OFICIAL: Renault Megane RS Trophy, versiune de 265 cai putere

Publicat vineri, 10.06.2011 15:42 de Bogdan Mirică

Renault a dezvăluit astăzi primele imagini şi informaţii ale noului Megane RS Trophy, o primă extensie a hatchback-ului de performanţă.

Deşi era aşteptat abia săptămâna viitoare, primul derivat al modelului Megane Renaultsport 250 a fost prezentat astăzi. Francezii au dezvăluit primele imagini şi informaţii ale versiunii Megane RS Trophy, o interpretare mai puternică a alternativei standard.

 

Mai mulţi cai putere şi Nm

Noutăţile principale se află sub capotă, acolo unde motorul cu patru cilindri a fost modificat pentru a livra 265 de cai putere şi 360 de Nm, cu 15 cai şi 20 de Nm în plus faţă de ceea ce oferea versiunea de serie. Plaja de cuplu este generoasă, cuprinsă între 3000 şi 5000 de rotaţii, iar presiunea în turbină a crescut de la 2.0 la 2.5 bari.

Aportul de putere se simte şi la nivel de performanţe, timpul acceleraţiei de la 0 la 100 de km/h îmbunătăţindu-se cu 0.1 secunde (6.0 secunde), asemeni vitezei maxime, care ajunge acum până la 254 km/h. Chiar şi aşa, inginerii francezi au reuşit să îşi pună amprenta asupra consumului, care înregistrează, în ciclu mediu, o valoare de 8.2 litir/100 de km (cu 0.2 litri/100 de km mai puţin decât versiunea de bază) şi o cantitate de emisii de 190 g/km.

Versiunea Megane RS Trophy păstrează şasiul Cup şi diferenţialul cu alunecare limitată al modelului de bază, însă adoptă o serie de pneuri mai performante, mai exact un set de patru anvelope Bridgestone Potenza RE050A inspirate din Formula 1. Cauciucurile garantează un zgomot la rulare mai mic, o aderenţa şi o stabilitate mai bune.

 

Impact vizual puternic

La nivel vizual, Megane RS Trophy se individualizează cu ajutorul acoperişului de culoare neagră, care contrastează perfect cu galbenul caroseriei, deja tradiţionalul Sirius Yellow. Nu lipsesc vinilurile speciale, eleronul posterior, plăcuţa cu numărul exemplarului, jantele Gloss Black Steev de 19 inch şi etrierele roşii.

Clienţii mai primesc lumini LED precum şi posibilitatea de a alege din trei tipuri de culoare pentru caroserie: Glacier White, Etoile Black şi Casiopee Grey. Pentru interior, francezii au păstrat scaune de provenienţă Recaro şi aceeaşi personalizare atentă, cu logo-uri specifice.

via | renault

  • fan, vineri, 10.06.2011 16:14

    wow! arata absolut supeeeerb !!!

  • ScorpyonVAG, vineri, 10.06.2011 16:47
    @

    wow, chiar nu pot depasi, 2.0TSI (versiunea R, de la VAG) =))

  • eee, vineri, 10.06.2011 16:58

    @scorpion e mai rapid ca r32 si in versiunea de 250 de cai. singurul mai rapid ca el e focusul rs, care are un motor mai mare

  • John, vineri, 10.06.2011 17:01
    @ScorpyonVAG

    bai asta cu VAG, iti dau o veste, dar sa nu-ti smulgi parul DIN CAP: Megane RS Trophy iti intinde pe paine scirocco, miroco si alte golfuri obosite

  • sirius, vineri, 10.06.2011 17:15
    @eee

    Eu n-as fi atat de sigur cu focus rs... pe circuit ii tremura chilotii si lui focus Cand vine vorba de hatch-uri de performanta, Megane RS e referinta in domeniu.

  • bernd, vineri, 10.06.2011 17:52
    Megane RS Trophy

    Cu siguranta, acesta este referinta segmentului, dar daca mi-as lua unul, prima schimbare ar fii sa renunt la Pneurile Bridgestone pentru unele Pirelli Pzero sau Michelin Pilot Supersport

  • Bebe, vineri, 10.06.2011 18:43
    Cauciucuri+RS Trophy

    Eu pun pe primul loc la anvelope Continental(se uzeaza repede dar au super performante-grip-franare-aderenta pe ud), apoi Michelin(o trec ca medie la toate) si Bridgestone care e un cauciuc foarte tare si rezista mult. Megane RS Trophy este cu totul altceva decat VW. Filosofia este alta. Designul la fel. Eu cred ca motorul in combinatie cu sasiul si cutia fac perechea ideala. La cilindreea pe care o are si tractiunea pe fata eu cred ca se poate lua cu orice alt hot-hatch. Focus RS-are 305 cai declarati(reali vreo 270 din ce am inteles), dar are o cilindree de 2.5 si este prea brutal. R32- e 4motion si are o cilindree de 3.200cmc Astept noul Opel Astra GTC-OPC-care va fi concurenta direct si Kia Proçeed cu motorizarea sport. Desi am o slabiciune pentru Reno(posesor de Megane), nu pot sa NU RESCUNOSC ca si celelalte masini au atuurile lor. Raport pret-calitate-performante Megane iese invingator pana cand va aparea Kia sport...

  • Thor, vineri, 10.06.2011 19:18
    zzlabut motor

    Chiar si cu steroizi se vede ca e cam din alt film. Cuplu intre 3000 si 5000 rpm ! E cumva aspirat :))))

  • razvanis, vineri, 10.06.2011 20:40
    Leon Cupra R

    265cp, multilink spate, diferential autoblocabil fata, 0-100 6,2s , 8,1 l /100km Un rival de temut inca,

  • Aramis, vineri, 10.06.2011 20:46
    @eee,john

    Ce draq e atat de grozav la masina asta?Ce are in plus fata de un rs standard(care este o bijuterie) afara de cativa caluti si niste cauciucuri?Aaaa,e mai rapida cu 0,1 secunde!Muahaha!Foarte tare!Nu e o masina rea,din contra,dar ce draq are atat de special???Aaa, ''eee" R 32 nu se mai fabrica din antichitate(pentru cunostintele tale "din generala")si golful R "ia" suta in 5.5 nu 6.0 si nu e nici o editie atat de speciala cum e asta(constatare)!Nu dati cu pietre e doar adevarul!A fi fan nu inseamna sa-i injuri pe ailalti ci sa-i aplauzi pe ai tai!A fi prost da!

  • bernd, vineri, 10.06.2011 22:01
    @bebe

    R32 nu se mai fabrica de mult... Acum exista Golf R20 ce are motor turbo de 2l si 270CP

  • Ivanoff, vineri, 10.06.2011 22:07
    @ScorpyonVAG

    WOW,chiar esti un mare "bow" !!!

  • SnowM3, vineri, 10.06.2011 22:35
    RS

    Splendida masina ! Ce pacat ca francezii nu ofera si o cutie robotizata, ar fi un hot hatch caruia nu-i poti reprosa nimic ... pare destul de hard core, ma gandesc ca si o suspensie reglabila ar merge. Fata de RS-ul obisnuit remarc si o crestere semnificativa a vitezei maxime (de la 240 la 254 km/h). Sunt curios daca greutatea a mai scazut sau tot pe la 1400 kg se invarte. Da Golf R e o optiune interesanta, are optiune de robotizata, dar cu tractiunea integrala e scump si greu. Mai aproape ar fi poate un GTI edition 35 care cu cei 235 CP ai lui promite Cat despre Bridgestone Potenza 050 cred ca e o alegere inspirata, dupa ce le-am vazut montate pe Enzo mi-am pus si eu pe M3 si am ramas fan

  • bernd, sâmbătă, 11.06.2011 06:55
    @snow

    Bridgestone Potenza RE050 la dimensiunile 225/40/18 am avut eu pe RX8 si mi s-au parut foarte proaste, mai ales pe ud.In schimb cand am trecut pe PZero, alta viata, chiar daca uzura este mai rapida.Continental am avut pe Mercedes E270 si am fost foarte incantat

  • io, sâmbătă, 11.06.2011 08:31
    @SnowM3

    In motorsport n-ai suspensii adaptive sau cutie automata (sau "robotizata" cum ii zici tu). @Aramis, cunostintele tehnice limitate te fac sa crezi ca la masina asta totul se rezuma la acceleratia 0-100, insa pe langa plusul de putere si cuplu ce duc la reprize imbunatatite, Megane RS Trophy vine cu totul alte setari (modificari sasiu, LSD etc).

  • Mihai, sâmbătă, 11.06.2011 09:48

    Pentru placerea de a conduce o masina trebuie sa fie cat mai "mecanica" cu putinta... Pilotii adevarati asta cauta. In raliu ai cutie manuala. Si cine vrea suspensie reglabila sa-si ia o limuzina

  • RS, sâmbătă, 11.06.2011 11:16

    Focus rs cu ai sai 270 CP reali nu avea sansa pe circuit in fata unui Megane RS, insa acum departajarea e mult mai categorica... va spulbera fordul de-a dreptul... Megane RS Trophy vine cu un sasiu impecabil marca RenaultSport. De vis...

  • Iubesc Renault !, sâmbătă, 11.06.2011 11:26

    Viitoarea mea masina!

  • Ralf, sâmbătă, 11.06.2011 11:30
    Respect RenaultSPORT !!

    Claaaar cel mai bun sasiu de pe segment...

  • Aramis, sâmbătă, 11.06.2011 12:43
    @io

    Pustiule,te-as face prost dar ar fi un compliment pentru tine "Versiunea Megane RS Trophy păstrează şasiul Cup şi diferenţialul cu alunecare limitată al modelului de bază".Deci ce modificari la sasiu si la diferential ai vazut tu?Repet,masina asta nu e decat un upgrade de putere cu niste cauciucuri noi si cateva stikere.E la mii de ani lumina fata de ce a fost R26r.Acolo da modificari fata de R-ul standard!Iccp cunostintele mele limitate,acestea mi-au permis sa conduc o masina la care tu poti doar visa si,sa castig suficient de mult cat sa pot cumpara oricand masina pentru care tu ai facut o asa pasiune incat vb fara sa stii ce!!!A fi,fan inseamna sa-i aplauzi pe ai tai nu sa-i injuri pe ceilalti!A fi prost da!Nu te mai bag in seama ca o sa incepi sa te crezi cineva.Si nu esti!

  • OPIUM, sâmbătă, 11.06.2011 13:04

    e superb,insa cred ca noul astra opc va fi cel putin la acelasi nivel cu cele mai bune din segemnt : focus rs si mergane rs.asteptam ...mai e ceva de asteptat.sper sa merite

  • neeh, sâmbătă, 11.06.2011 13:10
    @OPIUM

    Megane RS si Astra opc n-au fost NICIODATA la acelasi nivel... OPC-ul a zacut intotdeuna undeva imediat in urma premiantilor: Megane RS, focus rs si Honda Civic Type R. Discutam de masini Best in class, ok? Masini care starnesc cele mai mari pasiuni... astra opc e mai la coada

  • Temugin, sâmbătă, 11.06.2011 13:19

    Dap, Astra OPC zace in mediocritate impreuna cu restul turmei: Leon Cupra R, Golf GTI, Peugeot GTi etc etc.

  • Andi, sâmbătă, 11.06.2011 17:23

    La nivel tehnic (tractiune fata, motorizare 2.0 l) VW Scirocco R si Seat Leon Cupra R sunt la acelasi nivel cu Megane RS. Pe fastestlaps.com Megane RS are un avantaj de 1-2 secunde pe fiecare track in fata lui Scirocco R si Leon Cupra. Nu cred ca exista diferente notabile la nivelul greutatii (greutatea fiecarei masini variaza de la site la site) Megane RS este mai ieftin ca Leon Cupra R (2.000 de EURO) si Sciroco R (7.000 de EURO). Exista o diferenta la nivelul dotarilor intre Megane RS si Scirocco R, dar diferenta de pret este prea mare. Raportul pret/performanta este clar in favoarea lui Megane RS. Imaginea, fiabilitatea si feeling-ul oferit de masina sunt chestii subiective:)

  • ScorpyonVAG, sâmbătă, 11.06.2011 17:25
    @

    Inteligentilor, nu ati auzit de Golf 6R ? CombustibilBenzina Motor tip / cilindri4 cilindri in linie Cilindree cmc1984 Putere maxima CP (rpm)270 (6000) Cuplu maxim Nm (rpm)350 (2500) Viteza maxima km/h250 Acceleratie 0-100 km/h s5.7 TractiuneIntegrala Cutie viteze tip / trepteM6 Mananca pe paine Meganul vostru ! Noutăţile principale se află sub capotă, acolo unde motorul cu patru cilindri a fost modificat pentru a livra 265 de cai putere şi 360 de Nm, cu 15 cai şi 20 de Nm în plus faţă de ceea ce oferea versiunea de serie. Plaja de cuplu este generoasă, cuprinsă între 3000 şi 5000 rpm Timpul acceleraţiei de la 0 la 100 de km/h îmbunătăţindu-se cu 0.1 secunde (6.0 secunde), asemeni vitezei maxime, care ajunge acum până la 254 km/h. Chiar şi aşa, inginerii francezi au reuşit să îşi pună amprenta asupra consumului, care înregistrează, în ciclu mediu, o valoare de 8.2 litir/100 de km (cu 0.2 litri/100 de km mai puţin decât versiunea de bază) şi o cantitate de emisii de 190 g/km.

  • sandman, sâmbătă, 11.06.2011 17:54
    renault

    renault este o referinta la masinile sport?? m-ati facut sa rad. niciodata nu o sa fie in top, si ma refer la toate capitolele, mai ales fiabilitate. daca visul vostru este un renault, inseamna ca sunteti mediocrii.

  • SnowM3, sâmbătă, 11.06.2011 20:06
    @io

    Cu tot respectul: robotizata e una, automata e alta. Iar robotizata 'de strada' (SMG, DKG, PDK etc) e coborata din motorsport.

  • dman, sâmbătă, 11.06.2011 21:00
    scirocco r vs megane rs

    @ScorpyonVAG Sigur ca scirocco R este o masina formidabila, dar hai sa vedem ce spun cifrele: http://www.fastestlaps.com/comparisons/renault_megane_rs_mk_iii-vs-vw_scirocco_r.html Pe 9 din cele 12 circuite, Meganul a scos timp mai bun. De remarcat este ca pe cele 3 circuite unde Scirocco R iese victorios diferenta este de cateva zeci de sutimi pe cand Meganul castiga detasat pe celelalte 9 la diferente de pana la 2 secunde. Iar aia e varianta de 250 CP. Asadar, nu doar puterea conteaza. @sandman N-ai inteles ca e vorba de RenaultSport care chiar este in top, fiind aceiasi care domina formula 1, deci cred ca se califica drept o referinta in domeniu. Trebuie doar sa mai renunti la prejudecati.

  • dman, sâmbătă, 11.06.2011 21:09
    The verdict

    Discipline Megane RS Mk III Scirocco R Track Performance 43 points 8 points Straight line speed 255 points 264 points Total 298 272 The verdict Renault Megane RS Mk III is noticeably faster.

  • LauCalin, sâmbătă, 11.06.2011 21:57

    Cred ca nebunia clasei compacte ar fi un Megane RS cu tehnica lui Golf 6R

  • LauCalin, sâmbătă, 11.06.2011 22:02
    @Aramis

    "A fi,fan inseamna sa-i aplauzi pe ai tai nu sa-i injuri pe ceilalti!" Bine zis. Ar trebui sa se scrie asta mereu inainte de a avea dreptul sa postezi un comentariu pe site (prietenii stiu de ce). Scuze de off topic.

  • ScorpyonVAG, sâmbătă, 11.06.2011 22:53
    @

    @dman: cred ca ai inteles, ca R-ul are tractiune integrala, ceea ce il dezavantajeaza putin pe circuit. Si daca mai punem in calcul, sezonul in care avem nevoie de 4x4, cine este mai bun ? Golful cumva ?

  • megane, duminică, 12.06.2011 14:45
    @ScorpyonVAG

    mars mah cu golful tau... indiferent de titulatura, golful si-o ia din toate pozitiile

  • dudu, duminică, 12.06.2011 15:22
    reanult

    bleah...

  • aham, duminică, 12.06.2011 22:28
    @dudu

    exact asta as spune si eu daca as avea 14 ani si ar trebui sa apreciez masini sub 500 de cai

  • cititor, luni, 13.06.2011 02:28
    buuuun

    ca posesor de megane pot sa spun ca e un reno si nu merita DAR renault sport e ALTCEVA e o masina super tare, dupa parerea mea alaturi de civic type r cele mai bune din clasa...

  • @LauCalin, luni, 13.06.2011 10:59

    @LauCalin > n-ar fi nebunie, ar fi prostie sa strici niste setari perfecte cum sunt cele de pe Megane RS

  • Anonim, luni, 13.06.2011 11:44

    Renault sucks! Luati-va voi rebuturi frantuzesti.

  • clar, luni, 13.06.2011 12:21

    ii cam roade invidia pe fanii vag

  • LauCalin, luni, 13.06.2011 16:19
    @@LauCalin

    Nu ma refer neaparat la performante si setari. Da, Renault Sport cand a scos o masina a avut performante de top. Problema a fost si este alta, una tipica Renault. Atunci cand se lanseaza un model nou se anunat cu surle si trambite. Dupa cativa ani se dovedeste ca nu e tocmai ok (asa cum s-a intamplat cu fostul Megane RS caruia cei de la Fifth Gear au reusit sa-i distruga cutia... unde crezi?, chiar pe circuit, adica in locul pentru care fost proiectat). Si repet, nu ma refer la performante. Stai linistit ca nici Golf nu e o referina, insa sta ceva mai bine, if you know what i mean. De-asta am zis design Renault, tehnica Golf 6R, ;)

  • @LauCalin, luni, 13.06.2011 20:19
    @LauCalin

    Ce spui tu dovedeste ca habar n-ai de racing... intr-un regim de exploatare extrem asta se poate intampla oricarei masini de performanta in ciclul sau de fabricatie... e caz de unu la un milion, tine si de pilot, dar se intampla... pentru a-ti face o idee urmareste cursele japonezilor de pe GT Channel (youtube). Restul ce scrii tu sunt povesti imaginate de tine. Megane RS e masina fiabila indiferent de generatie. TI-o spune cineva dintr-un fanclub Renault.

  • demin2609, luni, 13.06.2011 20:35
    @@LauCalin

    pot să îţi spun că şi M5 tot pe Fifth Gear a avut mari probleme tehnice... poate unii nu văd pomul de crăciun de pe bordul maşinii.

  • dman, luni, 13.06.2011 22:52
    @LauCalin

    da si CLS-ul Brabus Rocket s-a stricat in timpul filmarilor la top gear si a trebuit sa le aduca alta. Poti sa cauti episodul daca nu l-ai vazut. Concret la ce capitol sta mai bine golful decat RS-ul dpdv tehnic? lumineaza-ne si pe noi ce inovatie tehnica au reusit cei de la vw. Ca asa la datu cu parerea se pricepe toata lumea.

  • LauCalin, luni, 13.06.2011 23:21

    Ar fi culmea sa-mi confirme ce am spus tocmai cineva dintr-un fanclub Renault. Defapt ar fi cam trist. Am avut ocazia sa va destule Golfuri GTI si de acum 20 de ani si in Romania si in vest... si mult prea putine Clio Sport... ca altceva nu prea ar fi. Repet, dpdv dinamic Renault Sport face niste masini foarte tari. Este insa o chestie tipic Renault la mijloc pe care, sa fim sinceri, putini o recunosc.

  • Dem, marţi, 14.06.2011 08:20
    LauCalin

    De ce ar minti? Tocmai asta e ca fiind dintr-un fanclub are mai mult contact cu Renault-urile decat vei avea tu in 10 vieti de acum incolo... ce ai tu sunt niste prejudecati stupide... Megane RS e foarte fiabila, asta pot confirma si eu. Oricum, prea putin conteaza ce-ti imaginezi tu, conteaza satisfactia de pe fata posesorilor.

  • DST, marţi, 14.06.2011 08:48

    Asta ori crede ca are de-a face cu idioti aici, ori este el unul... conduce un VW are la favorite un alt vw (dar din ala cu cerculete) si ne scrie noua de Megane RS?! @LauCalin Deci... sa concluzionam: n-ai condus niciodata Megane RS (indiferent de generatie), n-ai nicio treaba cu zona tehnica (jargonul te da de gol), insa ne exemplifici chestiile "tipice" (de ce e la plural?) Renault vazute de tine intr-o emisiune TV ?!! wow! cat de penibil poti sa fii?

  • Florin, marţi, 14.06.2011 09:17
    Masina de vis

    Sper sa ajunga si in Romania.

  • LauCalin, marţi, 14.06.2011 15:17
    @DST

    Amice, hai sa nu o dam in balarii cu niste comentarii de 2 lei. Nu te cunosc, nu ma cunosti. Tot ce am facut a fost sa-mi spun o parere. Ca tu nu esti de acord cu ea si incepi sa jignesti dai dovada de copil de clasa a IV-a care a terminat argumentele cand vrea sa-si sustina punctul de vedere. Nu ma intereseaza nici ce crezi tu despre masina mea si nici ce crezi tu despre mine, pentru ca nu ma bat cu pumnul in piept sa arat eu cat sunt de cocos si destept in toate. Sau nu sti ce inseamna subiectivism si parere. Intamplarea face ca am avut de-a face cu destule masini decat crezi tu (dar mai bine nu ma crede pe mine, crezi ce vrei tu... oricum nu ma intereseaza). Despre fiabilitatea unei masini se poate vorbi de la 200-250 000 de km in sus, pana acolo merg de bine, de rau toate. Insusi faptul ca pentru tine Audi = VW ma face sa cred ca am scris degeaba. Nici nu m-as mira sa-mi spui ca Renault = Infiniti.

  • Paul, marţi, 14.06.2011 15:40
    @LauCalin

    Opinia ta se bazeaza pe o singura emisiune TV din 2007, nu-i asa? Are dreptate dst, esti demn de mila baiatule...

  • Bogdan, marţi, 14.06.2011 15:41
    Dar la preturi nu face nimeni comparatie ?

    Vad ca tot se compa Golf R cu Megane RS d.p.d.v. al performantei, eu unul sunt de parere ca sunt cam la fel cu mici diferente INSA Golful are un pret (pentru varianta cu 6 trepte manuala) de 35.000 Euro !!!! pe cand Megane RS de la 24.000 Euro...cu asta cred ca nu mai au rost alte comentarii... Megane RS versus Golf R.

  • Bogdan, marţi, 14.06.2011 15:43

    Renault are cel mai bun sasiu dintre toate hatchback-urile-adica le bate de la distanta.Asta datorita au reusit sa transpuna pe masinile de serie RS experienta din ralirui. Uitati-va la diferenta pe viraje intre Focus RS de 306 Cp si Clio de 200 si fara turbina,poate pricepeti ceva. Puterea nu e totul... Mai invatati despre masini toti cei cu VW sau altceva sau fanii Fast & Furious si scrieti cand mai cresteti. http://www.automarket.ro/stiri/video-renault-clio-rs-isi-incearca-fortele-cu-ford-focus-rs-22018.html

  • Sorin, joi, 16.06.2011 00:06

    @LauCalin, se pare ca nu cunosti ce inseamna divizia Renault Sport, esti paralel cu subiectul. Cand mai comentezi, nu uita de Antiblockiersystem ...

  • Adevarul, joi, 16.06.2011 08:31
    Pentru cei care au ceva impotriva Megane RS:

    nici voi nu credeti ce spuneti... voturile voastre vorbesc de la sine...

  • despre megane, vineri, 17.06.2011 14:12
    Cititi si plangeti invidiosilor

    http://www.automarket.ro/stiri/renault-megane-265-trophy-spulbera-recordul-nurburgring-ului-38727.html