Până unde poate merge nebunia americanilor? Dodge Challenger SRT Demon este cea mai rapidă mașină din lume

Publicat miercuri, 12.04.2017 12:24 de Bogdan Mirică

În vreme ce întreaga Europă dormea, americanii au dezvăluit la Salonul de la New York cea mai rapidă mașină din lume. Se numește Dodge Challenger SRT Demon și este o mașină de drag, omologată pentru șosea. Doar cu scaun pentru șofer și 840 de cai, la plecarea de pe loc roțile față se ridică de la sol.

După o serie lungă de teasere, Dodge și-a luat în sfârșit inima în dinți și ne-a arătat noul Challenger SRT Demon. Nu vă grăbiți să clasați această știre drept încă una despre un muscle-car american oarecare. Dodge Challenger SRT Demon este cea mai rapidă mașină din lume. Punct. Noul model este mai rapid decât orice altă mașină de serie lansată până acum, chiar și decât Bugatti Chiron.

Pare ireal, dar dacă ne gândim că Demon este de fapt o mașină de drag omologată pentru stradă, lucrurile par să capete ceva mai multă credibilitate.

Dezvăluit cu ocazia Salonului Auto de la New York, noul Dodge Challenger SRT Demon este bazat pe un alt muscle-car bestie, Dodge Challenger SRT Hellcat, o mașină cu 717 cai putere, declarată în 2014 cea mai rapidă berlină din lume.

Cu un asemenea punct de plecare, era inevitabil să nu se obțină o mașină și mai nebună. Sub capotă a rămas același motor, modificat însă pentru a livra 840 de cai putere. Americanii au apelat la un turbocompresor de 2.7 litri, la creșterea presiunii, la pistoane noi și la o pompă de alimentare îmbunătățită. Limitarea turației a crescut de la 6200 la 6500 rpm, iar admisia de aer se face acum prin trei surse noi.

Toate aceste detalii au dus la performanțe incredibile. Accelerația de la 0 la 97 de km/h (60 de mile pe oră este unitatea de măsurare în SUA) se face în doar 2.3 secunde, iar sfertul de milă este parcurs în 9.5 secunde, cu o viteză de top de 225 km/h. Valoarea pe care acest monstru o produce la accelerare este de 1.8 g, cea mai mare existentă pe o mașină de serie. În plus, deja a obținut recordul pentru prima mașină de serie ale cărei roți față se ridică la plecarea de pe loc. Exact ca la cursele de drag.

Noul Dodge Challenger SRT Demon este prima mașină de serie care poate funcționa cu benzină a cărei cifră octanică este 100+. Transmisia este asigurată de o cutie automată cu opt rapoarte 8HP90, cu un convertor de cuplu îmbunătățit.

Plecarea de pe loc este ajutată și de anvelopele impresionante 315/40 R18, cu anvelope Nitto NTO5R, montate pe jante de 18 inch. Anvelopele cu o lățime de 11 inch pot oferi de patru ori aderența unui set de pneuri convenționale și fac din Challenger SRT Demon prima mașină din lume echipată de serie cu anvelope de drag.

Demon este cu 105 kilograme mai ușor decât Hellcat, pentru că inginerii au scăpat de bancheta spate și de scaunul pasagerului din față. La cerere, și contra unei sume simbolice (doar un dolar), Dodge poate reinstala scaunul din dreapta și bancheta. În rest, americanii au renunțat până și la sistemul audio cu 16 difuzoare.

Dodge nu a anunțat prețul cu care se va vinde noul Challenger SRT Demon, însă a ținut să precizeze că mașina va fi produsă în 3000 de exemplare pentru SUA și 300 pentru Canada.

  • unu1, miercuri, 12.04.2017 13:08

    2.3 sec la 60mph poate face doar cu roti de drag, mai ales ca e RWD. Altfel, ma indoiesc. 840 CP din 9.1l.

  • drag, miercuri, 12.04.2017 13:53

    Monstru pe roti!!! In cest moment Chrysler are doua bestii cu care spulbera tot: Challenger Demon si Grand Cherokee Trackhawk. @unu 1 Este acelasi motor de pe hellcat de 6.2,dar mai puternic.

  • scamel, miercuri, 12.04.2017 13:54

    prima masina de serie care poate functiona cu benzina cu cifra octanica 100 + ? eu cred ca si loganul poate. anvelope 315/40 cu latimea de 11 inch ? @ M.M. noi n-avem nimic cu el!

  • unu, miercuri, 12.04.2017 14:26

    @drag Stiu ca e acelasi motor. Ziceam de cilindreea totala: motor+ compresor. Altfel de unde crezi ca am scos cifra aia?

  • Pai da..., miercuri, 12.04.2017 14:35

    Pai in Brazilia se foloseste E100, adica etanol 100% care are cifra octanica .... 129, si asta se intampla de ceva vreme. Mai demult se gasea si in Romania la pompa RON101. Bonus: da, exista loganuri in Brazilia care functioneaza cu E100! :)

  • vianu, miercuri, 12.04.2017 15:32

    GENIAL !!! ...la ce ajuta?

  • Tibi, miercuri, 12.04.2017 16:32

    @vianu: la imagine. Chiron la ce ajuta? Audi R8 la ce ajuta? RR Evoque 3 usi la ce ajuta? Se pare ca stie FIAT sa faca masini :p

  • scrambl3r, miercuri, 12.04.2017 16:54

    Frumusel demonul pentru cei pasionati. Gusturile nu se discuta si fiecare masina isi are rostul si cumparatorii ei.

  • vianu, miercuri, 12.04.2017 17:07

    @scramble3r sa nu ne mire deci succesul telenovelelor

  • Seat, miercuri, 12.04.2017 20:17

    in afara de roti..nu inteleg de unde scoate performanta. consumul cat e? si pe bune 6500rpm? orice aspirat amarat poate asta.

  • Seat TDI, joi, 13.04.2017 00:33

    Nici eu nu inteleg de unde vin performantele astea,nici macar nu e TDI..

  • Ionut2015, joi, 13.04.2017 09:35

    Simplu Putere = Cuplu X Viteza unghiulara. Te joci aici si cand le ai pe amandoua la turatia care trebuie ai rezolvat problema. Nu iti trebuie 10000 rpm daca sunt inutili. Trebuie sa gandesti putin. De ce crezi ca trebuie sa fie TDI?Diesel urlie nu vor ajunge niciodata la performantele astea, ca sa nu mai vorbim ca in curand vor fi pe cale de disparitie, Tocmai de aceea este un muscle car. Mi se pare total aiurea sa te gandesti la consum pentru o masina ca asta. Asta e gandire de posesori de masini cu motoare de 3 litri care se plang ca intra des in pompa. Nu se poate performanta fara consum.

  • Cici de la bucatarie, joi, 13.04.2017 20:16

    Charger e berlina in 4 usi si a fost declaata cea mai rapida din lume . Nu Challenger . Bate veyronul . Sa vedem daca bate chiron .Oricum pretul e de 1 la 20 . Si inainte de veyron a fost Bristol cu motor Chrysler cea mai rapida masina din lume . Experienta se confirma . Astept la Moscova un om bogat sa alinieze o liniuta Chiron - Demon pe o pista .Asa cum la aparitie Neon SRT a batut porsche ul de la acea vreme pe sfertul de mila , asa si acum , privirea in jos baietasi .. Baietas nu ti face probleme pt turbina de 10 k miare sau 20 k miare , Masina e ghiulea . Nu ti face probleme pt consum , ca are si limitare , masina e pt condus zilnic si dat lectii lui tesla ferrari, bugati si altii . Baietas uiti cu cine te pui ? Cine a construit cea mai puternica motocicleta din lume si rapida ? cu motor V8 si 4 roti 2 prinse cate 2 si costum de cosmonaut ? Dodge tomahawk ! Si upgrade la 1000 Nm cat are masina ? E masina de serie baietas , e deja de colectie ! Privirea in pamant baietas ! Vrei economie ? da du te si cumpara mercedes ca are recall de foc , si ford focus si ford escape / kuga la fel la motorul de 1, 6 l . Baietas ! tu crezi ca altii sunt prosti . Alo ? Baitetas , dacia nu a fost in stare sa faca ceva cu masinile dinainte de 2000 sa le reconditioneze oficial , dacia isi uraste parintii comunisti . Da baietas , conduc dodge si chrysler . Noi !

  • TDI, vineri, 14.04.2017 02:26

    Eram ironic cand spuneam ca nici macar nu e TDI...

  • Kotegaeshi, vineri, 14.04.2017 07:07

    Bravo bucatareasa Cici. Deci conduci rahaturi americane noi, dar nu sunt ale tale. Ai ideecat te-ar costa un schimb de frane la asa ceva? Nu te intereseaza ca doar tu le conduci. Push rods in secolul xxl.