Pininfarina Battista devine primul model de serie al italienilor: 1900 CP și propulsie pur electrică

Publicat marţi, 05.03.2019 10:33 de Mircea Meşter

După ce s-a ocupat timp de peste 6 decenii de partea estetică a mașinilor italiene și nu numai, Pininfarina trece de astăzi la producția de serie. Primul model este un hypercar electric de 1900 de cai care accelerează în mai puțin de două secunde de la 0 la 100 km/h.

După ce au fost achiziționați la finalul anului 2018 de compania indiană Mahindra, italienii de la Pininfarina fac astăzi primul pas dinspre zona de design și carosare în zona de producție auto efectivă. În cadrul Salonului Auto de la Geneva, "noul" Pininfarina prezintă primul său model de serie: un hypercar electric de 1900 de cai putere care fi livrat clienților începând cu anul 2020.

Însă "model de serie" este o expresie relativă când vine vorba de modelul italian. Asta pentru că Pininfarina Battista va fi produs în doar 150 de exemplare. Cu toate acestea, cei doar 150 de clienți se vor putea bucura de performanțe fabuloase: mai puțin de două secunde pentru 0-100 km/h, 0-300 km/h în mai puțin de 12 secunde și o viteză de top de 350 de km/h. De cealaltă parte a spectrului performanțelor, Pininfarina Battista poate oferi o autonomie electrică maximă de 450 de kilometri cu ajutorul pachetului de baterii în forma literei T împrumutat de la Rimac, constructorul croat al lui C_Two, "concurentul" principal al lui Battista. Capacitatea totală a pachetului de acumulatori este de 120 kWh.

Chiar dacă Pininfarina nu anunță deocamdată un preț orientativ pentru primul său model de serie, vocile din jurul standului de la Geneva vorbesc despre sume care se învârt în jurul bornei de două milioane de euro.

  • gura casca, marţi, 05.03.2019 11:05

    asa am ramas...cu gura cascata de necrezut ce se poate face cu tehnologia electrica...si nu ma refer doar la performante, ci si le design si altele. singurul lucru care nu e perfect la masina asta e pretul. pentru altii si pretul e perfect.

  • @Mircea Meșter, marţi, 05.03.2019 12:59

    Pininfarina a făcut producție de serie de prin anii 50 până în 2011, în patru fabrici. A fabricat modele pentru Alfa Romeo, Lancia, Ferrari, Maserati, Fiat, Volvo, Ford, Cadillac, Peugeot etc. Divizia de design era doar o parte din grup. Un model de business asemănător cu cel al casei Bertone, la rândul ei fabricant de automobile. Este eronată descrierea din articol cât și percepția generală față de aceste case italiene, reduse în mod simplist la rolul în estetică. Ca paranteză, termenul design se referă în primul rând la proiectare și nu la estetică! ”După ce s-a ocupat timp de peste 6 decenii de partea estetică a mașinilor italiene și nu numai, Pininfarina trece de astăzi la producția de serie.”

  • mircea, marţi, 05.03.2019 13:45

    @@Mircea Meșter Producție proprie, sub propriul brand? Nu de alta, dar articolul e destul de clar: "prezintă primul său model de serie" și "italienii de la Pininfarina fac astăzi primul pas dinspre zona de design și carosare în zona de producție auto efectivă". Nu e un articol despre istoria Pininfarina, nu putem face de fiecare dată, în fiecare știre apărută, lista de birouri ale fiecărei companii de-a lungul istoriei.

  • @mircea, marţi, 05.03.2019 14:26

    Evident că nu istoria Pininfarina este subiectul ci Battista. Obiecția este vis a vis de acuratețea informației. Tocmai ai citat aceeași eroare: ”...primul pas ...în zona de producție auto efectivă”. Este într-adevăr primul model de serie sub numele Pininfarina dar producție de serie pentru alte mărci au făcut câteva decenii. Efectul semantic al informației este că designerii s-au apucat de producție. Practic anulează experiența pe care o au în fabricare. PS. Te citesc de ani buni, inclusiv ceea ce scrii despre tenis. Știu că te deranjează grav interpretările arbitrare ale informației. Efectele interviului cu Sorana de ex. În cazul de față nu e necesară o polemică. Pur și simplu au scăpat câteva detalii care pentru un cititor mai avizat devin erori evidente. ;)