Porsche deschide discuția despre viitorul "zburător" al mașinilor: "În loc să conduci 30 de minute, ai zbura 3 minute și jumătate"
Deși diferite companii au prezentat în ultimii ani concepte de "mașini zburătoare", producătorii auto nu au intrat în hora discuțiilor de acest tip. Directorul de Vânzări Porsche atacă însă subiectul într-un interviu acordat unei publicații germane.
Numărul de mașini vândute la nivel mondial și orașele din ce în ce mai aglomerate le oferă constructorilor auto puține alternative de dezvoltare în ceea ce privește traficul clasic. Iar următorul pas logic pentru producători este cel prin care aceștia se vor orienta spre mașini care la nevoie pot lua calea aerului.
"Mi se pare că această soluție ar avea sens. Dacă trebuie să conduc mașina de la fabrica Porsche din Zuffenhausen la aeroportul din Stuttgart, am nevoie de cel puțin o jumătate de oră. Asta dacă sunt norocos. Dacă aș putea să zbor, aș face trei minute și jumătate", spune von Platen într-un interviu acordat publicației Automobilwoche.
Conform jurnaliștilor germani, Porsche va prezenta în curând chiar și un prim studiu de design al unei drone auto. "Subiectul unei a treia dimensiuni este intrigant pentru noi. Îmi pot imagina că am putea face asta în stilul Porsche", a declarat oficialul mărcii germane.
Lucrurile devin și mai interesante când vine vorba de modul în care va putea fi pilotat un astfel de vehicul zburător: chiar dacă piloții vor avea un oarecare grad de control asupra dronei, aceasta va funcționa în principiu complet autonom, ceea ce înseamnă că nu va fi nevoie de permis special pentru a putea să "conduci" o astfel de mașină.
Indiciu sau întâmplare?
Salonul Auto de la Geneva din 2017 a găzduit premiera mondială a unui concept interesant dezvoltat de Airbus cu ajutorul studioului de design Italdesign Giugiaro, acesta din subsidiară a Grupului Volkswagen. Conceptul s-a numit Pop.Up (foto) și a fost gândit ca o soluție pentru a elimina timpul petrecut de mașinile tradiționale în trafic.
provocarea mare va fi pentru politie. cum sa-l tragi pe dreapta pe ala care a ocolit intercontinentalul prin sens interzis. altfel spus cele o mie de turisme care asteapta la ora opt pentru a trece prin piata universitatii se vor intalni la inaltime intr-un spatiu mai greu de definit.poate daca toate aerovehiculele vor fi autonome si controlate centralizat.