OFICIAL: Noile motoare 1.6 GTDi de la Volvo dezvoltă 150 şi 180 CP
Suedezii de la Volvo au dezvăluit informaţiile tehnice ale noilor motoare GTDi de 150 şi 180 CP. Acestea debutează pe S60 şi V60 din această toamnă.
Oficialii Volvo au dezvăluit detaliile tehnice ale noilor motorizări GTDi de 1.6 litri. Unitatea respectivă este oferită în două versiuni de putere – T3 şi T4, care furnizează 150, respectiv 180 CP. Motoarele GTDi reprezintă noul concept al suedezilor în materie de motorizări şi este materializat prin unităţi otto de cilindree mică supraalimentate cu o turbină şi cu injecţie directă de ultimă generaţie.
Unitatea 1.6 GTDi T4 furnizează un cuplu motor maxim de 240 Nm de la 1.600 rpm până la 5.000 rpm. Propulsorul respectiv este echipat şi cu o funcţie de overboost, care îi conferă un cuplu motor maxim de 270 Nm pentru perioade scurte de timp. Propulsorul 1.6 GTDi T3 oferă şi el tot 240 Nm, dar nu beneficiază de o funcţie de overboost şi nu dezvoltă acest cuplu maxim pe o plajă de turaţii atât de mare. Ambele unităţi au o cilindree de 1.595 centimetri cubi şi prezintă un raport de compresie de 10.0:1. Alezajul acestui motor este de 79 de milimetri, iar cursa pistonului este de 81.4 milimetri. Pe lângă sistemul de injecţie directă, motoarele GTDi beneficiază de distribuţie variabilă pentru ambele axe cu came. Cei de la Volvo estimează că noile lor motoare sunt cu 20% mai eficiente decât unităţile aspirate de o cilindree mai mare şi putere comparabilă, iar sistemul de injecţie directă le oferă un cuplu similar cu cel oferit de un diesel modern.
Un alt element deosebit al noilor motoare este amplasarea injectoarelor. Acestea sunt puse deasupra pistonului, chiar lângă bujii. Fiecare injector furnizează carburant la o presiune de 100 de bari prin cele şase fante de dozare, oferind o automizare uniformă şi precisă. Respectivul sistem de injecţie a fost dezvoltat alături de specialiştii de la Bosch.
Clienţii Volvo pot beneficia de aceste motorizări alături de o cutie de viteze manuală cu şase trepte sau de asistenţa unei transmisii Powershift cu şase rapoarte. Cutia de viteze Powershift beneficiază de două ambreiaje şi realizează schimbări de trepte foarte rapide şi line în timp ce oferă eficienţa unei transmisii manuale. Ambele versiuni de putere ale motorului GTDi prezintă un buton DRIVe pe bord care porneşte sau opreşte funcţiile de economisire a carburantului. Astfel, versiunea Powershift decuplează cutia de viteze dacă şoferul ia piciorul de pe acceleraţie în timpul mersului, în timp ce versiunea cu transmisie manuală opreşte motorul la semafor şi îl reporneşte automat atunci când şoferul apasă ambreiajul din nou.
Via | Volvo
la volvo totul era bine ...dar motorizarile erau cam...nu prea variate si acel 2,4,cam maricel fara vreo varianta mai mica macar de 2,2...in fine cu noile motoare de 1,6au gandit problema mai mult decat bine.personal cred ca decat sa oferi variante de motorizari la care numai puterea sa varieze iar capacitatea sa ramana aceeasi(ex 2,0-116,140,163,170)mai bine faci,, un compromis,,pe care l-a facut si volvo:1,6GTDi-150,180...bravo lor!