OFICIAL: Seat Ibiza ST, cel mai nou break spaniol

Publicat miercuri, 03.02.2010 18:03 de Bogdan Mirică

Seat a publicat in urma cu cateva momente primele informatii si imagini ale noului Ibiza ST, derivatul break al hatchback-ului spaniol.

Asteptat sa debuteze live in data de 2 martie la Salonul Auto de la Geneva, noul Seat Ibiza ST isi face aparitia prematur, spaniolii publicand astazi primele informatii despre cel mai nou membru al gamei din Martorell.

Cel de-al treilea derivat in gama Seat vine cu un design sportiv, inspirat de formele conceptului prezentat anul trecut la Frankfurt. Aspectul frontal se pastreaza aproape intact in timp ce posteriorul primeste trasaturile unui break pur, dominat de un set de blocuri optice care se prelungesc pe hayon.

Noul Ibiza ST este mai mare decat fratele sau hatchback cu 18 cm, ceea ce se traduce intr-o lungime totala de 4.23 metri, suficienta pentru a servi clientilor care isi doresc un spatiu interior generos dar si un portbagaj pe masura, capabil sa insumeze 430 de litri. Capacitatea de incarcare normala poate fi marita prin rabatarea fractionata a banchetei iar accesul in portbagaj poate fi facilitat prin deschiderea larga a hayonului.

Cum era de asteptat, interiorul break-ului este o copie la indigo a hatchback-ului, singurele diferente fiind facute de compartimentarea spatiului, in special pentru ocupantii locurilor din spate. Sub capota se vor afla sase motorizari, trei pe benzina si trei dieseluri, deja familiare publicului cunoscator si fanilor brandului spaniol.

Modelul spaniol se poate bucura, in functie de versiune, de un bagaj de putere cuprins intre 70 si 105 cai putere, cele mai interesante optiuni urmand a fi TSI-ul de 1.2 litri si dieselul 1.2 TDI cu common-rail. Cum era de asteptat, unitatile pot fi cuplate la o transmisie cu dublu-ambreiaj DSG, de provenienta Volkswagen.

Break-ul iberic este asteptat sa debuteze pe strazi abia la inceputul verii, impreuna cu trei niveluri de echipare: Reference, Style si Sport.

  • Adimo, miercuri, 03.02.2010 18:10

    mama da banal e........

  • Claus-Claudel, miercuri, 03.02.2010 18:34
    ........

    arata foarte bine

  • Marian, miercuri, 03.02.2010 18:41
    Am spus-o si ma repet

    Frate dar cum au putut sa faca o masina atat de ciudata. De ce nu au ascuns manerul de la usa spate la fel ca si la Leon? Pur si simplu nu e in aceeasi linie cu usa fata, arata de toata jena. Eu daca eram sef la Seat il dadeam afara direct pe Zorro care a tras liniile laterale. Si fata tare incruntata mai e.

  • Michael, miercuri, 03.02.2010 20:05

    Unul dintre cele mai faine breakuri din clasa mica. Probabil insa va avea un pret care il va apropia prea mult de modele similare din clasa compacta ale altor marci...

  • Titi, miercuri, 03.02.2010 20:17
    Degeaba

    Tot nu se va vinde

  • Señor Zorro, miercuri, 03.02.2010 20:17
    Lignes torse

    ...très laid...Ha...Ha...Ha...

  • LauCalin, joi, 04.02.2010 05:09

    Arata destul de bine pentru un break de clasa mica. Dar pretul destul de mare (tipic pentru un Ibiza dotat mai ok), m-ar face sa aleg totusi Fabia Break.

  • sandman, joi, 04.02.2010 08:57
    st

    arata f bine pentru un break. sa vedem preturile.

  • cristi, joi, 04.02.2010 09:44
    ibiza

    In momentul asta, Ibiza are preturi mult mai bune decat Fabia si Polo, comparative cu Fiesta, Corsa sau alte concurente. Exemplu: http://www.alto-seat.ro/?cale=templates/cars/car.php&car=SEAT-Leon&menu=73&cartypeid=9&carbodytypeid=3&detail=price

  • pacat ca-i scumpa, joi, 04.02.2010 09:49
    St-ul

    superfrumoasa, este exact masinutza pe care mi-o doream, daca ar pune in interior niste spuma in loc de plasticul ala rigid si daca ar fi ca pret sub clio break, cei de la Seat voar avea in mine un client sigur cam pe la Sf paste

  • gabriel, joi, 04.02.2010 09:59
    preturi ST

    pretul de plecare va fi 8950 euro fara TVA (cu aproximatie) pentru 1.2/70 cp, poate chiar mai mic

  • Semtex, joi, 04.02.2010 19:19
    RENAULT CLIO ESTATE

    Clio Estate 1.2 75 cp e 12.450 euro (TVA inclus) in echipare Dynamique si stie ce inseamna Dynamique, stie ca e treaba serioasa in privinta dotarilor si a calitatii percepute... si 1.2 16v e motor adevarat, nu o schelalaitoare in 3 pistoane (vezi 1.2 70cp)... Clio Estate are portbagaj mai mare, e mai sigur, e burdusit cu dotari pt confort si ofera 3 ani garantie!

  • Semtex, joi, 04.02.2010 19:22

    O alegere inteligenta inseamna sa-ti cumperi o masina de calitate la un pret bun. Asta inseamna sa faci o afacere buna! Nu sa-ti cumperi o masina de la o marca secundara folosita ca pres de intrare intr-un club pretins a fi select... Cu seat o sa pari intotdeauna ca tanjesti sa fii primit in club, dar n-ai avut niciodata bani suficienti ca sa stai la masa cu cei smecheri... SEAT- cea mai saraca marca in clubul risipitorilor bogati :)) Chiar vrei sa fii unul dintre fraierii astia??? Pentru ca pretul care il cere Seat poate fi considerat TAXA DE FRAIER. Sa treci de la Seat la Renault e acelasi lucru cu a trece de la statutul de portar la cel de gentleman. Fii un gentleman si plimba-te intr-un Renault !

  • mihai, joi, 04.02.2010 22:14
    Semtex

    Semtex, esti tare frustrat ca ai Renault si nu Seat...Daca tu consideri ca Renault-ul tau e mai bun/frumos ca un Seat atunci nu cred ca ai ce cauta pe acest site! Hai du-te la Renault-ul tau si mai admira-l odata, ba chiar stii ce, du-te la club si parcheaz-o chiar in fata intrarii!

  • Gabriel, vineri, 05.02.2010 09:39
    Semtex

    Mai Semtex, m-ai facut curios cu echiparea Dynamique, si am facut o comparatie cu echiparea Style de la Ibiza (12315 euro pt. 1.4/85 CP) si pot sa iti spun ca esti PRAF!!!!! Daca tu ridici in slavi Renault-ul, care dupa parerea mea este o masina de unica folosinta, ori esti un frustrat cum a spus Mihai, ori lucrezi la un dealer Renault.

  • Cristi, vineri, 05.02.2010 11:28
    slabbb

    O masina banala de familie si atit.

  • cristi, vineri, 05.02.2010 15:18
    ibiza

    Deja unii vad Renault mult mai sus decat e de fapt... Renault n-o sa fie niciodata peste Seat, nici macar peste Opel sau Ford. Si cand zic asta nu compar modelele sportive care se vand cu zecile/suteke de bucati pe an, gen GTI, Cupra, Megane RS, Focus RS, Astra OPC sau altele. Daca comparam modelele de volum de la fiecare model ma cam indoiesc ca Renault se ridica la calitatea celorlalti concurenti din segment. Decat o masina facuta in Turcia sau Rusia, eu prefer o masina facuta in Cehia, Polonia sau Spania. Probabil ca veti comenta afirmatia mea, insa nu mi-as cumpara niciodata Fluence asamblat in Turcia, chiar daca arata binisor si aparent calitatea e ok. Conduc un Seat Ibiza de aproape 4 ani. La cate chinuri am supus masina asta, gen sute de km de drumuri forestiere, drumurile proaste din Bucuresti, masina se comporta exemplar, suspensia e la fel de rigida ca in prima zi, iar motorul la cei aproape 90.000 km merge perfect. As vrea sa vad un Renault la care in 90.000 km nu s-au schimbat in afara de ulei, filtru de ulei, placute, filtru de benzina decat o bobina de inductie si bucsele de la bascula. Cat despre cei care comenteaza aiurea... probabil ca e usor sa comentezi cand cel mai apropiat loc de volan in care au stat e bancheta din spate a unei masini.

  • Semtex, vineri, 05.02.2010 23:47

    @Gabriel vai de capu tau! :)) imi compari clio break cu un ibiza hatch... numai la prafuri ti-e gandul, las-o mai usor! @cristi Renault este cu mult peste Seat indiferent ca accepti tu sau nu. Asta-i situatia de facto. Fiabilitatea si calitatile unui Renault nu se afla ascultand povestile unui proprietar de seat. Clio a iesit de 2 ori masina anului in Europa. De cate ori a iesit ibiza masina anului? Raspuns: ZERO!

  • LauCalin, sâmbătă, 06.02.2010 23:33
    @semtex

    Daca e sa ne gandim asa, Honda Jazz nu a luat niciodata niciun premiu si chiar nu se compara cu Renault (mai ales in privinta fiabilitatii). Deci teoria ta cu Masina anului pica. Uneori sunt lucruri mai importante decat cate premii a luat o masina, ca nu premiile le cumperi.

  • eu, miercuri, 10.02.2010 13:56
    eu

    Fabia