OFICIAL: Trabant renaste ca prototip la Frankfurt
Urmasul celebrului Trabant 601 a venit la Salonul Auto de la Frankfurt in versiune electrica, fiind echipat cu un motor de 64 CP. Acesta poate sa atinga o viteza maxima de 130 km/h si ar putea intra in productie din 2012.
Compania germana Herpa a prezentat conceptul New Trabi la Salonul Auto de la Frankfurt. Acestia doresc sa reinvie celebrul model german intr-o versiune a secolului 21, care are propulsie electrica. Conceptul - denumit oficial Trabant nT - are un motor electric de 64 CP si poate atinge o viteza maxima de 130 km/h, suficienta pentru deplasarile de zi cu zi. O incarcare completa este realizata in opt ore, iar autonomia atinsa este de circa 250 kilometri.
Noul Trabant nT Concept are o lungime de 3.950 de milimetri si o latime de 1.690 mm, inaltimea acestuia fiind de 1.500 mm. Acesta este cu cativa centimetri mai lung, mai lat si mai inalt decat vechiul Trabant 601 Kombi. Sistemele moderne de siguranta si elementele de confort intalnite pe toate modelele de pe piata au marit serios masa modelului, iar faptul ca acesta poseda baterii electrice nu este deloc un element ajutator. Per total, masa conceptului german a ajuns la 1.050 de kilograme, o valoare care demonstreaza ca ideea low-cost pe care se baza vechiul Trabant e istorie.
Conceptul nT este un vehicul 100% electric care poate fi incarcat atat la priza, cat si prin intermediul panourilor solare de pe acoperis. Acoperisul acestui model are o suprafata de 1.8 metri patrati, suficienta pentru instalarea unor panouri solare eficiente. Timpul de incarcare este de opt ore in cazul folosirii unei prize de 230 de volti, iar utilizarea unei conexiuni electrice la o retea de 380 de volti reduce timpul de incarcare la doar doua ore. Creatorii acestui proiect spera sa demareze productia de serie in anul 2012.
Via | Herpa
la cat soare incaseaza masina mea in fata biroului ma indoiesc ca ar trebui sa o bag vreodata in priza p'asta :P ( daca , prin minune, vreodata, pretul ei va fi competitiv cu cel al uneia clasice cu motor cu combustie interna ) foarte interesanta abordarea noului trabant - lipsesc acele elemente de "bling-bling" prezente in conceptele altor producatori . acest prototip tinde a fi o solutie eficienta pentru productie . ( ar trebui sa facem o comparatie intre conceptul care sta la baza lui GM Volt si masina care o sa iasa pe piata..) volanul, indicatoarele de bord, butoanele , excelent imaginate - simplitatea aduce confort ( parerea mea ) .... totodata simplitatea aduce si costuri scazute - sincer cred ca viata mea ca fi la fel de frumoasa in continuare si fara un sistem de navigatie inclus in bordul masinii mele ... revenind la panoul solar de pe plafon ... inca nu am vazut un concept electric care sa foloseasca celule fotoelectrice la fel de futuriste ca si pretentiile masinii -- exista pe lumea asta cercetatori care au creat celule foto-electrice care sunt "aproape " transparente, si mai stau si pe un substrat flexibil ;)