Parlamentul European a votat interzicerea motoarelor termice din 2035
Vânzarea de mașini noi cu motoare termice ar putea fi interzisă în Europa din 2035. Parlamentul European tocmai a votat propunerea.
În vara anului trecut, Comisia Europeană a propus, printre altele, ca vânzarea de mașini noi cu motoare termice să fie interzisă, pe Bătrânul Continent, din 2035.
Potrivit studiilor, un sfert din emisiile de CO2 din UE provin din sectorul transporturilor, iar 12% dintre acestea vin de la vehiculele de pasageri.
Acum, propunerea a fost votată și de Parlamentul European. Pentru a deveni lege, cele 27 de state membre trebuie să ajungă la un acord.
Desigur, acest lucru nu va fi deloc ușor. Mai ales că unele state, cu o mare influență în industria auto, sunt împotriva acestei interziceri. Printre ele se numără Germania și Italia care ar dori o excepție de la regulă.
via Automotive News
-
Dutz, vineri, 10.06.2022 14:51
12% incredibil!!! Hai sa punem pe butuci viața multor oameni ca ne plictisim. Sa le facă eficiente si rentabile si trecem toți la electrice ca nu-s înnebunit după zgomotul sau fumul de la diesel (chiar dacă motoarele de astăzi sunt muuuult mai curate). Iar dacă o țara are 60-80% electricitate din surse poluante care-i faza? Ăștia cred ca pana in 2035 vom avea tari doar cu energie verde… vine sărăcie mare si unii o sa ajungem la lumânări așa ca mașinile vor deveni un lux pentru mulți. De unde sute de miliarde sa se dezvolte infrastructura pentru încărcarea electricelor? Când referendum pentru ieșirea din UE? Nu mai văd nici un avantaj de mult…
-
Fast_and_Curious, vineri, 10.06.2022 14:55
Parlamentarii astia chiar nu pot intelege ca nu poti inlocui din pix realitatea??? Cum naiba va fi toata tranzitia? Si sunt curios, cati dintre cei care au votat "pentru" acum isi vor depune mandatul in momentul in care se va vedea ca pur si simplu cerintele astea nu au nimic de a face cu realitatea si sunt complet fanteziste din foarte multe puncte de vedere: capacitatea industriei de a inlocui vanzarile actuale cu electrice, infrastructura, puterea de cumparare pt masini electrice, industria suport etc. etc. etc.
-
SS, vineri, 10.06.2022 15:19
Sunt aceiasi parlamentari care stau si se uita la un razboi si se gandesc ce sanctiuni sa mai bage, in final sa ii ajute tot pe rusi si sa bage europa in groapa. Din prostie, evident, demonstrata de atatea ori in cursul istoriei recente.
-
Mihai, vineri, 10.06.2022 16:50
Acesti parlamentari nu inteleg ca ar fi trebuit sa oblige VAG, BMW si Mercedes sa CASEZE masinile neconforme? Astea polueaza de vreo 10 ani si de 40 de ori mai mult! De ce nu au facut asta??? Despagubeau lumea pacalita, casau jafurile si oamenii puteau sa isi ia masini mult mai bune. Cum se face trecerea? Pai e atat de simplu: bagat taxe pe diesel si benzina ca prin Olanda si tarile nordice! Olanda are o infrastructura foarte buna. La ei se poate.
-
idic, vineri, 10.06.2022 19:37
Au adoptat și ei o propunere ca să se afle în treabă. Până în 2035 vor schimba propunerea de 2035 de ori. Mă întreb cum anume îi ajută sancțiunile pe ruși. OK, înțeleg preluarea textelor propagandei sovietice, dar așa, folosind logica la firul ierbii, cum ar veni, efectiv, când se prăbușește economia sovietică, clasa de mijloc e trimisă acasă, nu mai poți importa nimic, nu mai cooperează nimeni cu tine, cum prosperi?!? oaoaoaoa
-
Roexit, vineri, 10.06.2022 20:14
Se trăiește din ce în ce mai urât în lagărul european...
-
ignis, vineri, 10.06.2022 21:11
Putin e de vină! sau ... parcă era Gerta... În fine, nu mai contează. Că dicta Ceaușescu să se circule în week-end alternativ, cu numere pare și impare, că dictează cei de la PE să nu mai fie mașini cu motoare termice, tot dictatură se numește... Asta e "democrația". Omul normal nu are nicio putere. Restul e o propagandă maro băgată pe gât cu polonicul. Cei care mai cred în "democrație" să se trezească la realitate.
-
ADNMercedes, vineri, 10.06.2022 21:15
In 13 ani lumea sătulă de ei și de Emol o sa se răscoale,aka vine China peste noi cu rahaturi APARENT BUNEsi nivelează tot,Electricele nu le cumpara nimeni pt ca acea clasa mijlocie sătulă nu o sa mai existe și resursele pf baterii se duc mai repede ca petrolul.
-
inexorabil, vineri, 10.06.2022 21:23
Roexit…Şi eu îl susţin, ba chiar cu vehemenţă, dar just ar fi să fie organizat un referendum în acest sens. Mai mult ca sigur însă că slugile politice preaplecate de la noi ale Sistemului globalist nici nu se gândesc la o asemenea posibilitate, fiindu-le teamă de ce-ar putea vota românii, tot mai mulţi dintre ei începând să deschidă ochii minţii…În definitiv, cei 15 ani de amăgire “rafinată”, în care atât patrimoniul nostru economic, cât şi pârghiile de decizie internă au fost cedate “investitorilor”, conduc tocmai către acest gen de referendum. De urmărit însă cum vor trece toţi “integraţii” (în “paradisul” bruxellez) peste colapsul energetic care deja se conturează şi atunci să vedeţi ce de -exit-uri vor răsări ca ciupercile. Până la urmă, Brexit-ul s-a produs fiindcă Soceng are propriile lui interese/planuri. Pentru adormirea bănuielilor, l-a scos la înaintare pe Farage şi cauza lui moral-naţionalistă (apropo, aţi mai auzit ceva de dânsul în ultima vreme?). PS. Repede cu ştampila de “putinist” şi variaţii pe temă, Mafănele! Şi nu numai tu…
-
noname00, vineri, 10.06.2022 21:36
Am mai multe probleme cu aceasta decizie. in primul rand le este usor sa scoara tap ispasitor masinile, pentru ca le vedem peste tot, si de obicei nici o firma sau guvern nu platesc pentru a le face mai verzi, tot cumparatorii fac asta. In cadrul emisiilor de dioxid de carbon, sectorul aviatic polueaza mai mult in Europa. dar asta e irelevant. pentru ca Europa are jumatate din populatia Chinei sau a Indiei, unde nu cred ca s-a vorbit vredata de reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera. Degeaba se impun restrictii extrem de stricte in Europa si Statele Unite, Canada si inca 5 tari, este irelelevant cand majoritatea fabricilor poluante sunt in China, iar vapoarele de croaziera sau cele care transporta produse polueaza fara nici un stres. https://www.eea.europa.eu/data-and-maps/daviz/greenhouse-gas-emissions-from-transport-3#tab-chart_1
-
noname00, vineri, 10.06.2022 21:45
ca o completarea a comentariului precedent: in 2035 ma astept ca majoritatea masinilor noi sa fie electrice, ceea ce va face implementarea acestei legi complet irelevanta. chiar si asa, interzicerea masinilor cu combustie interna in Europa nu va influenta aproape deloc nivelul emisiilor de dioxid de carbon la nivel mondial, pentru ca aceste masini oricum nu reprezinta mai mult de 2-3% din emisiile de carbon la nivel mondial.
-
Mircea Badea, sâmbătă, 11.06.2022 08:32
frumos, elegant..cam tarzior totusi! pana in 2035 as vrea masini zburatoare folosind gratuit energia din galaxie etc.. desi mai probabil litrul de combustibil va fi de 10 ori mai scump, la fel si taxele..dar e bine ca se investeste in tehnologia verde! fara noxe la geam!
-
@inexorabil, sâmbătă, 11.06.2022 09:26
Cu VAG resoftate ce facem? Raportam abuz ca nu ne convine??? https://euobserver.com/green-economy/141112 Romania scores the worst, with only 30 percent done, followed by Poland (37 percent), Slovakia (39 percent), Croatia (46 percent), and Greece (46 percent). Cu dpf anulate cum ramane??? Nu va convine? Stim, ca sunteti multi!
-
dCi, sâmbătă, 11.06.2022 19:27
Doar fraierii cred ca dieselgate a fost pe bune... susțin roexit
-
@dci, duminică, 12.06.2022 05:19
dizelgate a fost pe bune la toate dizelurile! trebuiau distruse sau refacute cu sistem nou de mii de euro. vedem la englezi ce inseamna lupta din afara..jale! mai bine nu mai trimiteti ebe si sorosisti/securisti in parlamentul european daca vreti schimbare in bine.
-
@dci, luni, 13.06.2022 18:10
Doar fraierii cred ca nu exista alte masini in afara de germane. A se vedea ca Toyota/Lexus, Kia, Hyundai, Volvo, au demultisor sisteme hibride/PHEV destul de bune. Ca fiabilitate bat orice troaca germana. In privinta RoExit, stai linistit, sunteti cu numele in UE, cu mintea sunteti inca mult inapoiati. Vestul evolueaza, voi nu, ca stiti voi mai bine ca dieselurile alea pe care vi le vand germanii si olandezii pentru a trece la electrice, sunt pentru voi mult mai bune. Ai idee de ce Suntem primii la numarul de morti in accidente rutiere in fiecare an? Sper sa nu vii cu aburelile de infrastructura.
Dutz, luni, 13.06.2022 20:01Aburit ești deja… nu trebuie sa-si mai consume nimeni timpul cu tine. Educația rutieră sa face pe mai multe planuri si binen’nteles familia si mediul in care creștem are impact. Pe de alta parte (ignorând accidentele făcute de teribiliști), sunt foarte multe situații in care faptul ca oamenii sunt cu nervii la maxim (job, familie, trafic), au învățat sa împingă la limită depășirile, viteza, întreținerea mașini șamd. Noi nu avem probleme de infrastructura (aici intră lipsă marcaje, parapeți, indicatoare, gropi etc.), nou ne lipsesc complet drumurile si cine conduce zilnic face zeci de depășiri la fiecare călătorie. Fiecare depășire are un risc, risc care ar fi evitat complet pe autostrăzi indiferent dacă șoferul este bine crescut sau nu de părinții lui. Sunt multe tari unde se conduce mult mai prost (eu stau intr-o asemenea locație si înainte in alta si mai nasoala), dar infrastructura cu străzi intr-un singur sens ajuta enorm. In 4 ani nu am văzut 2 masini bușite frontal, adică si cel care greșește (civilizat sau nu), nu “mai ia” pe alții cu el, iese in decor, se da de parapeți sau scapă bine merci ca sunt 3, 4 benzi si reușește sa redreseze masina înainte de a produce un accident. Cât este spațiul de reacție pe străzi cu dublu sens si șanțuri cu capete de beton la nici jumate de metru de marginea asfaltului? Fi tu ignorant si minunează-te de ce la alții se poate… si la noi se poate dar nu se vrea. Suntem corupți, șpăgari, egoiști etc, dar nu sinucigași, cel puțin nu majoritate. In cazul tău pe lângă ignoranta as adaugă si autosuficiența si grandomania… bine ca ești realizat si fericit acolo unde ești…
Citeste si
-
INDUSTRIE | luni, 25 noiembrieȘeful Volkswagen: „Trebuie să închidem fabrici pentru a reduce costurile”Thomas Schafer, șeful Volkswagen, a apărat decizia mărcii germane de a închide mai multe uzine pentru a reduce din costuri. Șeful mărcii mai precizează că nu există cale de a evita concedierile angajaților uzinelor afectate. Citeste tot
-
INDUSTRIE | luni, 25 noiembrieToyota Celica ar putea fi relansată după două deceniiUn oficial al mărcii japoneze ar fi confirmat faptul că modelul Celica va fi readus la viață în curând, potrivit unei publicații japoneze. Zvonurile cu privire la relansarea lui Celica prind și mai mult avânt. Citeste tot
-
INDUSTRIE | duminică, 24 noiembrieHyundai și Kia: peste 200.000 de vehicule electrice rechemate din cauza pierderilor de putereHyundai și Kia au anunțat săptămâna aceasta rechemarea a peste 200.000 de vehicule electrice din cauza unor pierderi de putere, conform Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA). Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
Iar au inceput comunistii cu legi stupide? Daca nu se revolta tarile respective ne meritam soarta.