Piëch Automotive prezintă conceptul electric Mark Zero: prototipul integrează un nou tip de baterii care pot înmagazina 80% din energia totală în mai puțin de 5 minute

Publicat miercuri, 06.03.2019 13:04 de Cornel Șocariciu

Piëch Automotive a prezentat conceptul electric Mark Zero. Acesta funcționează cu baterii care integrează celule speciale despre care oficialii companiei nu oferă detalii. Autonomia conceptului este de 500 de kilometri, valoare calculată conform standardului WLTP, iar reîncărcarea de la 0 la 80% are loc în mai puțin de 5 minute.

Piëch Automotive este un start-up înființat de Anton Piëch, fiul lui Ferdinand Piëch (fostul președinte al Grupului Volkswagen) și Rea Stark Rajcic. În cadul Salonului Auto de la Geneva, Piëch Automotive a prezentat noul concept Mark Zero.

Piëch Mark Zero are o lungime de 4.32 de metri, înălțimea ajunge la 1.25 de metri, iar ampatamentul anunțat de oficialii companiei este de 2.62 de metri.

Pe puntea din față, Mark Zero dispune de un motor electric asincron capabil să ofere 150 kW (204 CP), în timp ce pe puntea spate se află alte două motoare electrice sincron de câte 150 kW fiecare. Piëch Automotive nu anunță puterea totală a sistemului electric însă testele au arătat că Mark Zero poate accelera de la 0 la 100 km/h în doar 3.2 secunde, în timp ce viteza maximă va fi limitată la 250 km/h.

Energia electrică necesară funcționării sistemului de propulsie este asigurată de un set de baterii cu celule speciale despre care Piëch Automotive nu oferă detalii suplimentare. Oficialii companiei spun că acestea degajă foarte puțină căldură chiar și atunci când funcționează cu energie electrică la o tensiune foarte mare, de aceea răcirea se face doar cu aer și nu a fost instalat și un sistem special de răcire. 

Autonomia oferită de pachetul de baterii ajunge până la 500 de kilometri. Oficialii Piëch Automotive susțin că de la 0 la 80% bateriile cu celule speciale dezvoltate pentru Mark Zero pot fi reîncărcate în doar 4 minute și 40 de secunde la o priză rapidă (puterea acesteia nu a fost specificată). Pentru moment, reprezentanții companiei nu au anunțat nici capacitatea totală a bateriilor și nici materialele din care acestea sunt fabricate.

Via | Motor1

  • vianu, miercuri, 06.03.2019 13:51

    minunea asta imi aduce aminte de Quant, tehnologia nanoFlowcell si de "inventatorul" ei Nunzio La Vecchia ma intreb, daca iti trebuie nici 5 minute sa incarci o baterica cu autonomie de 500km pusa la munca de 3 motoare cu un total de peste 600CP ce ii opreste pe reprezentantii start-up-ului sa iasa in piata cu o masina pentru mase (acolo unde chiar si-ar dovedi utilitatea) iar tehnologia minune ar marca o reala schimbare in domeniu? dar e plina lumea asta de clovni imbracati la 4 ace

  • andrei, miercuri, 06.03.2019 15:00

    probabil ca ii opresc dezavantajele. ca nu se mentioneaza, dar niste dezavantaje sigur exista. probabil ca se incarca foarte repede, dar dupa cum vezi nu se zice nimic de alte aspecte. si nu din intamplare, cred eu. oricum, vremurile cand se faceau salturi imense de la o zi la alta in tehnologii e clar ca au disparut.

  • someone, miercuri, 06.03.2019 15:03

    asa e viene, suna prea bine ca sa fie adevarat. undeva intre 400 si 600 cai, incarcare super-rapida, performante de lambo, pare ireal. haideti pe piata cu varianta de serie in aceleasi caracteristici si santeti castigatori, pionieri, si poate chiar monopol

  • Eu, miercuri, 06.03.2019 20:06

    Hehe.. prin 2013 citeam despre asa ceva. Se spunea atunci ca in 2-3 ani tehnologia va fi intalnita in multe domenii. Trecura 6 ani de atunci si nimic. Probabil ca gura acelor cercetatori a fost subtil inchisa de petrolisti.. Asta e, din pacate ei fac regulile.