OFICIAL: Noul Mercedes-AMG S63 E Performance este o limuzină PHEV cu 802 CP
Acesta este noul Mercedes-AMG S63 E Performance sau, cu alte cuvinte, cel mai puternic Clasa S (de serie) din istorie. Limuzina germană a primit un sistem de propulsie plug-in hybrid, care dezvoltă în total 802 CP.
În luna septembrie, constructorul german de automobile a publicat primele imagini și informații despre noul model de performanță C63 E Performance. Cu această ocazie, sedanul a renunțat la motorul V8 în favoarea unui sistem de propulsie plug-in hybrid cu propulsor de 2.0 litri.
CEL MAI PUTERNIC CLASA S DIN ISTORIE
Acum și versiunea de performanță a Clasei S a luat-o pe drumul electrificării. Marea diferență este că noul Mercedes-AMG S63 E Performance păstrează motorul V8 de 4.0 litri, twin-turbo, cu 612 CP.
Sistemul de propulsie plug-in hybrid integrează o unitate electrică (190 CP), montată pe puntea spate, dar și o baterie cu o capacitate de 13.1 kWh.
În total, ansamblul prezent pe Mercedes-AMG S63 E Performance dezvoltă 802 CP și 1.430 Nm. Vorbim, așadar, despre cel mai puternic Clasa S (de serie) din istorie, unul care poate atinge 100 de km/h în 3.3 secunde.
Asta în ciuda faptului că acum are o masă proprie de 2.520 de kilograme. Viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h, dar pachetul opțional AMG Driver urcă această valoare la 290 km/h.
Autonomia în modul pur electric este de până la 33 de kilometri. Reprezentanții Mercedes-AMG transmit că accentul a căzut pe performanțe, nu pe o autonomie cât mai mare. Iar acest lucru este evident.
Comportamentul mașinii poate fi modificat cu ajutorul celor 7 moduri de rulare oferite de sistemul Dynamic Select. Cel de la volan are de la Sport, la Sport+ și chiar unul Electric.
Dacă tot suntem la capitolul tehnic, trebuie menționat că versiunea de performanță a limuzinei germane vine în standard cu suspensie pneumatică, amortizoare adaptive și direcție integrală. Frânele carbon-ceramice sunt opționale.
Din punct de vedere estetic, grila frontală Panamericana își face debutul pe Clasa S. În rest, avem spoilere agresive, cu prize de aer supradimensionate, patru terminații trapezoidale pentru sistemul de evacuare, difuzor de aer și jante forjate, cu diametrul de până la 21 de inch (20 inch standard).
LUXUL NU A DISPĂRUT DE LA BORD
Chiar dacă a ajuns pe mână specialiștilor AMG, Clasa S rămâne o limuzină de lux, iar acest lucru se vede cel mai bine la interior. Cei 4 pasageri vor regăsi aici o tapițerie din piele, specifică AMG, cusături contrastante, logo-urile diviziei de performanță și un volan puțin modificat.
Desigur, atât sistemul multimedia MBUX cât și instrumentarul digital de bord afișează o grafică AMG.
Spațiul interior nu este o problemă, mai ales că noul S63 E Performance este bazat pe varianta cu ampatament lung a Clasei S.
Lista cu sisteme de asistență este una generoasă. Sistemul Drive Pilot, care permite un condus autonom de nivel 3 și poate fi comandat deja în Germania, va fi disponibil ulterior pentru noul Mercedes-AMG S63 E Performance.
via Mercedes-AMG
Cea mai mișto chestie e că fiind hibrid impozitul e vreo 200 lei. Plus că îți mai dă statul român vreo 6000 euro (în cadrul acțiunii anti-haiducie adică ia de la săraci și dă la băieții deștepți). Dar performanța pe care au reușit-o nemții este că au reușit să însumeze puterea motorului termic cu cel electric fără să piardă vreun cal (pentru prima dată în istorie). Că la Lexus cu motor termic de 155 CP și motoare electrice de 143+68 CP rezultă numai 197 CP. Și toate astea o fac o mașină excepțională care va dribla oricând un Ferrari de duzină.