Porsche Macan devine mai accesibil: SUV-ul primește un motor 2.0 turbo cu patru cilindri și coboară la 60.000 de euro

Publicat miercuri, 09.03.2016 12:31 de Mircea Meşter

Macan trece la moda motoarelor de cilindree redusă cu turbocompresor. Noul 2.0 turbo devine versiunea de bază a SUV-ului german și oferă 252 de cai putere.

După ce 911 și apoi noul 718 Boxster au trecut la motoare turbo pe aproape toate versiunile, renunțând la aspiratele de cilinbdree mare, un nou model din gama mărcii germane se adaptează la noile vremuri ale industriei auto. Cel mai mic SUV din gama Porsche, Macan, primește ca versiune de intrare în gamă un motor turbo pe benzină cu patru cilindri de 2.0 litri care beneficiază de injecție directă.

 

Spre deosebire de motorul cu 2.0 litri de pe noul 718 Boxster, unitatea turbo de pe Macan nu are o arhitectură Boxer, fiind împrumutată de la colegii de Grup de la Volkswagen și Audi, care îl folosesc pe modelele lor, implicit pe Golf GTI. 

Apariția noului motor în gama Macan nu este o surpriză, mutarea fiind anunțată încă de la apariția oficială a lui Macan, care a avut loc acum doi ani. 

Noul motor de 2.0 litri din gama Macan scoate 252 de cai putere între 5000 și 6800 rpm și un cuplu de 370 Nm între 1600 și 4500 rpm. Poate fi cuplat exclusiv la o cutie automată PDK cu șapte rapoarte, iar performanțele sunt interesante pentru o versiune de bază a gamei de motorizări: 6.5 secunde pentru 0-100 km/h cu pachetul opțional Sport Chrono (6.7 secunde în versiunea standard) și o viteză maximă de 229 km/h. Consumul mediu mixt anunțat de Porsche este de 7.2-7.4 litri/100 km, în funcție de opțiunile selectate. Tracțiunea integrală este inclusă în prețul de bază.

Noua versiune de bază a lui Macan devine și cel mai ușor SUV din gama constructorului german de modele sport, ceea ce, promite Porsche, va contribui la un nivel ridicat al agilității pe șosea. Apropo de subiectul ținută de drum, suspensia pneumatică adaptivă este disponibilă ca opțiune pe noul Macan, în timp ce jantele de 18 inch, etrierele negre și evacuările duble trapezoidale sunt elementele care identifică această versiune în gama SUV-ului compact german.

În România, din iunie 2016

Noua versiune de acces în gama Macan va fi disponibilă pentru comenzi în România începând cu luna iunie 2016 și va fi primul Macan care ajunge la 60.000 de euro pe piața noastră. Varianta anterioară de bază, Macan S (3.0 V6 twin-turbo de 340 CP) costă în România 65.200 de euro. Lista completă a prețurilor lui Porsche Macan poate fi consultată aici.

  • orice..., miercuri, 09.03.2016 12:54

    ...de dragul rotunjirii veniturilor, nu?ca tot se vorbeste de batalia-n vanzari...

  • vianu, miercuri, 09.03.2016 13:05

    e normal totusi...situatia nu e roza pentru concern. Un model mai accesibil ca pret duce la vanzari mai bune si daca nu se castiga prea mult per unitate, se rotunjesc (cum spui tu) veniturile per total. Banii nu strica nimanui cu atat mai mult in situatia de fata PS. ma astept, totusi, sa vad piticii cum incep sa chitaie si sa arate cu dejtu' ca motorul e fortat: 2L - 252CP hmm...e chiar mai "rau" decat "drujba" de 1L de la Ford, n'asha? :)

  • Hai, mai, miercuri, 09.03.2016 13:14

    POATE fi cuplat EXCLUSIV a o cutie automată PDK cu șapte rapoarte. Am vazut *poate" si am zis... Cutie manuala, oare? Cayenne din generatia trecuta avea optiunea, la fel si Panamera inainte de facelift (mmmm Panamera S cu 3 pedale). Deci poate? Si pentru Macan? Dar "exclusiv" scoate pe "poate" din ecuatie. Poate e ceva contradictoriu pe acolo. Poate

  • Scorpionul.negru, miercuri, 09.03.2016 13:15

    Nu se merita. Daca era 2.0 diesel da. Benizna nu ! Mai bine 3.0 diesel ! Nu scutesti decat la impozit si achizitie care nu cred ca e o problema pt. un propietar de Porsche . Dar mai bine dau cu 10 mii mai mult si la achizitie si impozit 2000 de lei in loc de 180 dar stiu ca am motor pe masina.

  • Kirotractor, miercuri, 09.03.2016 13:32

    ...Accesibil la 60K euro? Nici vorba - cu "doar" cca. 45.000 puteti cumpara si maine un Audi A4 Allroad sau Q5 propulsate de acelasi motor 2.0 TFSi cu aceeasi putere/cuplu, asigurind insa performante mai bune si un consum mai mic in cazul lui A4 Allroad (pe care personal l-as prefera si din pdv estetic, nu doar pt. 246 km/h Vmax sau 0-100 in 6 secunde.) Actionarul VW Porsche a preferat deci sa "imprumute" un motor - si transmisia Ultra-Quattro, stati linistiti - de la verisoru-n traznai VAG, in loc sa puna sub capota Macan-ului nou conceputul "4-boxer-turbo" din gama 718 (ex-Cayman/Boxster.) Aprovizionat ieftin, da' vindut scump ca-i un Porsche - simplu, nu?! :-) P.S. Uf, vad ca nu ma mai fac bine - nu stiu de ce-oi mai pierde timpul limpezind... macar unele ape p-aici, cind AM ar fi fi fost dator s-o faca...

  • Soferu', miercuri, 09.03.2016 13:35

    Sa fim seriosi.... motorina e pentru tractoare. NICIODATA un motor diesel nu va fi la fel de rafinat ca un motor pe benzina. Mai ales ca ultimele motoare turbo-benzina au rezolvat si problema cuplului. Doar in Romania ponderea motoarelor diesel vs benzina e mai mare la marca PORSCHE. E normal, suntem o tara agrara la urma urmei.... si ma tem ca asa vom ramane. In Vestul Europei tendinta este de a se renunta, sau chiar interzice masinile diesel.

  • Tony_LPP, miercuri, 09.03.2016 13:53

    Stie bine VAG alba-neagra !

  • @Kirotractor, miercuri, 09.03.2016 13:54

    dupa cum iti spune si numele nu ai reusit sa treci de nivelul de tractor. Mergi cu amandoua masinile (de preferabil ar fi sa le plimbi macar 2-3 zile) si ai sa vezi de unde vine diferenta de pret. In Romanica e o puzderie de "pasionati auto" care inca pun semnul de egal intre Audi si Porsche.

  • zxy, miercuri, 09.03.2016 14:14

    90% or sa fie conduse de....femei....ca sa nu le numesc altfel

  • mircea1380, miercuri, 09.03.2016 14:23

    Era si timpul... In UK, motorizarea de 2.0L 4-in-linie este disponibila (RHD, of course) inca de la lansarea Macanului (http://www.porsche.com/uk/models/macan/macan/). Chiar ma intrebam cand o sa aduca si pe LHD o motorizare 2.0T. Ce-mi este neclar este ce arhitectura are noul motor - se aliniaza (este acelasi) 4-cil-boxer ca pe Boxter sau este o evolutie a celui 4-in-linie din gama VAG?

  • hazard, miercuri, 09.03.2016 14:56

    "Varianta anterioară de bază, Macan S (3.0 aspirat de 340 CP)..." mai incercati odata...

  • Adrian, miercuri, 09.03.2016 16:05

    BMW are deja de ceva vreme motor de 4 cilindri cu turbo din care scoate cca 245 cp. A se vedea totate modele x28i. So era si timpul ca si grupul vag sa scoata asa ceva , ma refer in special ca si putere, caci deja moatare de 2.0 tubo exista de mult la ei, dar mai slabe. Or sa apara si pe audi, si pe vw, s.s.o. @automarket: Pe skoda superb sau vw passat nu au deja un 2.0 din care scot 280 cai, sau e capacitae cil. mai mare?

  • noname00, miercuri, 09.03.2016 18:43

    @mircea - Fara a verifica nicaieri, pot baga mana in foc ca motorul nu este boxer. Macan este contruit pe o platforma pentru motoare in V si motoare in linie (Audi Q5), spatiul de sub capota acestui model nu este proiectat pentru a accepta un motor Boxer. Vel mai probabil este 2.0 TFSI de la VAG.

  • someone, miercuri, 09.03.2016 18:51

    aceeasi intrebare o am sieu despre arhitectura motorului......boxer sau in linie ? pt ca asa cum zice si noname, platforma lui Q5/Macan nu e facuta pt motoare boxer

  • mircea, miercuri, 09.03.2016 18:53

    @noname00 Corect, sursele mele au fost eronate. E vorba de un 4 cilindri în linie, ceea ce înseamnă că e vorba de același motor pe care-l regăsim pe Golf GTI, printre altele. A confirmat și Porsche în comunicatul oficial. @Kirotractor, @mircea1380, @someone Mister rezolvat. Nu e Boxer. Clasic 4 în linie.

  • someone, miercuri, 09.03.2016 21:18

    @ mircea ; multumim

  • Kirotractor, joi, 10.03.2016 09:04

    Multzam fain si eu pt. efortul corectarii - necesara si cititorilor, si (bunei) reputatii AM - desi nu "detectez" de unde-a reiesit c-as fi avut vreun dubiu apropo de adevarata origine a noului... vechi propulsor Macan / VAG. @...@Kirotractor acu' (desi n-ar merita deranjul sa raspund unuia care nu "prinde" nici macar jocuri simple de cuvinte cum e Kiropractor / tractor.) Trecind deci peste faptul c-ar trebui sa fii declarat repetent la materia "istorie auto", fiindca "zeitatea" ta Porsche nici nu era in plan sa se nasca pe cind Audi = Auto Union / DKW / Horch/ NSU dadeau clase tuturor, inclusiv c-un record de viteza pe sosea incredibil in anii '30 - 436 km/h pe autostrada Frankfurt-Darmstadt), afla ca am TESTAT - si nu "doar" condus - mai tot ce-a aparut nou pe doua si/sau 4 roti. Si-am scris cit n-ai citit tu toata viatza. Doar pina acum 3 ani ce-i drept, cind taman sfertodoctii gaunosi ca tine m-au convins ca, odata cu intrarea-n era digitala, presa auto-moto nu mai e de mine. In fine, ma opresc aici fiindca nu intereseaza pe nimeni CV-uri, da-ncearca te rog sa urmezi sfatul asta amical: lasa atacurile la persoana, mai ales cind habar n-ai cu cine ai de-a face. Si fa uz doar de ARGUMENTE in orice disputa, iar daca nu le ai mai bine taci - asa mai ai o shansa sa nu fii remarcat ca ignorant.