Piața auto din România, în declin. Ce mașini au înmatriculat românii în 2023

Publicat miercuri, 03.01.2024 14:49 de Alexandru Monenciu

Cele mai recente date relevă faptul că piața auto din țara noastră este în declin. În luna decembrie 2023, românii au înmatriculat cu aproape 26% mai puține mașini decât în aceeași lună din 2022.

Pe final de an, autoritățile au anunțat o serie de modificări la programele Rabla și Rabla Plus. Piața a reacționat, astfel că înmatriculările de mașini noi au scăzut vertiginos.

Spre exemplu, în luna decembrie, românii au înmatriculat 9.250 de autoturisme noi, cu 25.63% mai puține decât în aceeași lună din 2022. De fapt, decembrie a fost cea mai slabă lună din 2023, arată datele analizate de

Profit.ro.

Deloc neobișnuit, cele mai vândute mărci în decembrie 2023 au fost Dacia (2.752 de unități, -48%), Toyota (768 unități, +29%), Skoda (753 unități, +12%), Renault și Volkswagen. Dacă francezii au înregistrat o scădere de 51%, în dreptul germanilor regăsim o scădere de 11.5%.

În întreg anul 2023, românii au înmatriculat 141.788 de mașini, cu 9.63% mai multe decât în 2022.

Dacia conduce și clasamentul mărcilor pe întreg anul 2023, cu 45.280 de unități. Constructorul de la Mioveni este urmat, pe rând, de Renault, Toyota, Skoda, Volkswagen, Hyundai, Ford, Mercedes-Benz, BMW și Suzuki.

via Profit.ro

  • Lucian, miercuri, 03.01.2024 15:12

    Poate ca romanii asteapta noul Duster.

  • pipo, miercuri, 03.01.2024 16:06

    "Piata auto în România în declin" ...,iar mai jos citești cu stupefacție , scris bolduit , ca piata auto la noi a crescut cu 9,63% fata de anul trecut. WTF !!??

  • dan_grc, miercuri, 03.01.2024 17:10

    În declin adică în decembrie este scăderea, formularea este aiurea, dar e normal sa fie scadere în decembrie, la cât costă Crăciunul la noi, mai ales dacă nu-l faci acasă, de unde bani și de mașini noi ? În afară de clienții de electrice, evident, cel puțin cât a fost bonusul baban, ca de acum vor aștepta sa " se așeze piața ".

  • Banditos, miercuri, 03.01.2024 18:02

    2022 cu +7% fata de 2021 2023 cu +9,63% fata de 2022 articolul original preconizeaza un declin al pietei auto in 2024

  • Eu, miercuri, 03.01.2024 19:09

    In 2024 dealerii vor trebui sa ajusteze bine preturile, altfel va fi greu tare sa ma vanda te miri ce, de electrice nici nu mai pomenesc, dupa ce a fost redusa subventia cu 6300 euro.

  • Mana-rece-suflet-cald, miercuri, 03.01.2024 19:46

    În curând vom afla că nu e nici un declin. Surse autorizate arată că în a treia joi din luna decembrie 2024, s-au vândut cu 2 mașini mai multe decât în aceeași zi a lui decembrie 2023. Și cele care au făcut diferența, nu erau Dacia, ci un Range Rover Velar și un Matiz uitat între-un depozit la Craiova. Sau, cum ar zice băieții de la TNR, cea mai vândută mașină a anului a fost un Renault Scenic, care și-a schimbat proprietarul de 8 ori în 2024...

  • ///COR/// 33', miercuri, 03.01.2024 21:08

    In anumite zone si orase din Romania mai dezvoltate economic , au aparaut deja toate noutatile de masini premium si de lux. Gasesti aproape orice marca si model nou. Nu mai zic de cele vechi ca e plin de ele. Iar in majoritatea zonelor locuite , inca se merge cu caruta. O tara a contrastelor.

  • Mihai, miercuri, 03.01.2024 21:51

    Declin la inmatriculari de masini noi, dar crestere per total pentru ca romanii ii ajuta pe altii sa scape de jafuri. Cate mașini sh s-au inmatriculat? Deci masini noi: 141788 bucati Si masini sh: 316695 bucati. Romanii sunt fani troace in continuare. Oare cine dintre straini cumpara sh-uri din Romania? Oare vin germanii, olandezii, francezii, belgienii sa ne scape de table?

  • alex_cu_a_mic, joi, 04.01.2024 02:41

    Daca intr-un exces de sinceritate, AM ar face o analiza a pietei auto de la noi comparata cu alte tari europene, am putea crede ca nu si-aa ales numele in mod abuziv. Sunt bune comunicatele de presa de la APIA dar din cand in cand ar fi bun un articol cu o analiza detaliata a pietei auto. Nu de alta, dar sunt multi prin comentarii care chiar cred chestii de genul celor ce scriati recent in testul de la GLS cum ca cineva scoate 100k "din buzunar" sa cumpere o masina. 99% din masinile din zona aia de pret sunt luate prin leasing. As indrazni sa zic chiar ca 90% din masinile de peste 50k sunt luate prin leasing. Dar mi-ar placea mai mult sa citesc o analiza detaliata in sensul asta.