Porsche Cayman e-volution: conceptul cu autonomie de 200 km anticipează lansarea Mission E, primul model electric al mărcii

Publicat miercuri, 11.10.2017 10:31 de Daniel Popescu

Porsche Cayman e-volution este un concept electric cu autonomie de 200 de kilometri care ajunge la 100 km/h în numai 3.3 secunde și care anticipează lansarea Mission E, primul model electric din istoria constructorului.

Porsche Mission E va deveni în 2019 primul model electric al constructorului german, care afirmă că acesta va avea o autonomie de 500 de kilometri și un timp de încărcare de numai 15 minute. 

Ca parte a dezvoltării acestui model, producătorul german a dezvăluit la Simpozionul de Vehicule Electrice de la Stuttgart conceptul unei versiuni electrice a sportivei Cayman.

Botezat Porsche Cayman e-volution, conceptul electric are o autonomie de 200 de kilometri și este capabil să ajungă la 100 km/h în numai 3.3 secunde, cu circa o secundă mai repede decât versiunea de serie cu motor pe benzină.

Porsche a menționat că noul Cayman e-volution este un produs unicat care nu va fi produs în serie, fiind astfel dezvăluit cu scopul de a promova lansarea lui Mission E.

Pe de altă parte, Porsche a prezentat la același simpozion și un sistem de încărcare rapidă numită Porsche Turbo Charging. Acest sistem este bazat pe un acumulator și oferă o putere de încărcare de 320 kW, însă poate fi folosit simultan de două mașini, caz în care oferă câte 160 kW pentru fiecare dintre acestea. O rețea cu astfel de sisteme de încărcare rapidă va fi dezvoltată pe principalele autostrăzi europene până în 2020 împreună cu Aud, BMW, Daimler și Ford.

Via Porsche

  • Kirotractor, miercuri, 11.10.2017 11:34

    Oricît de mult aș vrea, nu pot fi totuși la fel de optimist ca alții apropo de viitorul luminos - și mai ales apropiat - al propulsiei electrice cvasi-generalizate. Nu-i vorba însă de temerea apoca_lipsei :-) litiului, cuprului etc (nespecialiștii ar fi surprinși să afle cît de puține procente de litiu conțin de fapt bateriile Li-Ion), ci de dificultatea acoperirii vîrfurilor de sarcină enorme previzibile-n rețelele electrice, fie ele și-ale viitorului. A nu se uita deci că deocamdată E-vehiculele reprezintă în medie doar cca.1% din parcul auto global (mai mult la scandinavi sau japonezi, dar per total irelevant). Nu-s deci puține voci credibile care susțin că o creștere rapidă a procentului ăsta anemic ar fi nesustenabilă - nu din pdv al producției, ci al încărcării bateriilor a jde-milioane de mașini electrice.

  • Seat, joi, 12.10.2017 02:45

    daca norvegienilor nu le pica reteaua, de ce ar pica la altii?

  • Kirotractor, joi, 12.10.2017 12:57

    A nu se uita că deocamdată pînă și norvegienii au doar 5% din parcul auto electrificat, și ăla parțial (fiincă-s incluși și hibrizii Plug-In, cu baterii de capacitate mică): https://en.wikipedia.org/wiki/Electric_car_use_by_country Interesant ar fi de văzut așadar cum va sta treaba la +/- 50%. Nu zic ba, e posibilă o evoluție a rețelelor/producerii de curent, dar ÎN TIMP - și taman asta-i temerea unor specialiști apropo de riscurile răspîndirii prea... explozive a e-mașinilor.