Opel şi chinezii de la SAIC promit motoare de 1.0 şi 1.4 litri

Publicat marţi, 27.03.2012 18:08 de Bogdan Mirică

Opel şi SAIC lucrează la o nouă generaţie de motoare cu trei şi patru cilindri, echipate cu injecţie directă şi supraalimentare. Unităţile vor oferi un consum mai mic cu 10% şi un cuplu motor mai mare.

În cadrul Salonului Auto de la Geneva, oficialii Opel au anunţat şi o parte din planurile pe termen scurt ale companiei. Printre ele şi lansarea unei noi generaţii de motoare eficiente, cu trei cilindri, candidată la propulsia micului Junior, propunerea Opel în segmentul mini, programată să debuteze în septembrie la Salonul de la Paris.

Noile propulsoare vor fi dezvoltate împreună cu chinezii de la SAIC, partenerii General Motors, alături de care americanii vor încerca să se alinieze tendinţei de downsizing. Colaborarea va da naştere unor unităţi de 1.0 şi 1.4 litri, cu trei şi patru cilindri, echipate cu injecţie directă şi supraalimentare, gata să ofere o îmbunătăţire substanţială a consumului şi resurselor.

Este de la sine înţeles că motoarele vor respecta normele de poluare Euro 6. De asemenea, vor putea oferi o economie de carburant cu 10% mai mică şi un cuplu motor cu 20% mai mare. De producţia lor se va ocupa uzina Opel din Ungaria, în vreme ce SAIC va produce motoarele în China pentru a le folosi pe modelele MG şi Roewe.

Pe lângă acestea vor exista şi noi versiuni diesel, exploatate cu ajutorul unui motor proaspăt, de 1.6 litri, aliniat la cerinţele pieţei europene şi la ceea ce oferă deja rivalii din segmentul mic, compact şi mediu. Potrivit lui Jeff Lux, şeful departamentului de dezvoltare a motoarelor Opel, unitatea diesel de 1.6 litri, precum şi omoloaga sa pe benzină, vor înlocui o serie de propulsoare actuale până în 2020. Insignia este principalul candidat.

via l automotivenews

  • Decebal, marţi, 27.03.2012 18:16

    Opel a devenit oficial chinezarie!

  • AndreiRN, marţi, 27.03.2012 22:49
    Eficienta

    Pai aceste motoare vor fi pe toate masinile si marcile din lume. Blocul motor este turnat in China si semiprelucrat inainte de a fi predat firmei care la comandat. Produsul final va fi diferentiat de sistemul de alimentare si emblema de pe el si frumos este ca inca din proiectare este planul de intoarcere in China pt reciclarea lui. Asa ca obijnuitiva sa conduceti chinezari lucioase asa cum v-ati obijnuit sa vb la mobile chinezesti.

  • dan_grc, miercuri, 28.03.2012 01:02

    @AndreiRN Esti de departe numarul unu la comentarii idioate de pe acest site, si parca nici nu esti roman, nu? Vorbesc asa in general, nu la stirea asta, esti number one.

  • Victor, miercuri, 28.03.2012 09:40

    chinezarie inseamna ca sunt si cei de la volvo si indienii de la jaguar . de vw numai zic sau bmw ca au ceva asemenator in partile asiatice. asta inseamna eficienta si costuri reduse.

  • @Victor, miercuri, 28.03.2012 13:58

    Va amagiti degeaba voi fanii Opel. Volvo si Jaguar produc in Europa tot ce inseamna tehnologie vitala intr-o masina, de vw sau Bmw nu mai vorbesc. Opel a devenit doar un integrator al unor componente chinezesti sau americane de calitate indoielnica.

  • AndreiRN, miercuri, 28.03.2012 20:58
    Idiotenie

    Cand citesti ceva revotator de adevarat il cataloghezi ca o idiotenie. Dar incep sa se trezeasca neuroni si sa functioneze unul cate unul. E bine asa.

  • geo, joi, 29.03.2012 10:07

    Cred ca nu e masina care sa nu aiba in constructia sa cel putin o piesa facuta in china!suntem deja invadati de chinezarii ce mai conteaza motorul unei masini!:D

  • @@Victor, vineri, 30.03.2012 00:30

    de vw ? ce poti sa imi spui tu mie despre vw ? ca isi muta incet incet toate fabricile in china ? alea nu mai sunt componente chinezesti ? sau bmw ? de unde vorbesti din cartile de scoala generala ? nu prea ai treaba cu realitatea ...

  • gica, marţi, 10.04.2012 07:32
    motoare

    aveti dreptate suntem destepti noi faceam un motor bineinteles sub licenta ca la 50 000 trebuia refacut