Portgualia va construi 1350 de puncte de încărcare pentru maşinile electrice
Portughezii care vor să-şi cumpere o maşină electrică nu vor mai avea motive de îngrijorare la capitolul autonomie: autorităţile din statul iberic vor umple ţara cu puncte de încărcare.
Portugalia are şanse să devină în următorii doi-trei ani cea mai avansată ţară europeană din punctul de vedere al adopţiei maşinilor electrice. Autorităţile centrale din statul iberic au semnat ieri un contract cu Inteli şi Oracle prin care în Portugalia se vor construi în următorii ani nu mai puţin de 1350 de staţii de încărcare pentru maşinile electrice.
În principiu, programul naţional botezat MOBI-E are în vedere construcţia a 1300 de puncte de încărcare standard, la priză, şi de alte 50 de staţii de tip Quick Drop, prin care bateriile goale ale maşinilor electrice sunt schimbate cu unele pline în doar 30 de secunde. În proiect sunt vizate 25 de oraşe mari şi cele mai importante autostrăzi care străbat Portugalia, punctele de încărcare urmând să fie dispuse la distanţe comode pentru posesorii maşinilor de acest tip.
Un alt avantaj al Portugaliei în lupta contra combustibililor de origine fosilă este faptul că industria din această ţară a evoluat până la stadiul în care 43% din energia electrică produsă aici este creată cu ajutorul surselor regenerabile (hidrocentrale sau centrale eoliene). Mai mult, aici va fi construită o fabrică de baterii a grupului Renault-Nissan.
"Portugalia conduce valul schimbărilor care vor face din maşinile electrice o realitate şi suntem foarte fericiţi că putem să facem parte dintr-un asemenea proiect. Din cauza faptului că automobilele sunt una dintre sursele principale de CO2 şi cu un număr estimativ de 800 de milioane de maşini pe străzile lumii, soluţiile de mobilitate electrică sunt cruciale dacă vrem să atingem ţintele 20-20-20 ale Uniunii Europene: reducerea emisiilor de CO2 cu 20% până în 2020", a declarat Bastian Fischer, vicepreşedintele Oracle Utilities.
via | Greencar
Cel mai important aspect la acesta stire este faptul ca acesta investitie vine din partea unei tari care nu este chiar in top 5 sa zicem , precum Germania, Franta sau UK.