotari de baza :)):)):))...si optional: noua colectie de manele pe luna Decembrie 2009 =)))...penala masina si urata pe deasupra, mai bine imi iau un Kangoo din 2005 4x4 :D

  • salcia, joi, 10.12.2009 10:45
    Consum Duster

    Consumul va fi cel mai mic din aceasta clasa, nu am cifrele exacte acum, dar voi reveni.

  • sorinburtea, joi, 10.12.2009 12:38
    fratso

    fratesouuu fratele mai mare aceasta linie de disign a stat la baza lui duster http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_Xterra

  • Mircea, joi, 10.12.2009 16:39
    4x4

    mihalceanu_marian un Nissan Qashqai e 15950 € FARA TVA cu TVA ajunge la 19000 €, daca Dacia cu toate optiunile ajunge la 15000 cu TVA inclus cred ca merita.Cineva ma zicea ca daca ai 15000 pai poti pune 3000 - 4000 sa iti iei un Tiguan, treaba nu sta chiar asa am 15000E dar nu mai am de unde sa scot 3-4 mii nici daca ma f...i si sa ma imprumut la banca ca sa cumpar o masina cu care sa ma dau mare in fata blocului mie imi pare cea mai pare idiotenie.

  • baboon, vineri, 11.12.2009 23:30
    duster

    sa speram totusi si la ceva motoare mai puternice....in rest,cred ca o sa fie strong masina...

  • Titus.L, sâmbătă, 12.12.2009 19:22
    O parere

    Cred ca vor vinde peste asteptari(vezi exporturile din ultimile luni),cat despre cum arata,ce are in interior,cum sta pe drum-pe sosea,stada,autostrada sau pe munte-,cat papa la suta ramane de vazut! Motorizarile cred ca sunt bune(am un Logan Prestige seria A- 1170 kg/105 CP de care sunt tare multumit).Astept cu nerabdare sa pot face un drive-test si apoi se mai poate vorbi.Va invit sa incercati si dvs.cei care cititi si scrieti aici orice fel/tip de masina nou aparuta ca nu trebuie s-o luati acasa obligatoriu ci numai sa o "pipaiti" mai intai.Sarbatori cu sanatate tuturor !

  • florin, vineri, 05.02.2010 19:54
    duster

    daca in Romania vor fi inca cel putin 100 da firme precum DACIA ,atunci putem spune ca am iesit din mocirla!!!Pana atunci succes la cumparat rable din DEUTCHLAND !PA!

  • dorina, marţi, 23.02.2010 23:21
    masini

    daca sunt interesata de masina cum pot face pt a o cumpara in vara cin apare stie cineva .va multumesc.

  • cristi, miercuri, 10.03.2010 00:50

    nu prea tin cu dacia.....dar daca masina asta nu avea sigla de la dacia pe ea...si o aveau aia de la nissan de ex (ca seamana foarte tare cu nissan)...nu mai comenta nimeni nimic...ca are motor mic, ca are interior nashpa...s.a

  • AliciaSinly, joi, 03.09.2020 20:44

    Surprising Dixie With This For Her Birthday