Pininfarina, aproape de colaps

Publicat marţi, 13.11.2007 18:04 de Robert Gherghe

Casa italiana de design vrea mai multe constracte cu producatorii auto pentru a iesi din colapsul financiar.

Pininfarina , celebra casa italiana de design auto, a inregistrat pierderi semnificative in ultimi ani, dar 2007 a reprezentat cel mai prost an posibil.

Daca in primele noua luni din 2006 Pininfarina inregistra pierderi de 16 milioane de euro, in primele noua luni din acest an cifra inregistrata a fost mult mai mare, atingand nivelul record de 39 de milioane de euro.

Oficialii companiei au anuntat ca vor sa lanseze un program sustinut de redresare, care sa reduca pierderile. Pentru acest lucru Pininfarina studiaza posibilitatea de a realiza mai multe parteneriate in industria auto.

Compania italiana a apelat la firmele de consultanta Roland Berger si Rothschild pentru a-i ajuta in dezvoltarea de noi strategii. Italienii doresc sa lucreze pentru mai multi producatori auto pentru a reusi sa aiba cat mai multe castiguri.

Ultimele realizari Pininfarina includ designul unor modele ca Maserati GranTurismo , Ferrari 599 GTB Fiorano si Daewoo Lacetti.

  • mihnea, marţi, 13.11.2007 20:08
    giugiaro

    lacetii e realizat de italdesign, casa condusa de giorgetto giugiaro, ca si toata gama daewoo, nu de pininfarina

  • josh, miercuri, 14.11.2007 09:40

    cred ca Pininfarina a facut Lacetti sedan si break, iar Giugiaro a facut Lacetti hatchback....

  • Maka..., miercuri, 14.11.2007 10:20
    Tipic italienesc...

    ...un management prost al proiectelor si in general al afacerilor. Vor apela la specula sentimentala fata de istoria (nimc de spus, impresionanta)design-ului pe care l-au produs, totul pentru a obtine bani. Cum e obiceiul, vaor incerca sa obtina bani prin santaj sentimental (vai, se prabuseste un simbol) pentru ca nu sunt in stare sa joace pe piata in conditii normale. Cam la fel ca si Fiat care a specualt faptul ca e pilonul economiei italiene (cu toate diviziile sale) ca sa iasa din criza si i-a inginerit financiar pe cei de la GM. Acum trambiteaza marele "come-back" dar uita cand erau in situatia in care vedeau falimentul cu ochii si GM avea optiunea de cumparare in mana. Fara cele 2 mld dolari de la GM Fiat ar fi fost probabil in aceeasi mizerie de acum cativa ani. Cum spuneam, tipic italian. Adica frumusetea are pretul ei. Probabil de asta spunea Clarkson ce spunea despre Alf Romeo - parafrazez - e ca si cum ai avut cea mai tare partida de sex dar care te-a lasat in urma cu o boala venerica dureroasa.

  • Eugen, miercuri, 14.11.2007 11:58
    Draga Maka...

    Sper ca ce afirmi tu este adevarat. Daca cineva cunoaste mai multe sa spuna in gura mare.

  • radu, miercuri, 14.11.2007 14:09
    stilul italian

    firmele italiene au inceput sa scapete de la inceputul anilor 80; daca nu fac o schimbare rapida in mentalitate, o sa dispara in curand cateva din ele, daca nu toate - nu au nici o sansa in fata concurentei