Opel Adam, prezentat oficial la Paris în avanpremiera Salonului Auto

Publicat sâmbătă, 29.09.2012 19:51 de Mircea Meșter

Opel Adam a fost prezentat unui număr restrâns de jurnaliști în preziua deschiderii Salonului Auto de la Paris. Automarket a fost acolo și vă prezintă detalii interesante despre cel mai nou și mai mic model al mărcii germane.

Opel a folosit ziua dinaintea deschiderii Salonului Auto, dedicată de obicei evenimentelor private ale constructorilor, pentru a-și prezenta cel mai nou model din gamă în fața unui număr restrâns de ziariști. În cadru urban, în centrul Parisului, vizavi de Centrul Pompidou, noul Opel Adam - primul model Opel de segment mini - a fost gazda unui eveniment nonconformist în cadrul căruia oficialii Opel au prezentat principalele caracteristici ale mașinii.

DESIGN: ADAM RĂMÂNE UN OPEL, DAR VINE CU PERSONALITATE PROPRIE

Cu o lungime de 3.7 metri, noul Opel Adam iese în evidență printr-o serie de caracteristici interesante. Concentrându-se pe opțiunile de personalizare puse la dispoziția clienților, noul Adam vine cu un acoperiș "plutitor", efectul vizual creat de "dezlipirea" arcului plafonului de caroserie fiind interesant și unic în industrie. Cele două zone ale caroseriei pot fi comandate fie în culori diferite contrastante, fie în aceeași culoare, în funcție de dorința clienților.

Chiar dacă partea frontală este nouă pentru Opel, Adam subliniindu-și personalitatea printr-o serie de elemente inedite, precum grila frontală dintr-o bucată "tăiată" de o bară cromată pe care e așezată sigla sau farurile LED, modelul german rămâne fidel designului clasic Opel, unele detalii - precum liniile sculptate în portiere - fiind regăsite cel mai recent pe GTC Astra.

PERSONALIZARE: JANTE CU CAPACE COLORATE DETAȘABILE ȘI CULORI INEDITE

Cei care își doresc o mașină ultrapersonalizabilă vor putea să se bazeze pe noul membru al familiei Opel. Noul Adam va putea fi comandat în trei stiluri individuale, Jam, Glam și Slam, fiecare dintre acestea fiind, la rândul lor, disponibile în trei niveluri de echipare diferite: Two Tone (alb-negru), Twisted (viu colorat) sau Extreme.

Pe lângă acestea vin 12 nuanțe exterioare de caroserie botezate cu multă imaginație de germani (I'll Be Black, Purple Fiction, Buzz Lightgreen, Men in Brown și așa mai departe). Acoperișul și arcele acestuia pot fi comandate în trei nuanțe care pot fi combinate cu toate culorile exterioare: I'll Be Black (negru), White My Fire (crem deschis) și Men in Brown (maro). Dacă se dorește o personalizare pe un nivel suplimentar, există o serie de stickere care subliniază și mai mult personalitatea modelului Opel. 

O noutate interesantă apărută pe noul Opel Adam este posibilitatea pesonalizării jantelor. Acestea vin în 31 de combinații de culoare și design, iar unele modele dispun de posibilitatea personalizării suplimentare printr-o serie de capace colorate care pot fi atașate oricăreia dintre spițele jantei. Capacele pot fi comandate la achiziție sau pot fi cumpărate și montate ușor ulterior, elementul urmând să fie una dintre atracțiile estetice ale modelului de oraș german. Așa cum se știa deja, jantele vin în dimensiuni care variază între 15 și 18 inch, cele de 17 și de 18 inch fiind dublate de un șasiu sport disponibil în standard.

INTERIOR: MATERIALE DE CALITATE SUPERIOARĂ

Interiorul noului Adam vine cu materiale de calitate care combină spuma poliuretanică moale pe zona superioară a bordului cu plasticul glossy colorat și asortat cu nuanțele exterioare. Există panouri colorate detașabile pentru uși și o serie de 7 nuanțe pentru luminile ambientale. Plafonul poate fi comandat în patru motive imprimate diferite: nori, frunze de toamnă, steag cu pătrățele sau cu o rețea de 60 de LED-uri care luminează prin capitonaj.

Ulterior personalizării estetice, Opel va oferi o serie de pachete practice de personalizare a modelului său. Astfel, pachetul Winter vine cu scaune față și volan încălzite (o noutate absolută în segment), pachetul OPC Line vine cu spoilere cu design ceva mai agresiv, iar pachetul Sight&Light vine cu elemente de siguranță cum sunt ștergătoarele cu senzori de ploaie sau farurile cu senzori de lumină.

MOTOARE: DE TREI ORI BENZINĂ. 100 DE CAI, CEL MAI POTENT MOTOR

La capitolul motorizări, noul Opel Adam va fi lansat în primăvara anului viitor împreună cu trei opțiuni, toate pe benzină. Este vorba de unitatea de 1.2 litri și 70 CP și de două versiuni ale motorului de 1.4 litri: 87 și 100 de cai. Toate sunt cuplate unei cutii manuale cu cinci trepte. Mai târziu în 2013, Opel va introduce între opțiuni un motor turbo cu cilindree redusă de generație nouă care va transmite puterea spre roți printr-o cutie cu șase trepte.

TEHNOLOGIE INTEGRANTĂ APPLE ȘI ANDROID

Opel Adam se aliniază trendului tehnologic recent, oferindu-le fanilor iOS (Apple) sau Android (Google) posibilitatea conectării telefonului la display-ul touch de 7 inch și rularea automată a unor aplicații speciale dezvoltate special pentru modelul german sau care au fost adaptate pentru a se potrivi perfect cu display-ul său interior. Sistemul se numește oficial IntelliLink și afișează practic conținutul telefonului direct în mașină.

Acesta face ca un hard disk al mașinii să devină inutil, pentru că sistemul afișează atât muzica, cât și radioul sau sistemul de navigație dintr-o serie de aplicații special dezvoltate de Opel pentru a se integra perfect în ecosistemul tehnologic al modelului. Unul dintre exemple este aplicația Stitcher, care poate fi descărcată din App Store sau din Google Play și care poate reda câteva mii de stații de radio internaționale. Pentru cei care au probleme cu parcarea, Opel Adam vine cu o generație nouă a sistemului de asistență la parcare. În plus, pentru a asigura mobilitatea urbană completă, Adam poate fi comandat opțional cu suportul de biciclete FlexFix. Acesta oferă posibilitatea montării a maximum două biciclete, hayonul putând fi deschis oricând fără probleme în acest timp.

  • alinmarina, miercuri, 26.09.2012 21:38

    Interesant... Mi se pare ca designerii Opel au facut o treaba buna!... pana la partea posterioara... nu stiu cat de inspirat este posteriorul masinii, insa privita din fata pare a detine atuurile unui trend-setter...

  • Gigel80, luni, 01.10.2012 19:39

    Fiat 500 ripoff. Punct.

  • Alex, vineri, 05.10.2012 14:32

    Sper ca va dati seama ca Adam-ul asta nu prea suscita interesul nimanui. Vine in aceiasi clasa cu nume muuult mai grele si cu mai multa notorietate de genul Mini Cooper, Fiat 500, si chiar DS3. Cu alte cuvinte are mult de munca pana sa insemne ceva.