Peter Mertens (Volvo) spune că șoferii bat sistemele autonome: "Am impresia că Tesla vrea să mă omoare când încerc sistemul AutoPilot"

Publicat miercuri, 15.06.2016 17:41 de Mircea Meşter

Omul care se ocupă de biroul de Cercetare și Dezvoltare la Volvo susține că mărcile auto care promovează mașinile full-autonome fac o greșeală care afectează toată industria: "Omul bate sistemele. Nu numără nimeni milioanele de accidente pe care șoferii reușesc să le evite în fiecare minut din fiecare zi la nivel mondial"

Deși marea promisiune Volvo pentru 2020 - niciun accident mortal într-un model al mărcii suedeze - este unul dintre cele mai curajoase planuri existente în acest moment în industria auto, oficialii brandului din Goteborg susțin că această țintă nu va avea de-a face neapărat cu dezvoltarea unor sisteme care le vor permite mașinilor să se conducă singure. Asta pentru că Volvo nu va forța dezvoltarea și lansarea mașinilor complet autonome până când acest tip de sistem își va dovedi fiabilitatea și va câștiga încrederea șoferilor.

"Cine îți spune că mașinile autonome sunt mai bune decât șoferii te minte", spune Peter Mertens, directorul biroului de Cercetare și Dezvoltare Volvo.

Conform oficialului mărcii scandinave, abordarea celor de la Tesla Motors, care au permis șoferilor să activeze un pachet care îi oferea mașinii posibilitatea de a se autopilota în anumite condiții, este o neglijență: "Oricine se mișcă prea devreme în această direcție riscă să afecteze întreaga industrie auto. Noi suntem un brand care se bazează pe siguranță și luăm lucrurile încet. Până când sistemele nu vor deveni mai bune decât șoferii, Volvo nu se va baza pe ele", spune Mertens, care afirmă textual că "de fiecare când am încercat sistemul Autopilot de la Tesla, mi s-a părut că mașina vrea să mă omoare".

Înaltul oficial Volvo spune că mașinile complet autonome nu vor apărea pe piață în condiții de siguranță decât peste 10-15 ani, iar acest lucru se datorează faptului că sistemele dedicate nu se ridică la nivelul unui șofer. "Chiar dacă șoferii se află la originea a 95% dintre accidentele produse în lume, ei sunt clar superiori sistemelor autonome de astăzi. Nu numără nimeni milioanele de accidente pe care șoferii reușesc să le evite în fiecare minut din fiecare zi la nivel mondial", încheie Mertens.

via MSN

  • volvo, miercuri, 15.06.2016 18:38

    Mda...pai sa nu mai dezvolte nimeni sisteme autonome pt ca a zis nea cutare de la volvo ca nu sunt sigure. De ce nu prezinta ei unele mai sigure. Miroase a invidie aici.

  • LauCalin, miercuri, 15.06.2016 19:25

    Eu sunt de acord cu cei de la Volvo. Cred ca niciodata o masina... sau un robot nu va putea inlocui comportamentul uman si tot ce tine de el. Inclusiv anticiparea reactiilor. Nu sunt impotriva automobilelor autonome. Insa acestea trebuie sa fie complementare soferului, nu inlocuitorul lui.

  • volvo si autonomia, miercuri, 15.06.2016 20:03

    din cate se vede, nu prea sunt experti la acest capitol https://www.youtube.com/watch?v=aNi17YLnZpg https://www.youtube.com/watch?v=_47utWAoupo

  • arogantul, miercuri, 15.06.2016 21:42

    @volvo si autonomia Volvo cerceteaza in domeniul autonomiei inca dinainte sa apara Tesla, asa ca ciocu mic

  • nume, miercuri, 15.06.2016 22:19

    @arogantul. si tot in urma lor sunt.

  • Seat, miercuri, 15.06.2016 22:59

    pai vor fi milioane de accidente mai putin de evitat fara soferi. :/ asta se aude macar?! plus ca majoritatea soferilor ori merg incolonati ca niste robotei primitivi ori incurca mai mult circulatia. si totusi, mie imi place prea mult sa conduc, de aceea voi dori un buton care sa anuleze toate "autoetc" cand vreau eu.

  • arogantul, miercuri, 15.06.2016 23:14

    @nume stii tu? esti sigur? ai verificart in zatu de cafea si la tiganca din colt? bai baiatule, volvo nu lanseaza un produs incomplet , insuficient testat cu ce se lauda tesla este un sistem autonom de generatia a 3-a, volvo lucreaza la generatia a 4-a si il testeaza pe circuitul propriu care mimeaza un oras iar in curand il vor testa pe strazi in Goteborg.

  • q, joi, 16.06.2016 06:37

    omul nu va putea fi inlocuit niciodata....

  • rotila, joi, 16.06.2016 09:35

    autonomele ar putea circula in afara localitatilor in coloana ca vagoanele unui tren. in orase in toata lumea este aglomerat. soferii fac multe compromisuri. autonoma nu face. autonoma poate bloca o coloana stationand o vesnicie cu semnalizarea pornita pentru o schimbare de directie.

  • gregoire, joi, 16.06.2016 09:54

    Si daca, totusi, vor fi accidente cu Volvo-uri implicate in 2020, Volvo va spune: ce sa-i faci? n-ai ce sa-i faci?

  • Moldovean, joi, 16.06.2016 09:57

    Știți filmele alea SF în care roboții preluau controlul planetelor și căutau să extermine omenirea. Și oamenii deși inferiori și mai slabi întotdeauna învingeau roboții cu tot felul de tertipuri spontane? Ei bine, într-o oarecare măsură asta se aplică și la mașinile autonome. Niciodată nu vor putea avea spontaneitatea unui om indiferent cât va evolua tehnologia. Nu poți compara ceva creat de mâna omului cu ceva creat de Dumnezeu.

  • arogantul, joi, 16.06.2016 10:33

    @gregoire nu ar fi mai bine sa stii exact ce a spus volvo inainte sa comentezi absolut tembel? Volvo a spus ca in incepand cu modelele lansate dupa 2020 nimeni nu va mai muri intr-un volvo, nu ca nu vor mai fi volvo implicate in accidente.

  • Sam93@Volvo si Autonomia, joi, 16.06.2016 12:04

    In filmuletele alea au uitat oamenii responsabili sa porneasca sistemul respectiv. Tesla nu-i cu nimic in fata Volvo in privita autonomiei, sau a sigurantei. Doar ca Tesla este reprezentata de Musk, un maestru al marketingului, hype-ului, declaratiilor senzationale ieftine, etc. Considerand cat de sigur este XC90, este deja aproape imposibil sa mori intr-un Volvo nou. Poate doar daca te bagi intr-un camion de 40 de tone, dar in tarile civilizate sansele sa faci asta sunt mult mai scazute ca in Romania, unde camioanele fac depasiri pe drumuri cu o banda pe sens, ocupand tot drumul. Masinile noi Volvo, dar si de la alte marci premium, sunt extrem de sigure. Doar in niste accidente foarte extreme (trenuri, camioane, prapastii), mai poti sa mori in ele. Masinile autonome sunt controlate de niste calculatoare. Calculatoare care stiu sa faca anumite lucruri in niste situatii predeterminate. Daca le scoti din zona lor de comfort, sunt egal cu zero. Este usor sa zici ca ai o masina autonoma pentru ca se conduce pe autostrazile din America. Aceiasi masina nu s-ar descurca pe alte tipuri de drumuri. Cautati pe youtube si vedeti in cate accidente erau sa intre masinile Tesla pentru ca au dat de drumuri fara linii clare, cu forme mai ciudate, etc. In Romania masinile autonome ar face accidente la fiecare 10 minute.

  • Tc1900, joi, 16.06.2016 15:22

    din pacate avem un nou mafia pe site, doar ca il cheama arogantul si reactioneaza fara discernamint la cometariile negative ref la volvo.

  • petrus., joi, 16.06.2016 15:26

    @ Moldovean gresesti enorm. numai Adam a fost creat de Dumnezeu. ceilalti indivizi (nu dau nume) au fost creati de parintii lor.

  • arogantul, joi, 16.06.2016 17:58

    @Tc1900 reactionez urat doar cand unii macanca rahat cum a fost cazul lui grigore mai sus. tipu a facut ce in engleza se numeste Fallacy, mai precis un Straw man fallacy – an argument based on misrepresentation of an opponent's position reprezinti gresit ce a spus cineva, in cazul de fata compania volvo, si apoi aduci argumente impotriva a ceea ce zici tu ca acea persoana/companie a spus, Doar ca este fals, deci punctul tau de vedere este NUL. daca ai citi comentariile mele la adresa volvo ai vedea ca mai mult de jumate sunt critice, in nici un caz elogioase, doar pt ca imi place compania nu inseamna ca ii consider cei mai tari si fara greseala. asa ca poti sa iti bagi undeva parerea ta ca as fi un nou mafia.

  • @Mafia, joi, 16.06.2016 19:49

    Bine, cum zici tu.

  • Ciprian, vineri, 17.06.2016 17:55

    Ce imi place cel mai mult la stirea asta este ca ofera o opozitie stirilor de senzatie in materie de conducere autonoma a autovehiculelor. Daca se doreste inceperea condusului autonom, solutia ar fi urmatoarea: tarile bogate, atunci cand decid largirea unei autostrazi de la 6 la 8 benzi, mai bine ar fi sa opteze pentru construirea de benzi singure (adica fiecare banda izolata fizic de celelalte benzi), destinate strict sistemelor autonome. Astfel de benzi ar simplifica foarte mult gama de scenarii carora trebuie sa faca fata sistemele autonome: nu ar mai fi manevre de schimbare a benzii, ar merge toti cu aceeasi viteza (de ex 120kmph), ar putea comunica intre ele wireless, etc.