Opel Astra ecoFlex cu sistem start-stop consumă 3.9 l/100 km

Publicat miercuri, 12.01.2011 16:18 de Bogdan Mirică

Opel a introdus un sistem start-stop pe versiunea ecoFlex de 1.3 litri a modelului compact Astra. Modelul reuşeşte astfel să consume doar 3.9 litri/100 de km.

Opel anunţă introducerea unui sistem start-stop pentru cea mai economică versiune a modelului compact Astra: 1.3 CDTi ecoFlex. Motorizarea devine astfel şi mai zgârcită când vine vorba de emisii şi consum de carburant.

Potrivit datelor oficiale, oferite de constructorul din Russelsheim, Astra poate oferi un consum mediu de numai 3.9 litri şi emisii de 104 g/km, toate acestea mulţumită sistemului care opreşte motorul atunci când maşina staţionează la semafor. Performanţele sunt vizibil mai bune, versiunea fără sistem start-stop promiţând un consum de 4.1 litri/100 de km şi emisii de 109 g/km.

Cel mai ecologic Astra din istorie este propulsat de un motor diesel de 1.3 litri, capabil să ofere 95 de cai putere şi un cuplu motor de 190 Nm, disponibil pe o plajă de turaţii generoasă, între 1750 şi 3250 rpm. Unitatea este asistată de o transmisie manuală cu cinci rapoarte.

Pentru a putea obţine un consum cât mai redus, versiunea ecoFlex a primit o gardă la sol mai coborâtă, fante mobile în spatele grilei radiatorului (se deschid la viteză mică pentru a favoriza răcirea şi se închid la viteză mare pentru a reduce coeficientul aerodinamic) şi pneuri cu rezistenţă redusă la rulare. 

via | autoblog

  • AdrianosFidi, miercuri, 12.01.2011 17:36

    E foarte bine ce au facut , dar nu cred ca merita Start and Stop doar pentru a salva doar 200ml % .

  • CCD, miercuri, 12.01.2011 18:07

    Mie mi se par fortate aceste sisteme start&stop. Cred ca au ramas fara idei de unde sa mai traga de tehnologia asta ca sa o faca mai economica. Intr-un oras ca Brasovul care e plin de sensuri giratorii acest sistem este inutil.

  • Alin D., miercuri, 12.01.2011 21:31

    Motor de Fiat....

  • gelu, miercuri, 12.01.2011 23:35
    CCD

    cum de nu s-au gandit la asta, astia de la Opel? Da' poate nu vor sa vanda in Brasov, de exemplu :D Anyway, economia e de 5%; la 10.000Km se face o economie de 20L. Nu e cine stie. Dar la sutele de mii de masini vandute...do the math. Mai este si scaderea emisiilor de CO2.

  • Enake, joi, 13.01.2011 00:18
    optionale vs pret

    Ce sunt eu curios...fata de concurenta..ca sa obtina sub 4 litri ..target de marketing...cati banuti trebuie sa dau pe ea..stie cineva..pretul ei ..inclus TVA...etc..? Ca daca sare tare...peste concurenta...nasol moment..

  • alexandra, joi, 13.01.2011 11:00
    Similar

    Exista ceva similar pe piata la Skoda Octavia Greenline 1.6tdi -- 105cp -- 99 g co2 si consum mixt 3,8l/100km -17.800 E cu tva inclus adica exact 1000E peste modelul non-greenline la aceleasi dotari si care are 4,5 consum mixt , si 119g co2 iar 1000E = aprox 1000Litri , deci diferenta de pret se amortizeaza cam in 150.000 km

  • Radu, joi, 13.01.2011 12:28
    marketing

    Skoda Octavia 1.6 TDI CR DPF/105 CP oficial are consum de 5.7 urban, real 7.4 - 7.5 dupa 20.000km ~100km/zi numai urban + 2 drumuri extraurban cu ~5. Sofer din '80, condus de la 1300 la tir la bmw, intern/extern - ca sa nu va luati degeaba. Marketing pur. gelu: pe hartie da bine, dar in realitate te duci cu maruntis la pompa.

  • gelu, joi, 13.01.2011 15:09
    @Radu

    asta incercam sa punctez...marketing. Ca valori globale, in schimb, procentul ala inseamna ceva. Iar 3,9 are si o valoare psihologic adica marketing asa cum zicea si Enake

  • nu conteaza, vineri, 14.01.2011 11:36
    Ce se mai lauda Opelul cu motorul

    cand se stie defapt ca ei merg pe motoare diesel de Fiat de mult.Foarte bune motoarele,dar nu e meritul lor........sa fim seriosi. Hai paaaaa....