Opel Agila şi Corsa primesc sistem start-stop

Publicat vineri, 25.06.2010 11:35 de Bogdan Mirică

Opel a anunţat că va introduce un sistem start-stop pe versiunea 1.2 a modelului Agila şi pe dieselul de 1.3 litri şi 75 de cai putere al lui Corsa.

Opel confirmă din nou introducerea propriului sistem start-stop pe modelele Corsa şi Agila, pentru a reduce consumul de carburant şi emisiile de CO2.

Mezinul gamei din Russelsheim va oferi noul sistem alături de versiunea pe benzină de 1.2 litri şi 86 de cai putere, care promite în aceste condiţii un consum mai mic cu 2.5% şi emisii reduse cu 9%. În aceste condiţii, Agila înghite în ciclul mediu doar 5 litri la 100 de km şi promite să emită doar 116 g/km.

De cealaltă parte, Corsa va adopta sistemul start-stop pe versiunea diesel de 1.3 litri şi 75 de cai putere. Adopţia va face ca emisiile şi consumul să scadă cu 10.6%, până la 105 g/km, respectiv 4 litri/100 de km.

Noul sistem introdus pe Corsa şi Agila face parte din pachetul "ecoFLEX Technology" , pe care constructorul german se pregăteşte să-l introducă pe mai multe modele din gamă, şi care include şi alte sisteme de reducere a consumului şi emisiilor. Printre ele se numără şi sistemul de recuperare a energiei de frânare.

Pachetul "ecoFLEX Technology" va fi disponibil la un preţ de 300 de euro pentru Agila şi 350 de euro pentru Corsa.

via | autoblog

  • Hadouken, vineri, 25.06.2010 12:46
    start-stop pentru toata lumea

    o miscare inteligenta. Implementarea sistemului neffind scumpa, ar trebui introdusa ca standard pentru toate modelele de catre toti producatorii. Ar scadea dramatic poluarea din marile orase aglomerate. Frumos ar fi sa poata fi pusa tehnologia si pe modele mai vechi, cumparatori ar fi destui. La +4.5 lei benzina, nu multi sunt dispusi sa o arda la stopuri.

  • alin, vineri, 25.06.2010 13:28
    @hadouken

    eu sunt student la Autovehicule la upb si iti spun ca sistemul start/stop e o prostie!1-cand un motor porneste emite in jur de dublul noxelor pe care le scoate in mers normal;2-daca se start/stop-uieste de multe ori sau stai o perioada mai mare cu motorul oprit catalizatorul ori nu ajunge la temp optima ori se raceste si atunci nu functioneaza deci poluezi mult mai mult!:)

  • NeoGalaxy, vineri, 25.06.2010 18:26
    Eternal Ferrari Fan

    Interesanta idea de pornit - oprit - pornit. In practica orice sistem pornit si oprit, cu pauza intre pornire, va consuma mai mult din cauza "socului" pornirii. Orice sistem care in schimb functioneaza constant, consuma in practica mai putin decat succesiunea de pornit - oprit - pornit, chiar daca sunt "distante" mici de timp intre aceste "manevre".

  • Hadouken, vineri, 25.06.2010 20:22
    @alin

    poate esti in anul 1 dar: -emite in jur de dublul noxelor in cat timp? in acea secunda necesara pornirii motorului? pentru ca ma indoiesc ca ar polua mai mult decat sa lasi motorul in functiune 30 secunde. -sistemul este implementat in pe masini foarte scumpe, concepute de ingineri mai buni decat va scoate tara noastra din facultati (din pacate) asa ca mai mult ca sigur e gandit astfel incat sa aiba un randament mai bun] -un motor diesel are nevoie de aproximativ 9 km pentru a incarca bateria dupa o pornire, deci au trebuit s gaseasca o solutie si pentru asta, altfel nu s-ar fi implementat -poluare mai mare=consum mai mare, insa consumul mai mic cu sistemul start/stop ne spune ca poluarea e mai mica

  • alin, duminică, 27.06.2010 22:15
    @hadouken

    trec in anul 3 ms!si cu catalizatorul ce faci ca ala iti ia cel mai mult din particulele nocive?ala nu functioneaza la o temp mai mica de 4 500 de grade si are nevoie de timp ca sa ajunga la temperatura aia!in al doilea rand fii sigur ca inginerii straini pe care ii lauzi nu au invatat in facultate tot ce stiu!facultatea iti da doar o baza pe care sa construiesti!

  • LR, miercuri, 30.06.2010 15:30
    @alin

    4500 grade?! Daca esti viitor inginer, fii, te rog, mai exact. La ce te referi, la temperatura? De care grade? Celsius, Kelvin, Fahrenheit? Oricare din ele ar fi, 4500 mi se pare o valoare incredibil de mare pentru structura din care e alcatuit un catalizator; asa imi spune bunul simt, s-ar putea sa gresesc. Iar rolul unui catalizator intr-o reactie chmica este tocmai acela de a inlesni reactia, fara sa fie nevoie de alte conditii speciale de temperatura, presiune etc. Poate vrei sa faci referire la vreo tehnologie gen fuziune nucleara, unde se folosesc campuri magnetice intense pentru a retine plasma. Dar aici intram pe alte taramuri...

  • alin, miercuri, 30.06.2010 19:21
    @LR

    400 500 de grade celsius am pus un spatiu intre 4 si 500!catalizatorul are inauntrul lui f multe canale mici si pe suprafata interioara a acestor canale sunt materiale acitve unul din ele fiind platina!rolul lor este de a descompune hidrocarburile si gazele nocive din gazele de evacuare!problema acestor materiale active este ca nu dau randament la o temperatura mai mica de 400-500 de grade celsius!:)

  • LR, joi, 01.07.2010 01:02
    @alin

    Aaaa! Asa mai merge! Multumesc pentru lamuririle in legatura cu temperatura. Despre platina, stiam inca din gimnaziu ca se foloseste drept catalizator. Dar, daca as fi neglijat un simbol sau un semn al unei operatii intr-o formula sau intr-o propozitie, rezultatul ar fi fost o catastrofa ce se putea traduce printr-o nota proasta in catalog. Nu vreau sa ma gandesc ce inseamna o asemenea "neinsemnata" greseala in proiectare sau in productie. In alta ordine de idei, pentru a comunica, trebuie sa vorbim aceeasi limba. Daca ne bazam pe faptul ca celalalt stie sigur ce e in capul nostru si ca intelege ce vrem sa spunem, chiar daca nu ne exprimam destul de coerent, atunci s-ar putea sa ne doara mainile. Nu de alta, dar eu stiu vreo 7 limbi... prin semne:)))