Paris 2010: Noile Ford Focus hatchback, sedan, ST şi break

Publicat joi, 30.09.2010 10:54 de Sebastian Toma

Ford a prezentat întreaga gamă Focus la Salonul Auto de la Paris. Toate modelele prezente vor debuta pe străzile europene în decursul anului 2011.

Toate versiunile de caroserie ale noii game Ford Focus au fost prezentate la Salonul Auto de la Paris. Din păcate pentru fanii modelului, cei de la Ford au decis să nu construiască şi o versiune cu trei uşi a lui Focus, singurul model în această configuraţie rămânând Focus ST. Cei de la Ford spun că design-ul elegant al hatchback-ului cu cinci uşi este atât de reuşit încât nu mai este loc în gamă pentru o versiune cu trei uşi a acestui model.

Gama de motorizări a celor de la Ford pleacă de la 95 CP şi ajunge până la 250 CP. Versiunea entry-level este un Duratec Ti-VCT de 1.6 litri, care furnizează 105 CP şi este oferit şi într-o versiune de 125 CP. Ford oferă şi un motor EcoBoost de 1.6 litri care dezvoltă 150 CP sau 180 CP. Clienţii pot opta şi pentru o unitate Ti-VCT 2.0 litri, care beneficiază de injecţie directă şi dezvoltă 160 CP.

Gama diesel porneşte cu un motor Duratorq de 1.6 litri şi 95 CP. Unitatea respectivă este oferită şi într-o versiune de 115 CP, iar cei de la Ford oferă şi un motor de 2.0 litri care furniezează acelaşi nivel de putere. Motorul Duratorq de 2.0 litri este oferit şi într-o versiune de 140 CP, iar clienţii pot opta şi pentru o versiune de 163 CP, aceasta din urmă reprezentând vârful gamei diesel. Focus ST este echipat cu un motor turbo de 2.0 litri care furnizează 250 CP din cei patru cilindri ai săi.

La finele anului 2011, Ford a promis că va lansa o versiune ECOnetic a lui Focus, care va fi cea mai eficientă motorizare din istoria compactei de la Ford. Focus este primul model Ford care beneficiază de sistemul Auto-Start-Stop în standard pentru o mare parte a gamei, iar toate motorizările de 1.6 litri vor beneficia în standard de această funcţie. Emisiile de CO2 sunt reduse cu 10% graţie acestui sistem, spun cei de la Ford.

Via | Ford

  • Ionut, joi, 30.09.2010 11:28

    o masina ok sedanul arata cel mai bine

  • design?, joi, 30.09.2010 11:32
    pe dracu!

    sedanul pare un hatchback la care i-au lipit cu superglue un portbagaj

  • cris, joi, 30.09.2010 11:47
    ff 3

    nu inteleg locul brichetei, in spate la schimbator si langa locul de pahare? astia cu "kinetic design" sunt chiar asa de taampiti? la o frana sanatoasa unde sare cafeaua din pahar?, un cablu de alim de la navigator,i-a ghici peste ce se intinde?hmm....

  • robert, joi, 30.09.2010 13:09
    uff :(

    Sincer mie mi-a placut in totdeauna Focus-ul, chiar detin modelul din 2002, varianta cu facelift, insa am observat ca in ultimii ani a scazut calitatea materialelor interioare la Focus. Cu toate astea a dovedit fiabiitate de-a lungul anilor si a avut vanzari foarte bune. Versiunea aflata acum pe piata si cu facelift, arata superb la exterior si imi place foarte mult consola centrala si alte cateva elemente, insa plasticul din interior si antifonarea, lasa de dorit. Despre acest model 2010 din acest articol, din punctul meu de vedere, nu imi place. Pare foarte American si putin cam kitsch-os. Sedanul arata mai decent, dar masca fata strica tot... iar interiorul.... :(

  • Thor, joi, 30.09.2010 14:08
    Lipsa de inspiratie

    Sedan-ul si break-ul arata ok, hatchback-ul e o monstruozitate. Parerea mea !

  • MF, joi, 30.09.2010 16:05
    ST

    Exteriorul ST-ului este discutabil si tine de stilul fiecaruia, dar interiorul e FAIL total! De ce: scaune portocalii cu negru, accente de fibra de carbon, iluminat albastru, ceasuri albe cu rosu, elemente de aluminiu/crom, negru lucios, negru mat. Au pus o tona de culori si de materiale diferite. Nu s-au putut hotara intre elementele metalice, negru lucios, negru mat sau fibra asa ca le-au pus pe toate pe unde au putut. Pacat. Focus 1 RS ramane cel mai bun!!!

  • flo, joi, 30.09.2010 18:41
    focus

    Mie imi place .. mai ales interiorul. Asa a zis si la Golf 6 toata lumea ca arata nasol ..ca e anost etc si acum e cel mai vandut model in europa ... E un real progres fata de modelul focus 2. Cred ca va avea impactul pe care l-a avut focus 1 la momentul aparitiei.

  • brck, joi, 30.09.2010 20:05
    focus&vw passat

    astept de la fiecare salon auto,de la fiecare lansare a unui autovehicul nou modele cu o abordare cat mai curajoasa cat mai forward thinking.anul asta parisul ofera opusul,un passat cu un design mediocru,un focus cu un exterior ff discutabil,kitchos as indrazni(pacat de interior)dar cum sa pui volan in 5 brate pe ST,unde e volanul sport?unde se reflecta sportivitatea?surprinzator dar curajul vine mai putin de unde te astepti,din coreea,vezi noua kia optima,vezi noul evoque de la rr,la ce seceta e anul asta la paris si un facelift la tata nano mi se pare spectaculos.constructorii de masa au mers pe retete clasice,se vede ca designerii care au un pic de mana libera si care au reusit sa iasa din cercul marilor clisee de design au rabufnit ,stim cu totii de unde provin designerii de la kia,rr,jaguar,poate se declanseaza odata semnalul de alarma si isi mai dau seama constructorii ca sunt cativa tineri designeri care ar merita o sansa in plus,deja suntem satui de walter da silva,de bangle,si de conservatorismul asta exagerat.

  • BaditzaEx, vineri, 01.10.2010 11:41
    imi place, isi arata mai mult originile de peste Atlantic

    sedanul imi pare cel mai reusit, intr-adevar culorile poate nu sunt cel mai bine alese/asortate ( la interior ) dar oricum arata bine , mai altceva decat cel mai Anost rival Golf VI , eu nu ma iau dupa vanzarile altora ca nu ma iau dupa turma ...gen , bla-bla-bla ...Prefer sa risc, prefer sa aleg diversitate, intr-adevar gusturile nu se discuta dar nici in halul asta Golf VI n-are nimic ( V-ul chiar arata bine ) dar are vanzari pt ca a fost achizitionat in mare parte de companii/firme pt angajatii lor ( e fiabil si te poti afisa cu el chiar si la o intalnire de afaceri/prezentarea unui produs ) s.a.m.d Una peste alta, adevarata concurenta vine din Asia

  • BaditzaEx, vineri, 01.10.2010 11:58
    cu ocazia asta...

    imi zic pasul si de mai toti insipizii, incolorii, inodorii care-si iau masina Alba, Neagra sau Gri... sa fie :)) nu e nimic deosebit la o non-culoare Senzatie majora cu 40 la ora - ia-ti frate Roz, Verde aprins, Violet sau un Bleu Lumina... Focus a reusit sa aduca un aer proaspat/ putina personalizare prin introducerea culorilor astora mai altceva