OFICIAL: Nissan Leaf, primul model electric accesibil ca pret

Publicat duminică, 02.08.2009 17:37 de Mircea Meșter

Nissan Leaf este prima incercare a japonezilor pe piata modelelor 100% electrice. Leaf va fi lansat in 2011 si in Europa.

Nissan a dezvaluit duminica, in Japonia, primul sau model de serie 100% electric. Botezat oficial Leaf ("Frunza"), acesta are rolul de a deschide un nou capitol pentru Nissan si de a introduce constructorul japonez in linia producatorilor care inaugureaza noul segment de modele cu emisii zero.

Hatchback-ul de segment mediu va intra pe piata europeana in 2011, dupa ce acesta va intra in showroom-urile din Japonia si SUA in 2010.

Leaf este caracterizat de Nissan ca fiind "primul model cu emisii zero cu adevarat abordabil ca pret". Desi constructorul nipon nu a avansat niciun pret clar pana in acest moment, presa japoneza sustine ca scopul Nissan este de a lansa noul model cu un pret care sa concureze cu variantele pe benzina comparabile ca putere. Daca va reusi acest lucru, Nissan va fi primul producator care va scadea cu adevarat pretul unui model 100% electric, dupa ce Mitsubishi a lansat acum doua luni noul i-MiEV, model electric de oras care costa cu putin peste 40.000 de dolari.

Nissan Leaf are o autonomie de 160 de kilometri cu un singur "plin" de curent, viteza maxima pe care o poate atinge fiind de 140 km/h. O incarcare completa va putea fi realizata prin prizele normale in circa 8 ore, alternativa fiind un lant de "alimentatoare" speciale in care masina poate fi alimentata la 80% din capacitate in 30 de minute. Bateriile vor fi vandute de Nissan separat de masina, urmand ca posesorii sa le poata plati intr-un sistem de rate lunare. Cu toate acestea, presedintele aliantei Renault-Nissan da asigurari ca solutia nu va fi deloc una costisitoare: "Costul lunar al bateriei si al incarcarilor acesteia va fi mai coborat decat cel al benzinei cu care ne alimentam masinile acum", sustine Carlos Ghosn.

Desi modelul este anuntat pentru lansarea europeana peste doi ani, unele sisteme de care dispune acesta par a fi preluate dintr-un viitor ceva mai indepartat. De exemplu, viitorii posesori al lui Nissan Leaf vor putea sa isi utilizeze telefoanele mobile pentru a porni aerul conditionat sau pentru a seta functiile de incarcare a bateriei. De asemenea, lantul de alimentatoare va fi inclus pe o harta speciala accesabila prin sistemul GPS de care va dispune modelul japonez.

Planurile Nissan legate de noul sau model sunt extrem de mari, constructorul japonez sustinand ca se va baza pe o productie de masa, si nu pe una nisata: "Hibrizii fac parte din masa pietei, nu mai reprezinta o mica nisa. In acest moment, modelele cu propulsie hibrida reusesc sa adune 2% din totalul vanzarilor la nivel mondial. Speram sa ne ridicam cel putin la acelasi nivel cu noua generatie de modele electrice", considera Ghosn.

Noul Nissan Leaf va fi asamblat in Japonia si in Statele Unite, bateriile urmand sa fie produse in uzinele Nissan din Portugalia si Marea Britanie. Conform declaratiilor producatorului japonez, acesta a incheiat deja contracte ferme cu autoritatile din tarile pe care se va lansa Leaf, incluzand aici Israel, Portugalia, Singapore, Japonia si SUA, pentru ca acestea sa construiasca o retea de reincarcare aflata la indemana clientilor.

via | Nissan

  • ReVoLuTiOn, duminică, 02.08.2009 23:34
    NU!

    De`ocamdata hibridele NU sunt mai ieftine, nu sunt mai frumoase (de frunza asta ..nu mai zic nimic), nu sunt mai performante, nu par a fi mai fiabile, nu cred ca sunt mai economice iar pe termen lung cred ca polueaza mai mult decat o masina dormala prin procesul de productie si cu totii stim ca: http://www.automarket.ro/stiri/studiu-15-vapoare-mari-polueaza-cat-toate-masinile-din-lume-20182.html. De ce ai alege asa ceva ? Din snobism.

  • ursus, luni, 03.08.2009 08:19

    Masinile vor fi mai ieftine,dar cu pretul bateriilor inclus se va ajunge tot pe la 40.000~60.000$.Impresii de reno

  • catalinux, luni, 03.08.2009 08:49
    "Frunza"

    Leaf asta mie imi place, iar daca va avea un pret cu aprox 20-30% mai mic decat concurenta va fi un hit.

  • magarul cel snob, luni, 03.08.2009 09:09

    Pretul acestor struto-camile nu va scadea decat in urma vanzarilor. Nu exista alta solutie: productie ridicata - vanzari masive - diminuarea costurilor - micsorarea preturilor. Tot din snobism considerau unii achizitia de cuptoare cu microunde, televizoare color, telefoane mobile, LCD-uri, plasme, etc. Daca nu ar exista "snobii" nu ar fi "mai ieftine, mai frumoase, nici mai performante, nici mai fiabile si nici mai economice pe termen lung". "Snobismul" asta e chiar impulsul pentru a evolua. De asta as alege o astfel de masina. Unii dau cu piatra altii evolueaza.

  • Cosmin, luni, 03.08.2009 09:25
    incarcare

    Toate bune si frumoase. Doar ca intr-o tara ca romania unde majoritatea stau "la bloc" nu poti sa iti incarci electrica. iar autonomia e cam mica. Sa nu uitam ca pana la mare sunt mai mult de 140 km... ce faci, mai faci o pauza de o ora pe A2 sa incarci?

  • CatalinB, luni, 03.08.2009 10:07
    electrica

    Intradevar pentru cei care stau la bloc e mai greu. Docamdata in romania nu exista infrastrucura pentru asa ceva. Solutia cea mai buna ar fi ceva de genu Chevrolet Volt (extended range electrical vehicle). Care sa poata sa mearga 100% electric, sa se incarce la priza, dar la nevoie sa poti sa bagi si benzina in el. Daca as locui intr-o tara ca Suedia ar fi o alternativa masina asta, dar aici nu prea cred...

  • raduvlase, luni, 03.08.2009 11:05

    Consider ca nu masinile electrice sunt solutia viitorului. Sa nu uitam de unde vine curentul electric pentru incarcarea bateriilor... Poluarea va fi tot la fel de mare atata timp cat doar 15 vapoare polueaza cat toate masinile la un loc. Cei de la Top Gear au testat un model Honda Fcx Clarity care functioneaza pe hidrogen si cred ca de fapt aceasta este solutia viitorului. Hidrogenul este cel mai raspandit element chimic...este inepuizabil. Si cum zicea James May daca omenirea a reusit sa extraga petrol de pe fundul oceanelor si l-au transformat in benzina si motorina, de ce nu ar fi posibil sa se prelucreze si hidrogen. http://www.youtube.com/watch?v=ffRagsjSpkE Pentru specificatii tehnice: http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_FCX_Clarity PS: si cei de la BMW au creat un model Seria 7 care poate functiona cu hidrogen insa solutia lor nu este atat de avansata precum cea de la Honda

  • Lori, luni, 03.08.2009 12:47

    O sa fie masina de oras, nu pentru drumuri lungi.

  • mihai2001, luni, 03.08.2009 14:15
    Evolutie

    Momentan toate modele care apar fie ele electrice fie hibride reprezinta o evolutie tehnologica. Un pas in fata care omenirea trebuie sa-l faca. Mai bine asa decat sa asteptam sa se termine petrolul. si apoi sa nu ne mai miscam delok pentru ca nu avem bani de benzina. Ii apreciez foarte mult pe toti cei care investesc in aceste proiecte.

  • Dukat, luni, 03.08.2009 14:34
    @raduvlase, @revolution

    Radu: masina cu hidrogen in sine este cea mai ideala solutie dar pana in momentul in care hidrogenul se produce din apa (utilizant electricitate in cantitati cam mari) putem sa spunem ca nici aceasta abordare nu e 100% fara poluare. Revolution: Toyota (Prius) este destul de fiabil. Nu vreau sa dau nume de masini, dar europenele pe care le-am avut in firma s-au cam dus lunar la service. Oricum "magarul" a spus bine.

  • ReVoLuTiOn, luni, 03.08.2009 14:56
    @magarul

    Pricep ironia subtila, daca e sa o luam asa si razboiul a contribuit la dezvoltarea noastra, in timp ce unii mureau, altii avansau cu tehnologia. Nu dau cu piatra doar ca mi se pare ca astia cu hibridele lor dau cu praf in ochi iar multi cred ce spun producatorii. O alta tehnologie nepoluanta va fi adoptata (oare?) atunci cand toate partile implicate in afacerea cu petrol vor cadea de comun acord sa faca in asa fel incat sa nu iasa in pierdere dupa parerea mea.

  • magarul, luni, 03.08.2009 21:04
    tenchiu

    ma bucur ca nu ai sarit in sus la ce am zis...mai rar. Ironia face ca si razboaiele sa fi constribuit la dezvoltarea noastra WWI si II sunt cele mai bune exemple. Un razboi modern ar fi tocmai opusul. Ziceai de praf in ochi. Este producatorul ala cu masina aia a lui injurata la greu. Este pe piata, de cand, 12 ani? Cumparatorul a avut timp sa-si dea seama daca e praf in ochi. Si totusi...Insight se vinde bine (ma rog, s-a vandut) dar ca acum concurentul i-a luat iarasi fatza...cu praf in ochi. Numa' bine

  • ha ha ha, joi, 06.08.2009 21:31
    ha ha ha

    CA SA SCAPI DE O DURERE O INLOCUIESTI CU ALTA.PE DE ALTA PARTE,E RAU CU RAU,DAR E MAI RAU FARA.E RECOMANDAT SPRE ALEGERE RAUL MAI MIC.

  • bogdan, luni, 31.05.2010 18:51
    ganditi din nou

    Nu trebuie luata in considerare doar incalzirea globala ,ci si calitatea aerului din orase.Chiar daca constructia unei masini electrice e la fel de poluanta ca a unei masini obisnuite ,aceasta nu produce emisii ceea ce duce la curatirea aerului pe care il respira fiecare in oras.Din punctul asta de vedere este o imbunatatire fata de masinile traditionale.In privinta curentului, acesta poate fi generat din surse regenerabile.

  • kumite, sâmbătă, 10.03.2012 02:39
    pt revolution

    revolution esti prost grenada! defensiva. mai cisteste Un snob se poate gandi la performante cand isi cumpara un hibrid sau un prost grenada....defensiva. poluarea prin procesul de productie zici ha? Pai toate liniile de productie polueaza . Legat de vapoare - 15 nave din anii 40 .... mai citeste iar despre S/V - daca nu sti ce inseamna sunt navele cu propulsie pe aburi care nu numai ca nu polueaza ( sau o fac intr-o cantitate neglijabila) dar mai folosesc si gazele din tancuri care in mod normal ar fi eliberate in atmosfera in urma evaporatiei si sunt daunatoare mediului,pe post de carburant - ah si inca ceva mai ai costuri 0 ZERO cu bunkerajul care nu mai exista cata vreme cari LNG. Pf.... omoara-te . Ai alege asa ceva pt ca nu esti snob sa conduci 3000cmc cu 500 Cp si sa n-ai bani de asigurare sau impozit, ai conduce asa ceva ca sa le asiguri copiilor tai o respiratie sanatoasa , de fapt fa o excursi la Lima si o sa intelegi de ce ai conduce asa ceva- mai citeste si tu o carte. Vorbesti de fiabilitate- esti prost grenada iar- ofensiva..... pai ce sa se "consume" segmentii ? cilindrii? chiulasa? pompa de apa? ti s-a consumat vreodata ASPIRATORUL ? pune mana pe o carte si vezi ce-i ala un motor electric, ala de la aspirator ;o sa intelegi de ce prin proiectare este incomparabil mai fiabil decat un motor cu combustie. Dar asa cum spuneam astea le gasesti in carte..... Ai drept de vot? sunt doar curios cine isi da cu parerea cand e vorba de soarta tarii...