Peugeot 308 SW: noul break compact al francezilor promite spaţiu de încărcare de top în segment

Publicat luni, 06.01.2014 11:07 de Mircea Meșter

Versiunea break a lui Peugeot 308 ne este prezentată astăzi în fotografii oficiale, urmând să fie disponibilă în showroom-uri în această primăvară. Modelul francez vine cu o capacitate de încărcare de 610 litri cu bancheta ridicată.

Anul începe bine pentru Peugeot. La doar câteva luni de la prezentarea versiunii hatchback a lui 308, producătorul francez ne dezvăluie versiunea break a modelului său, dedicată familiilor europene. Maşina va fi prezentată la Salonul Auto de la Geneva (6 martie) şi va fi pariul pe care Peugeot îl face într-un segment care a pierdut teren în ultimii ani într-o piaţă europeană dominată de SUV-uri şi crossovere.

Noul Peugeot 308 SW preia elementele estetice frontale ale variantei hatchback, însă vine cu schimbări radicale în spate, acolo unde francezii promit un spaţiu de încărcare de vârf în segment, de 610 litri, acelaşi volum cu cel afişat de Skoda Octavia Combi, dar cu 40 de litri mai mare decât cel al generaţiei precedente şi cu 5 litri mai ridicat decât al lui Golf Variant. Pe primul loc al clasei se află însă în continuare Honda Civic Tourer, cu ai săi 624 de litri.

Evident, interiorul rămâne în mare acelaşi cu cel regăsit pe versiunea hatchback a lui 308, testată de Automarket la finalul anului anterior, detaliile precum aşa-numitul "i-Cockpit" - adică planşa de bord simplificată la maximum - şi ceasurile de bord la care ai acces vizual pe deasupra coroanei volanului rămânând la locul lor. Tot sub formă de împrumut de la 308 hatchback vin şi motorizările şi nivelurile de echipare pe care le puteţ consulta pe larg în pagina dedicată modelului francez din secţiunea Maşini Noi.

Peugeot 308 SW va fi construit alături de fratele său hatchback la uzina de casă a celor de la Peugeot, în Sochaux, şi va fi disponibil pe pieţele europene din primăvara acestui an.

  • mntsn, luni, 06.01.2014 12:32

    La multi ani prieteni! Desi v-am citit pe toti - redactori si comentatori - nu am mai aparut pe aici in perioada sarbatorilor si nici in anul care incepe nu stiu cat timp voi mai avea de postat, dar de urmarit AM, asta am facut-o si nici in 2014 n-o sa-mi refuz aceasta placere :) Eu astept din partea redactiei AM acum la inceput de 2014, ceea ce ni s-a promis ... matura si farasul in actiune. Cand estimati implementarea pe site?

  • Ducu, luni, 06.01.2014 12:35

    Arata foarte bine, mai bine si fata de versiunea scurta.

  • mircea, luni, 06.01.2014 12:36

    @mntsn După ce pornim în zilele următoare proiectul anului - o să vezi despre ce e vorba, nu pot da detalii multe acum - ne ocupăm şi de partea de comentarii. Vestea bună e că sistemul e gata, trebuie doar implementat.

  • vianu, luni, 06.01.2014 12:39

    frumoooos! abia astept un test comparativ cu Octavia Combi care in opinia celor de la AB Romania in pofida suspensiei rigide, a caroseriei "nelinistite" si a motorului (diesel) zgomotos era mult peste concurentii europeni datorita...volumului de incarcare. Bine primul loc il luase fratele mai mare care era mai...mic. Dar ce conteaza, orice cioara isi lauda puiul. Acum, SW-ul asta arata si bine, volumul de incarcare ok, de diesel ce sa mai zic? deci, in opinia mea, un break ce isi merita toti banutii

  • yui, luni, 06.01.2014 12:56

    o hidosenie de masina; arata mai rau decat generatia anterioara;

  • MarchenM, luni, 06.01.2014 14:10

    Vad ca linia laterala a la BMW, gen muchie, prinde tot mai mult, ceea ce e un lucru foarte bun. Pacat de interior, ceasurile din bord mi se par cam sus. Oricum, un mare pas inainte fata de generatia precedenta.

  • Dacia Plant, luni, 06.01.2014 14:36

    Chiar arata bine. Singurul lucru ce nu imi place este bordul si ceasurile alea puse penibil.

  • sandu, luni, 06.01.2014 15:21

    masina arata bine. arata mai bine ca varianta hatch. se va bate cu leonul ST care arata la fel de bine si e putin mai ieftin.

  • Dan, luni, 06.01.2014 15:33

    Sa vad eu tinichigiul care scoate linia de pe usi....

  • @Dan, luni, 06.01.2014 16:08

    Dan, tie ti s-ar potrivi o masina patrata atunci :)

  • tot_pentru_Dan, luni, 06.01.2014 16:09

    esti tinichigiu?

  • claudiu, luni, 06.01.2014 16:27

    e super

  • vex, luni, 06.01.2014 17:42

    s-au strans toti posesorii de multipla sau cei de 307 din intamplare (aia s-a nimerit sa cumpere sh) de spun multi ca hidosenia asta e superba? sau comenteaza toti vanzatorii de la reprezentanta peugeot? voi nu vedeti ce bot are? logan e de 100 de ori mai fain din fata.

  • vianu, luni, 06.01.2014 18:00

    vex sau vax? ca vox nu prea...

  • niros78, luni, 06.01.2014 18:41

    Pur si simplu o masina care are un caracter aparte si nu ca cele din grupul VAG.

  • vex, luni, 06.01.2014 19:01

    @vianu VEX de la vexat; VOX fiindca mi-am facut vocea auzita; VAX replica ta

  • vianu, luni, 06.01.2014 19:40

    @vex felicitari, si cine te'a vexat? posesorii de multipla si SH-uri? ori vanzatorii? :)) dar lasam asa....

  • antonny, luni, 06.01.2014 19:44

    au reusit sa scoata si spatele frumos

  • MarchenM, luni, 06.01.2014 20:38

    @vex: vianu a facut o aluzie la Vox Populi (vocea poporului). Nu trebuie sa te superi acuma.

  • ioi, luni, 06.01.2014 22:44

    @MarchenM stiu ca la vox populi... nu sunt neumblat la scoala; tocmai de aceea am specificat ca mi-ai facut auzita VOCEA; ai citit bine ce am scris?

  • Eugen, luni, 06.01.2014 23:55

    Am avut 307 breack.Mult mai frumoasa decat asta.Botul este urat,planseul spate pare exagerat de coborat.Iar bordul...daca design inseamna a trage, a alungi ,a turti tot ce este cerc,de la ceasuri pana la volan, cred ca designerul acesta este unul slab.De fapt toate liniile bordului sunt ciudat de exagerate si amestecate cu metal din abundenta.Nu regasesc eleganta specifica marcii Peugeot.

  • Like, marţi, 07.01.2014 01:54

    Like!