Opel Astra 1.6 CDTI primeşte modificări pentru reducerea consumului

Publicat marţi, 10.02.2015 10:39 de Sebastian Toma

Opel a anunţat modificarea versiunilor 1.6 CDTI ale lui Astra pentru reducerea consumului de carburant şi a emisiilor de CO2. Ambele variante de putere ale acestei motorizări au consumul şi emisiile reduse în baza acestei modificări.

Opel a anunţat aplicarea unor îmbunătăţiri în gama Astra pentru versiunile 1.6 CDTI. Motorizarea introdusă în ultima parte a anului 2013 în oferta compactei germane se bucură de planetare optimizate şi de asocierea cu noi anvelope cu rezistenţă redusă la rulare. În baza acestor îmbunătăţiri, emisiile de CO2 şi consumul de carburant ale variantelor de 110 şi 136 CP ale lui Astra 1.6 CDTI au fost reduse cu cinci procente.

Cei de la Opel au menţionat şi faptul că Astra a primit modificări la nivelul şasiului şi al caroseriei pentru îmbunătăţirea confortului şi rezistenţei, iar coeficientul aerodinamic a fost îmbunătăţit subtil datorită unui pachet care implică reducerea gărzii la sol şi montarea unei grile de radiator active, care se închide automat în anumite situaţii.

Interviu cu Pierpaolo Antonioli, şeful diviziei de motoare GM: ”Dieselul 1.6 CDTI va putea oferi 160 de cai putere”

Astra 1.6 CDTI în versiunea de 110 CP are emisii de CO2 de 94 de grame pe kilometri şi un consum mixt de 3.6 litri la sută în urma modificărilor menţionate mai sus. Faţă de versiunea anterioară, vorbim despre o reducere a consumului cu 0.1 litri la sută şi o reducere a emisiilor cu 3 grame pe kilometru. Varianta mai puternică, de 136 CP, are un consum mixt de 3.7 litri la sută şi emisii CO2 de 99 de grame pe kilometru. În raport cu versiunea precedentă, îmbunătăţirea este de 0.2 litri la sută şi 5 grame CO2 pe kilometru.

Motorizarea 1.6 CDTI este fabricată la uzina Opel din Szentgotthard, Ungaria. Unitatea este construită din aluminiu şi respectă normele Euro 6. Încă de la momentul proiectării, cei de la Opel s-au concentrat să ofere cel mai rafinat propulsor posibil din segment, fiind ţintite cele mai reduse valori ale vibraţiilor şi a zgomotului posibile pentru un diesel din această clasă. Unitatea diesel face parte din noua familie, care se numeşte MDE şi a debutat pe Zafira Tourer. Propulsorul este disponibil în mai multe versiuni de putere, prima versiune oferind 136 CP şi 320 Nm. În raport cu vechea unitate de 2.0 litri, motorul este cu 10% mai economic.

Via Opel