
OFICIAL: Nissan prezintă a treia generație Leaf: până la 604 kilometri autonomie
Constructorul japonez de automobile a lansat oficial noua generație Leaf. Disponibil în două versiuni de putere și baterie, noul model va putea fi comandat începând cu toamna acestui an.
În 2010, Nissan a lansat modelul Leaf fără să știe ce avea să stârnească în industria auto. Leaf a fost primul model cu zero emisii, produs în serie, și în ultimii 15 ani a fost comercializat în aproximativ 700.000 de exemplare, la nivel global.
Acum a venit momentul să facem cunoștință cu a treia generație Leaf. Aceasta este dezvoltată pe arhitectura CMF-EV.
Din punct de vedere estetic, noul Nissan Leaf mizează pe o siluetă de tip fastback și propune un design exterior geometric. Farurile LED au lumini de zi sub forma literei V, unite de o bandă LED. Logo-ul producătorului nipon este iluminat.
Jantele au diametrul de 18 sau 19 inch și un profil aerodinamic. Mânerele portierelor se retrag în caroserie, iar stopurile au un design 3D.
COEFICIENT AERODINAMIC DE 0.25
Japonezii au pus accentul pe aerodinamică, tocmai de aceea versiunea europeană are un coeficient Cx de 0.25 (0.26 pentru versiunea americană și japoneză).
Paleta de culori exterioare include șapte nuanțe, inclusiv una denumită Luminous Teal.
Pentru interiorul spațios, Nissan a pregătit două display-uri, de 14.3 inch fiecare, un sistem audio Bose Personal Plus, cu boxe integrate în tetiere, materiale premium, sistem de lumini ambientale și un plafon panoramic, care devine opac la apăsarea unui buton.
Portbagajul are un volum de încărcare de 437 de litri, cu toate scaunele în poziție normală.
DOUĂ VARIANTE DE BATERIE, PÂNĂ LA 604 KILOMETRI AUTONOMIE
Clienții au la dispoziție două versiuni de baterie: 52 kWh pentru o autonomie de până la 436 de kilometri (ciclu WLTP) și 75 kWh pentru 604 kilometri autonomie. Ambele valori nu au fost încă omologate oficial.
Acumulatorul poate fi încărcat rapid cu până la 150 kW, caz în care o așteptare de 30 de minute înseamnă 417 kilometri autonomie. Potrivit celor de la Nissan, pe autostradă, la o viteză de 130 km/h, noul Leaf poate acoperi 330 de kilometri.
Nu lipsește funcția V2L (Vehicle-to-Load), cu ajutorul căreia poți utiliza energia din bateria mașinii pentru a încărca diverse aparate electrocasnice, de pildă un grătar electric. De asemenea, noul Leaf este compatibil cu funcția V2G, sau Vehicle-to-Grid cu alte cuvinte.
Niponii nu au oferit detalii despre performanțele versiunii europene. Ca să ne facem o idee, versiunea americană, cu baterie de 52 kWh, oferă 177 CP și 345 Nm, iar versiunea cu baterie de 75 kWh dispune de 218 CP și 355 Nm cuplu.
Pentru piața europeană, noul Nissan Leaf va fi produs la uzina din Sunderland, Marea Britanie. Comenzile vor fi deschise în toamna acestui an, iar primele exemplare vor fi livrate în primăvara anului viitor.
via Nissan