Opel își închide fabrica de cutii de viteze din Austria, din cauza cererii scăzute
Cererea scăzută pentru mașinile manuale precum și planurile Opel de a deveni un brand 100% electric din 2028 încep să își arate efectele.
Construită în 1982, fabrica din Aspern, în apropiere de Viena, a fost specializată în construcția de cutii de viteze manuale, pentru modelele Opel. Aceasta a fost dezvoltată din inițiativa austriac pentru susținerea industriei auto, în colaborare cu General Motors, care deținea brandul german la acel moment.
Din cauza modificărilor prin care trece industria auto în acest moment, Stellantis (grupul care deține Opel în acest moment) a anunțat că fabrica va fi închisă după mai bine de 40 de ani de la deschidere. Conform legii din Austria, această decizie vine după ce sindicatele și autoritățile locale au fost informate și cu privire la faptul că vor fi concediate aproximativ 300 de persoane.
Conform grupului Stellantis, decizia nu a fost ușor de luat dar cererea tot mai scăzută pentru acest tip de cutie de viteze precum și planurile de a migra la un portofoliu 100% electric din 2028 au fost factori care au contribuit.
Tot compania a precizat că nu s-a stabilit o dată clară pentru închiderea definitivă dar că procesul a început. Astfel, cei care își vor pierde locurile de muncă actuale vor fi susținuți prin intermediul unor cursuri de reconversie profesională, inclusiv în cadrul grupului. Cei care nu doresc acest lucru vor intra într-un program de protecție odată cu oprirea activității.
Acesta este încă un pas dintr-un proces continuu pornit de Stellantis anul acesta care are scopul de a reduce costurile. Acest plan include închiderea de fabrici dar și reducerea de costuri cu personalul.
După mine, Austria să rămână doar cu prietenii lor ruși, spioni în principal, de mână cu vecinul din fostul imperiu, Ungaria, care visează doar hărți cu "Ungaria Mare " . Off topic, scuzati, inexo poate lua legătura, totuși :).