Porsche Performance Drive, ultima zi: cea mai bună, dar şi cea mai amară performanţă românească din istoria competiţiei
Echipajul României a terminat Porsche Performance Drive 2014 pe locul al doilea, după ce a condus competiţia pentru mai mult de jumătate din timp.
Baku ar fi trebuit să se vadă frumos de la etajul 16 al camerei de hotel. Se vede însă amar după experienţa de astăzi. La exact 18 ore de când ceasul a dat semnalul de trezire şi urcarea în maşini, e timpul să tragem linie. Porsche Performance Drive 2014 s-a încheiat. Cu cea mai bună, dar şi cea mai amară performanţă reuşită vreodată de echipa României în cele trei ediţii de participare: locul al doilea.
Când soarele încă nu răzbise de crestele muntelui Kazbegi, am plecat din Georgia pe un drum de aproape 700 de kilometri până în Baku. Am lăsat graniţa cu Rusia şi ne-am luptat din greu cu Transfăgărăşanul gerogian, despre care vă vorbeam ieri.
Porsche Performance Drive, ziua 2: Prima victorie românească
A urmat apoi o probă de macadam, pe care am reuşit să o parcurgem excelent, cu emoţii la fiecare curbă în care nu am călcat frâna pentru a nu încetini coborârea. Au fost gropi şi şleauri cum rar îţi este dat să vezi. Toate înghiţite fără a crâcni de către mastodontul de două tone. Am avut apoi de înfruntat turme nesfârşite de oi şi cirezi de vaci. Una chiar a salutat cu o copită maşina noastră. Cu un claxon care, miraculos, nu s-a ars, şi cu ajutorul ciobanilor, ne-am strecurat.
După cinci ore de condus şi aproape 300 de kilometri, computerul de bord a indicat 8.6 litri/100 de kilometri.
A urmat apoi o aşteptare cruntă în graniţa cu Azerbaijan. Verificări multiple, nervi încordaţi la maxim şi grăniceri zeloşi. Am trecut însă cu bine şi a urcat la volan pentru alte cinci ore şi jumătate până la Baku. Un drum istovitor, în care am condus descălţat pentru a simţi mai bine pedala de acceleraţie.
Inutil. Timpul a apăsat în locul meu pe acceleraţie. Am fost nevoiţi să abandonăm mersul la consum când reuşisem deja un 8.2 litri/100 de kilometri. Am alergat pe şosele în construcţie, am scăpat ca prin urechile acului de o amendă şi am blestemat ore în şir miliardele de maşini Lada, bune pentru fier vechi, care ieşeau de oriunde fără a acorda prioritate.
O lecţie de supravieţuire, la finalul căreia am fost notaţi cu 10.2 litri/100 de kilometri. Insuficient însă pentru a bate o echipă a Ungariei care a ales astăzi un drum mai bun şi a fost ceva mai conştiincioasă. Am pierdut to avansul din zilele trecute şi ne-am mulţumit cu eternul loc doi. Nu am reuşit să ne depăşim, iar cupa din această seară, ridicată de vecinii maghiari, a lăsat un gust amar.
Mulţumim celor care ne-au susţinut de acasă. Va urma un articol detaliat cu experienţa noastră în Porsche Performance Drive 2014, dar şi o surpriză pe care o anunţam de ieri.
@AUTOMARKET: Puteti posta un grafic cu locul si consumul ocupat de fiecare tara participanta ?