Opel se retrage de pe piața din Rusia, iar GM închide o uzină din Sankt Petersburg
La sfârșitul acestui an, Opel va părăsi piața auto din Rusia, afectată tot mai mult de tensiunile financiare cu Occidentul. De asemenea, GM va opri producția unei fabrici din Sankt Petersburg.
Conflictul care arde mocnit între Rusia și Occident nu rămâne fără repercursiuni în industria auto. Constructorul german Opel, parte a conglomeratului american General Motors, a anunțat că se va retrage oficial de pe piața din Rusia la finalul acestui an, din cauza scăderii dramatice a vânzărilor.
De asemenea, GM va închide temporar uzina sa din Sankt Petersburg. Este primul grup care ia măsuri importante față de activitatea sa din Rusia, deși cu ceva timp în urmă și Renault dădea aceleași semne.
Un alt brand din interiorul GM își va regândi strategia pentru piața rusească. Este vorba despre Chevrolet, care va încerca să vândă doar modele americane emblematice, cum sunt Corvette, Camaro și Tahoe. Această decizie a fost luată pentru că General Motors vrea să vândă în Rusia doar modele de top ale brandurilor Chevrolet și Cadillac.
Oficialii Opel și GM au fost nevoiți să dea explicații pentru măsurile luate pe piața din Rusia, în contextul în care deciziile ar putea fi puse pe seama faptului că statul rus amenință integritatea Alianței Nord-Atlantice și a Europei. Ambele companii au susținut că vânzările de automobile noi sunt în declin pe piața rusă din cauza monedei instabile și a sancțiunilor impuse de Vest. Tot acest cumul de factori face ca unii clienți să reevalueze posibilitatea achiziționării unui automobil.
Dan Ammann, președintele General Motors, a declarat: ”Această schimbare în Rusia face parte din strategia noastră globală. Decizia noastră evită investiții importante pe o piață care oferă garanții îndoielnice pe termen lung”.
La rândul său, Karl-Thomas Neumann, președintele executiv Opel, a declarat: ”Trebuia să luăm măsuri decisive în Rusia pentru a proteja compania. Ele nu fac decât să ne ajute să atingem previziunile noastre pentru profitabilitatea brandului în 2016”.
via automotive news (înreg.)
Opel ca Opel insa Chevrolet era in top 3 dpdv al vanzarilor pe piata ruseasca. Cruze era hit. Urmeaza probabil si alti producatori sa-si revizuiasca productia in Rusia. Renault e un candidat de seama in acest sens. Totul depinde cat mai rezista Putin la butoane. Cu preturile la petrol din ultima vreme sincer nu cred sa mai reziste mai mult de un an pentru ca oligarhii au cam mult de pierdut de pe urma lui. Probabil ca il vor gasi ca pe Stalin dupa cateva zile inchis in propria camera intr-o balta de p^p^ :-)