OFICIAL: Primele imagini ale noului Opel Meriva

Publicat marţi, 05.01.2010 11:08 de Bogdan Mirică

Opel a dezvaluit astazi primele imagini ale mult asteptatului sau MPV, botezat Meriva. Noua generatie vine cu propulsoare economice, tinuta de drum mai buna si o deschidere inteligenta a usilor.

Cu numai cateva zile inainte de debutul primului mare salon auto al anului, Opel dezvaluie imaginile mult asteptatului Meriva. MPV-ul german confirma tendintele de design anticipate de numeroasele fotografii spion si pastreaza trasaturile conceptului prezentat in 2008 la Geneva.

Spre surprinderea multora, Meriva preia in versiunea de serie deschiderea opusa a portierelor, botezata sugestiv FlexDoors, capabila sa usureze accesul in habitaclu pentru cei de pe locurile din spate. Al doilea rand de portiere se deschide pana la un unghi de 90 de grade si se blocheaza automat la plecarea de pe loc, fara a putea fi deblocat in mers.

Cum era si normal, tendintele inaugurate de Astra si Insignia au fost preluate si de Meriva, atat in partea frontala cat si in cea posterioara.In plus, suprafata vitrata a crescut in zona posterioara pentru a creste campul vizual al copiilor.

MPV-ul este caracterizat de un interior versatil, care poate fi configurat cu usurinta dupa nevoile fiecarei familii. Bancheta din spate poate fi rabatata complet sau poate fi mutata pentru mai mult spatiu la nivelul picioarelor. Inginerii germani au venit cu o solutie ingenioasa si in ceea ce priveste spatiile de depozitare, solutie botezata FlexRail.

Spre deosebire de vechea generatie, noul Meriva vine cu o latime mai mare si un ampatament generos, ceea ce se traduce in tinuta de drum imbunatatita. Sub caroserie, Opel a folosit o platforma hibrida, creata cu componente provenind de la modele precum Corsa, Zafira si Astra.

Propulsia va fi asigurata de sase motoare turboalimentate, regasite si pe Astra, care vor oferi puteri totale cuprinse intre 74 si 138 de cai putere dar si o economie de carburant de 15%. Nu va lipsi nici versiunea EcoFlex, care va impresiona probabil la capitolele consum si emisii.

  • Frattelo Italianul, marţi, 05.01.2010 11:31

    tot mai urate se fac masinile pe zi ce trece...........tot rotunde fara forme ascutite.PARCA se incearca se fie tot mai feminine masinile viitoruilui...........Copilasi care citit va mai amintiti cum aratau un Dodge Challenger sau Ford Mustanfg sau Pontiac Firebird din anii 60-70? alea erau masinile perfecte din punct de vedere al designului masculin.astea din prezent sunt niste mofturi pr cei care sunt pe invers.Va iubesc pe totii si iertati-ma daca am vb urat dar asta simt deci asta zic.Va salut cu respect! Si noroc in viata!

  • as21ro, marţi, 05.01.2010 13:07

    @ Frattelo Italianul: sunt de acord cu tine, dar astea sunt tendintele astazi..forme cat mai aerodinamice, masini mai "FUTuriste"... =))

  • ........, marţi, 05.01.2010 13:07
    .........

    ba e faina

  • vlad.cozianu, marţi, 05.01.2010 13:17
    Cool!

    sincer, arata prea bine. in comparatie cu R. Scenic, F. Galaxy/C-Max, S. Altea XL etc. mie imi place, oricum sunt primi cu sistemul nou de usi pe segmentul asta

  • Circotasul auto, marţi, 05.01.2010 13:27
    Arata mai bine decit altele din gama

    arata mai bine decit alte surate din gama. Se vede ca a iesit ultima.

  • raaul, marţi, 05.01.2010 13:53

    si merg ca curu.....ma refer la zafira 2.2-varza motorul...m-as mira ca sa fie ceva de capul asteia....fata de ford sunt cu ceva mai jos.

  • youhooo, marţi, 05.01.2010 14:09
    frumoasa

    in sfarsit un monovolum cu personalitate! fata de vechiul model (cere era preferatul pensionarilor din germania) arata mmmmult mai bine, e actual ca design si in plus e condamnat la succes.

  • Kalko, marţi, 05.01.2010 14:15
    poze

    atatea poze, si nici macar una din interior.

  • sandman, marţi, 05.01.2010 14:51
    sandu

    daca portbagajul e la fel de mic ca la modelul vechi, nu au facut nimic. stiu ce spun, pt ca am fost plecat intr-o vacanta cu o meriva si nu incap decat 2 valize. la un hatchback portbagajul e mai mare. nu inteleg de ce lumea ar cumpara o astfel de masina?!? nu e aerodinamica, nu arata bine, nu are mai mult spatiu in interior, motoare slabe....

  • LM, marţi, 05.01.2010 15:26
    super tare

    MERIVA RULZ

  • eu, marţi, 05.01.2010 15:39
    @ raaul

    Daca tu vezi un model de generatie noua prin prisma unui motor vechi 2.2 care este/a fost instalat pe un model de generatie veche esti de toata jena. Citeste si tu inainte de a face presupuneri stupide. Toata schimbarea asta prin care trec modelele noi de la Opel este surprinzator de placut apreciata si nu degeaba, pentru ca merita. Nu au nici cea mai mica legatura cu modelele vechi gen Astra H, Zafira sau Vectra... sunt complet redesenate si modificate. Cat despre spatiul din Meriva... da, asa e e mic, doar e MPV de clasa mica.... un soi de Zafira mai mica. Doar nu te astepti ca la un Tico sa ai porbagajul unui sedan. Sa te duci in vacanta cu o bondoaca din asta e cam stupid oricum pentru ca nu e facuta pentru asta... poate doar sa iei niste bagaje usoare pt un wk si o pereche de bicilete pe plafon :))

  • adn opel, joi, 07.01.2010 02:34
    FRUMOASA RAU

    UN SUCCES DE PROPORTII Inca o masina originala si frumoasa,sa termine habarnistii cu talentele lor de garla,americanii nu au renuntat la OPEL ca stiu ce potential are marca asta,blazonul casei regale nemtesti si varf de tehnologie,intretinere usoara si rezistenta,am ASTRA H,veche, la 300 000 km ,merge super si am AGILA A ,beton de masina,tin suspensiile de ma intreb si eu ce materiale pun in componente de nu cad ,sa traiasca OPEL pt cine cunoaste si munceste cu ac masini care nu te lasa la greu,sa auzim de bine.