Piata auto japoneza, in mare criza
Piata auto din Japonia a intrat intr-o criza profunda. De 14 luni vanzarile sunt din ce in ce mai mici.
Vanzarile de automobile noi au scazut cu 9,4% in luna iunie pe piata japoneza, inregistrandu-se a 14-a luna consecutiva de scaderi.
Pentru Nissan, vanzarile au continuat sa inregistreze un declin, producatorul nipon fiind in a 21-a luna consecutiva in care vanzarile la modele sale sunt mai mici.Situatia este si mai grava pentru Subaru care a inregistrat a 23-a luna consecutiva de scaderi a vanzarilor.
Nici primul producator mondial, Toyota, nu trece printr-o situatie foarte buna, vanzarile sale aflandu-se in declin de circa 10 luni pe piata interna.
Producatorii japonezi vand foarte bine in Statele Unite si au inceput sa se extinda masiv si pe piata europeana, astfel incat, declinul de pe piata interna nu le afecteaza foarte mult afacerile la nivel global.