Opel s-a ținut de promisiune: electricul Ampera-e oferă 520 de kilometri autonomie și 200 de cai putere
Opel a publicat detaliile finale ale noului Ampera-e, modelul său 100% electric. Acesta a fost comandat deja de 3400 de clienți în Norvegia.
După ce am văzut noul Ampera-e cu ocazia Salonului Auto de la Paris, în toamna acestui an, Opel detaliază modelul electric pentru a pregăti publicul european de lansarea sa.
Asemeni fratelui american Chevrolet Bolt, noul Ampera-e beneficiază de un motor electric de 201 cai putere și 360 de Nm. Propulsorul este ținut în viață de o baterie litiu-ion de 60 kWh, montată pe podeaua mașinii. Opel susține că o încărcare de numai 30 de minute la o stație cu puterea de 50 kWh poate asigura o autonomie de 150 de kilometri.
În total, germanii garantează o autonomie ideală de 520 de kilometri. Testele în trafic real garantează însă 380 de kilometri, valoare ceva mai mică și mai realistă, dar suficientă pentru a scăpa publicul de anxietatea unei autonomii reduse.
Cât privește performanțele, Opel susține că accelerația de la 0 la 50 de km/h se face în 3.2 secunde, iar de la 0 la 100 de km/h în 7.3 secunde. Viteza maximă nu mai este atât de spectaculoasă, dar cei 150 de km/h ar trebui să fie suficienți pentru rularea cotidiană.
Interiorul caută să le ofere clienților confortul și tehnologia necesare. Există un ecran de 10.2 inch conectat la un sistem multimedia care oferă suport pentru Android Auto și Apple CarPlay. Există și recunoaștere vocală, posibilitate unui hotspot wi-fi, încărcare fără fir a telefonului mobil și conexiune la internet.
”Oferim publicului o mașină electrică potrivită pentru rularea cotidiană. Nu este un automobil de lux, nu este un gadget și nu servește drept o a doua mașină. Opel caută să le arate clienților săi că mobilitatea electrică este accesibilă maseolor”, a declarat Karl-Thomas Neumann, directorul Opel.
Constructorul a deschis deja lista de comenzi pe piața din Norvegia, unde 3400 de clienți au depus deja un avans pentru Ampera-e. Pe lista țărilor care urmează să primească Ampera-e se numără Germania, Olanda, Franța și Elveția.
Nu este un automobil de lux, nu este un gadget și nu servește drept o a doua mașină.... ...wink, wink...Tesla, nici nu era pentru tine mesajul :) fraierii astia de norvegieni nu stiu cat de mult polueaza sa faci o baterie? Adica, frate, se stie! benzina ori motorina e insasi licoarea naturii culeasa de albinutze, pic cu pic, si pus in rezervoare de Zana Maselutza. Iar prin dos? numa' parfum de viorele!