Opel: "Astra OPC promite cea mai bună manevrabilitate din segment"

Publicat luni, 19.03.2012 16:58 de Sebastian Toma

Noua generaţie a lui Opel Astra OPC este echipată în standard cu un diferenţial multidisc cu alunecare limitată, care îi va oferi un nivel ridicat de aderenţă la abordarea virajelor, superior rivalilor din segment.

Volker Strycek, şeful Opel Performance Center, a declarat că noul Opel Astra OPC va fi echipat cu un diferenţial Drexler multidisc cu alunecare limitată, care îi va oferi un nivel superior de manevrabilitate faţă de Ford Focus RS. Vestea a venit în cadrul unui interviu acordat celor de la Autocar, iar noul diferenţial va fi o premieră în segmentul hot-hatch. Între timp, constructorii rivali fie nu oferă asemenea diferenţial în standard, fie l-au înlocuit cu un diferenţial controlat electronic, element care oferă performanţe inferioare. Pe lângă noul diferenţial, Astra OPC se mândreşte şi cu puntea faţă HiPerStrut şi şasiul activ FlexRide.

Debutul primului diferenţial multidisc cu alunecare limitată pe modelele cu tracţiune faţă a avut loc în anii 1960 şi era utilizat doar în competiţii, deoarece era dificil de manevrat în situaţii limită. Cei de la Drexler au lucrat alături de inginerii Opel şi au creat o unitate care rezolvă problemele legate de fenomenul de "torque steer", ceea ce va face diferenţa în segmentul hot-hatch. Volker Strycek susţine că volanul va fi mişcat foarte puţin atunci când sistemul va acţiona, acţiunea fiind imperceptibilă în unele situaţii. Strycek a condus şi modele precum Ford Focus RS şi a declarat că noul Astra OPC are o direcţie "mult mai plăcută". Directorul departamentului OPC va conduce personal noua versiune de performanţă a lui Astra pe Nurburgring începând cu luna aprilie pentru a face ultimele retuşuri înainte de intrarea în producţia de serie a noului model.

Cei de la Opel spun că noul Astra OPC are o caroserie cu o rezistenţă torsională mărită cu 40% faţă de generaţia precedentă, iar amortizoarele sale sunt cu 30% mai ferme. Între timp, barele anti-ruliu faţă au fost întărite cu cinci procente faţă de cele ale lui GTC, iar puntea spate a fost şi ea întărită. În modul OPC, şasiul devine cu până la 60% mai rigid, susţine Uli Pfeffer, şeful proiectului Astra OPC. Debutul comercial al noului Opel Astra OPC va avea loc în vara anului 2012.

Via | Autocar

  • Opel power, marţi, 20.03.2012 12:05

    la cat de frumoasa este ,era nevoie si de o parte tehnica pe masura. gg opel !

  • thenuts, marţi, 20.03.2012 12:43
    @Opel power

    Era nevoie insa nu cred ca "a venit". Cum poti sa crezi ca dai tu gaura in macaroana cu punte semirigida pe spate in 2012 ?

  • t, marţi, 20.03.2012 14:17

    manevrabilitate superioara lui focus rs. bun. dar focus rs NU este top dog in segment, asa ca opel prin afirmatia de mai sus NU poate pretinde ca va avea cea mai buna manevrabilitate din segment. end of statement

  • Lucian RS, marţi, 20.03.2012 17:33

    wow cum arata. ceea ce a reusit opel in ultima vreme nu vezi la prea multi constructori.oricum si daca va fi cea mai buna din segment acest lucru nu va fi spus in nici un test pentru ca sunt interese foarte mari la mijloc si nu vreau sa spun mai mult. doar uitati-va ce mit au creat cei de la top gear in legatura cu vectra opc referitor la torque steer. 97% din masinile cu tractiune fata vor reactiona la fel cu esp decuplat si accelare maxima intr-o asemenea curba. deci ramane doar testul personal pentru a ne da seama cat de buna va fi sau nu.

  • flavius, marţi, 20.03.2012 23:59
    Bestial

    Arata super,mai ramine sa o vedem la ucru.

  • ONE, joi, 22.03.2012 22:50

    Daca pe Nurburgring va scoate timp mai bun decat Megane RS Trophy, atunci o sa-i cred.