Porsche amână lansarea lui Pajun şi renunţă la fratele mai mic al lui Boxster

Publicat marţi, 15.05.2012 11:30 de Sebastian Toma

Porsche Boxster nu va primi un frate mai mic în următorii trei ani, anunţă Automotive News. Vestea vine direct de la şeful Porsche, Matthias Mueller.

Porsche plănuia lansarea unui model mai mic decât Boxster pentru a-şi mări vânzările, dar conducerea companiei a schimbat planurile pentru viitorul apropiat pentru a evita diluarea mărcii, anunţă Automotive News. Cei de la Porsche au luat această decizie pentru a nu îndepărta clienţii tradiţionali ai Porsche, lucru care s-ar fi putut întâmpla dacă ar fi fost lansat un model mai accesibil decât Boxster.

"Nu am face niciun bine mărcii dacă am pierde clienţii tradiţionali de Porsche. Poate ar fi mai bine să aşteptăm următoarea generaţie de clienţi înainte să introducem cu succes un roadster mai mic în gama Porsche.", a declarat Matthias Mueller, şeful Porsche, într-un interviu acordat unei publicaţii din Germania.

Un asemenea model le-ar fi putut crea probleme din mai multe puncte de vedere, deoarece acesta ar fi trebuit să ofere un anumit nivel de performanţă, demn de un Porsche, care să nu surclaseze capacităţile lui Boxster. Iniţial, fratele mai mic al lui Boxster ar fi trebuit să debuteze în 2014, dar lansarea sa va fi amânată pe termen nedefinit. Modelul era văzut de mulţi ca fiind versiunea Porsche a conceptului Bluesport prezentat iniţial sub sigla Volkswagen şi un posibil succesor iconic al celebrului Porsche 550 lansat în anii 1950.

Porsche Pajun, fratele mai mic al lui Panamera, va fi şi el amânat, declaraţia oficială a celor de la Porsche sugerând că modelul va fi luat din nou în considerare pentru producţie abia peste patru sau cinci ani. Nemţii de la Auto Bild spun că Porsche va lansa un Panamera mai mic până în 2017, iar modelul se va lupta cu versiunea coupe a lui E-Klasse şi cu fratele mai mic al lui CLS. Cei de la Porsche încearcă să-şi mărească vânzările prin extinderea gamei de modele, dar nemţii îşi calculează fiecare pas pentru a evita diluarea spiritului mărcii şi îndepărtarea clienţilor tradiţionali.

Via | AutomotiveNews (înreg.)

  • tzenu_bmw, marţi, 15.05.2012 12:04
    Pajun,Cajun(Macau)

    niste denumiri de te doare capu......... Cayman,Boxter,911,Panamera si Cayenne..........sunt de ajuns in portofoliul Porsche......doar nu vor sa transforme marca intr-una de volum. tot ce au de facut cei de la Porsche este sa se axeze pe aceste modele si sa scoate ce-i mai bun din ele.........

  • jiji, marţi, 15.05.2012 13:42

    Porsche o da in penibil.....

  • zorro, marţi, 15.05.2012 14:00
    porsche

    stirea pe care dati e veche. declaratia lui Muller e din februarie !!!!! intre timp s-a regandit proiectul. VW a renuntat la el si se va face pe o platforma dezvoltata de Porsche. in concernul VW s-a facut urmatoarea impartire: _VW a dezvoltat platforma MQB (Golf, Octavia, Audi A3, Audi Q3, Polo, viitorul Passat, Fabia etc) - Audi se ocupa de platforma pt motoare amplasate longitudinal - Porsche se ocupa de platforma pt modele sportive

  • Adi, marţi, 15.05.2012 18:31
    @ Ca sa se axeze pe unele modele, trebuie sa scoata bani de undeva...

    cum banii se fac din economia reala, nu au decat sa se umileasca cu modele mai penibile (pt. unii) si cu banii castigati sa iasa bijuteria de 911 cat mai bine si pe viitor un supercar.