Oficial Mercedes-Benz: "Vom reduce numărul variantelor de motorizări cu circa 50%, din cauza Euro 7"

Publicat miercuri, 25.08.2021 14:21 de Alexandru Monenciu

Directorul operațional al Mercedes-Benz a declarat că producătorul din Stuttgart va reduce numărul variantelor de motorizări cu circa 50%, din cauza standardului Euro 7.

În urmă cu ceva timp, Mercedes-Benz a anunțat că, până în 2030, va deveni o marcă pur electrică pe piețele care permit acest lucru. Până atunci, însă, constructorul german (și toți producătorii din industrie, de altfel) mai are de trecut un hop: introducerea standardului de emisii Euro 7.

Acesta este așteptat să intre în vigoare din 2025, iar normele mult mai stricte vor afecta, în primul rând, mașinile mici cu motoare termice. Motivul este simplu: modificarea motoarelor, pentru a îndeplini standardul Euro 7, este mult prea costisitoare, fapt ce va duce la scăderea sau chiar dispariția profitului.

Mercedes-Benz vrea să fie cu un pas înaintea tuturor. Tocmai de aceea, directorul operațional al mărcii germane a anunțat că variantele de motorizări din ofertă vor fi reduse în următorii ani.

"Vom reduce numărul variantelor de motorizări, în așteptarea standardului Euro 7, cu aproximativ 50%," a declarat Markus Schafe pentru publicația Autocar.

Pentru a respecta standardul Euro 7, mașinile cu motoare pe benzină vor suferi mai multe modificări. Potrivit publicației britanice, acestea vor fi echipate cu mai multe tipuri de catalizatoare.

Totodată, mașinile ar putea integra un sistem de diagnosticare. Acesta va monitoriza sistemul de propulsie și se va asigura (prin diverse calibrări) că respectă emisiile de CO2 de-a lungul a 240.000 de kilometri.

via Autocar

  • inexorabil, miercuri, 25.08.2021 19:48

    Cum poţi să afirmi în/despre avansatul, grandiosul, infailibilul, genialul, exemplarul, supremul, sublimul Occident “a reduce” sau “din cauza” ?!?! Nu, tati, nu trebuie să răzbată decât trimful oricărei cauze pe tărâmul constituit exclusiv din elemente din afara Sistemului Periodic iniţiat de rusul înapoiat, împuţit şi comunistoid Mendeleev, prin urmare eu, unul, recomand corectura de rigoare: A AJUSTA şi DATORITĂ. PS. În acea lume demiurgică până şi codoiul pluteşte cu aripi de înger imaculat.

  • mircea badea, miercuri, 25.08.2021 22:42

    si motorina dispare deci? erau bune niste date mai concrete despre euro 7. sper sa vina macar in 2025, desi putea veni din 2010.

  • Seriff, joi, 26.08.2021 08:17

    @mircea badea, ce masina ai? Tesla luata de noua presupun.

  • Edikkk, joi, 26.08.2021 11:39

    Euro 7 scade nivelul de CO2 şi noxe, la niveluri la care sunt imposibil de ţinut fără să ai minim sistem PHEV cu baterie minim 5 kwh dar uzual se pun minim 10 kwh.

  • Seriff, joi, 26.08.2021 12:03

    Dar fabricile alea care scot niste nori imensi de fum si care intoxica 24 din 24 orasele langa care sunt construite cand le verifica astia care ne vor noua binele? Toti vorbesc de poluare, de parca poluarea vine de la masini si atat, in rest nimic pe lumea asta nu polueaza, doar masinile.

  • GabiA, joi, 26.08.2021 13:21

    Daca doar masini phev se vor vinde odata cu standardul Euro 7, inseamna ca fiecare model se va scumpi cu macar 5000-10000E. Spor la cumparat, celor nerabdatori sa treaca la electrice!

  • Edikkk, joi, 26.08.2021 13:42

    meai Gabi, lăsând la o parte că te doare undeva de planeta asta... când a fost interzisă vânzările de AC on-off şi să fie doar cele cu inverter, cum a evoluat preţul la AC modele noi? iniţial ceva mai mari, dar apoi când toţi produceau doar inverter au ajuns să fie la fel de ieftine ca cele anterioare, modelele tehnologic mai vechi dar la centralele pe gaz vechi faţă de cele în condensare? La fel Asta lăsând deoparte preţurile cu inflaţia, care este o taxă ascunsă pe capital... Cât o să coste maşinile electrice când o să producă toţi maşini electrice? Cât costă azi cele vechi termice, dacă nu chiar mai ieftin. Tot atât ne plângem ca nişte babe. Iar pentru Sheriff: toate aspectele industriale, agricole, etc sunt supuse decarbozificării. Toate. Inclusiv fabricile, inclusiv oţelariile !! Sunt soluţii de reducere chiar şi în domeniul producerii de ciment ! Ce tot plângi de aiurea?

    GabiA, joi, 26.08.2021 20:08

    Meai Edikkk, dar tu cum protejezi mediul? Cu dieselul ala pe care il ai? E compatibil cu pledoaria pe care o tii aici masinilor electrice? Eu zic ca nu. Daca chiar ti-ar pasa de mediu, ai tine troaca in parcare, ai merge pe jos, cu bicicleta/trotineta prin oras, te-ai duce cu trenul la munte cu familia, n-ai mai fuma, arde lemne/gaz. Si curentul ala pe care il venerezi e produs prin poluarea mediului inconjurator. Microhidrocentralele construite recent la munte au distrus fauna piscicola si au secat albiile rarurilor. Sau asta nu te intereseaza. Eu astept sa se descopere o sursa de energie ecologica si VIABILA. Toti sa ne incarcam masinile electrice, nu cred ca e sustenabil din punct de vedere a capacitatii de transport a curentului si de producere.

  • Seriff, joi, 26.08.2021 15:37

    @ Edikk, de ce ma plang aiurea? Prietene, tu ai trecut vreodata pe centura de vest a Ploiestiului de exemplu sa vezi ce nori de fum ies din Rafinaria Brazi (Omv Petrom), acolo nu se ia nici o masura, e la fel de ani de zile, asa e peste tot, nici o rafinarie de genul nu are nici o norma impusa si alea merg non stop nu ca o masina care nu merge 24 din 24, plus ca o rafinarie polueaza intr-o zi cat orice diesel intr-un an, daca tu esti orb, e problema ta.

  • Edikkk, joi, 26.08.2021 16:28

    Hai că deja afirmaţiile voastre se bat cap în cap, cu o nesimţire greu de descris. Ţipăm din gură de şarpe că maşina electrică poluează... Ce poluează? 1) construction time - carcasa, uşi etc la fel ca cea termică Motorul electric poluează la fabricarea lui mult mai puţin decât motorul termic (mai greu, mult mai multe subansamble) Bateria... da, fabricarea bateriei costă ceva poluare dar este cu mult mult mai mică decât se minte. Apoi vor duce 500.000 - 1.000.000 km după care pot fi folosite în case ca power wall încă 20 de ani, apoi se pot recicla 95% în vid.... etc 2) poluarea la rulare Maşina termică, arde combustibili 100% poluantă Uleiul de motor de schimbat cam în fiecare an, foarte poluant Maşina electrică, cam ce încarci bateria.... încarci acasă din panouri solare - 0% poluare, eşti în Norvegia încarci la reţea 95% verde, încarci în România două treimi verde. Că nu doar maşinile sunt problema, că este poluare şi în sistem rezidenţial. În ţările vestice se accelerează trecerea la încalzirea cu pompe de căldură. Nu numai case ci şi.... BLOCURI ! de 13 etaje!! Apoi că sunt alte industrii... şi zic, toate au soluţii parţiale, dar tot au, au început.... Şi tu viiiii şi daiii exemplu ce??? Rafinăria împuțită de benzină / diesel ??? Eşti normal la cap ?? Păi să îţi stea în gât, că tu eşti cel care îţi place maşina termică ! În ideea de 100% maşini electrice, astfel de rafinării, industrie nu ar mai exista, iar tu o dai ca contra exemplu?! Puneţi gândurile în ordine, că nu prea, sunt aşa amestecate că nu au nicio logică.

  • Edikkk, joi, 26.08.2021 16:33

    https://youtu.be/8hcB1Z6-A7Q Nivelul de logică a idioţilor politicieni americani, care luptă împotriva singurei, dar singurei companii auto americane care poate lupta cu concurenţa (neloială) chineză !!! Cu dedicaţie