OFICIAL: Lista celor 16 SUV-uri pe care Land Rover le pregăteşte până în 2020

Publicat joi, 15.11.2012 11:50 de Bogdan Mirică

Land Rover va avea o gamă compusă din 16 modele până la sfârşitul acestui deceniu. Toate vor fi SUV-uri încadrate în trei categorii: Utilitare, de Recreere şi de Lux.

În urmă cu doar o săptămână vă anunţam că Land Rover promite 16 noi modele până în 2020. Un proiect ambiţios menit să crească vânzările considerabil şi să profite din plin de fiecare segment al pieţei SUV-urilor.

Proiectul englezilor nu mai este nici un mister. Autocar a dezvăluit în ultimul număr al revistei sale cele 16 noi modele pe care Land Rover le pregăteşte, precum şi cele trei clase în care vor fi ele încadrate. Cum va reuşi Land Rover să ofere publicului un total de 16 modele noi până în 2020? Simplu. Va beneficia de platforme modulare alături de celălalt brand britanic de tradiţie, Jaguar. Astfel, cele şapte platforme separate Jaguar şi Land Rover se vor reduce la numai două.

Să trecem în revistă modelele britanicilor şi segmentele în care vor fi ele încadrate:

SUV-uri UTILITARE

Multe dintre modelele cu care vom face cunoştinţă aici vor avea la bază viitoarea generaţie Defender. Totuşi, la sfârşitul lui 2015, începutul lui 2016, vom putea regăsi în gama britanicilor un pick-up cu cabină dublă, dezvoltat pe o platformă îmbunătăţită, mai uşoară a actualului Discovery 4.

Un an mai târziu va fi introdus şi un Defender cu ampatament mărit, ce va putea transporta şapte pasageri. Tot în intervalul 2016-2016 va fi introdusă şi noua generaţie Defender, cu cinci locuri şi capabilităţi off-road de invidiat.

Actualul Defender va rămâne în producţie şi după debutul noii generaţii

Nu va lipsi nici o versiune de producţie a conceptului DC100, prezentat anul trecut. Modelul va fi bazat pe platforma lui Evoque şi va avea un ampatament de 2.54 de metri. Gama modelelor utilitare va fi completată de actuala generaţie Defender, ce va rămâne probabil pe piaţă.

SUV-uri de RECREERE

Această gamă va fi alcătuită în principal din Freelander şi Discovery. Lista este deschisă de un Discovery de lux, menit să fie vârful de gamă al britanicilor, gata să se bată de la egal la egal cu BMW X5. Bazat pe platforma din aluminiu a viitorului Range Rover Sport, modelul va putea oferi până la 7 locuri. Dar toate astea numai dacă va primi undă verde pentru producţie.

În completare, Land Rover va lansa un înlocuitor pentru actualul Discovery, mult mai robust, dezvoltat pe aceeaşi platformă din aluminiu şi gata să se dueleze cu Mercedes G-Klasse, un etalon al segmentului.

Land Rover Discovery va avea o versiune de lux, rival pentru BMW X5

Urmează apoi trei variante ale viitorului Freelander. Este vorba despre Freelander Super Seven, un model cu 7 locuri, ce foloseşte aceeaşi platformă ca şi Evoque, dar propune un ampatament mai mare. Va exista şi o versiune mai mică, Freelander Super Five, destinată doar pentru 5 pasageri. Ţinta lui va fi Audi Q5. Gama va fi completată de un Freelander Baby, mai mic decât celelalte, bazat tot pe platforma lui Evoque şi de aceleaşi dimensiuni cu el.

SUV-uri de LUX

Ajungem într-un final şi la produsele Range Rover. Gama este deschisă de vârful de gamă Range Rover, cu un preţ de peste 130.000 de euro, practic o variantă cu ampatament mărit a actualului model. Faceliftul este aşteptat în 2016.

Range Rover Sport va fi probabil unul dintre cele mai îndrăgite modele, mizând din nou un look robust, dinamic, construit pe platforma din aluminiu despre care vă vorbeam. El va oferi mai mult spaţiu interior şi chiar 7 locuri.

Sub Range Rover Sport şi actualul Evoque se va infiltra şi o variantă Evoque XL, bazată pe crossover şi destinată a folosi aceeaşi platformă din aluminiu. Urmează apoi actualul Evoque, cel mai important actor din gamă cu peste 105.000 de clienţi doar anul acesta.

Range Rover Evoque va avea patru variante de caroserie

Nu va lipsi nici Evoque Cabrio, model expus deja sub formă de concept la Salonul Auto de la Geneva din martie. El va fi orientat în special către piaţa din SUA. Lista este încheiată de un Evoque mult mai mic, dorit chiar de şeful de design McGovern. Deşi nu a primit undă verde pentru producţie, micul Evoque va avea doar 4 metri lungime.