PREMIERĂ: Am văzut pe viu noul Porsche Cayenne facelift
Porsche ne-a invitat la Stuttgart pentru a vedea pe viu noul Cayenne facelift. Am rămas surprinși să vedem că designul exterior a fost modificat simțitor, la pachet cu cel interior.
La final de martie v-am dezvăluit primele noastre impresii de la bordul noului Cayenne facelift. Oricât de mult ne-am dorit să vă arătăm și exteriorul, a trebuit să așteptăm până azi, când germanii au ridicat oficial embargoul. Spre surprinderea tuturor celor care sunt obișnuiți cu conservatorismul Porsche, faceliftul lui Cayenne chiar e capabil să genereze câteva expresii pe fața celor care îl văd pentru prima dată.
FARURI MATRIX LED ÎN STANDARD
E un design îmbunătățit, cu blocuri optice redesenate, ceva mai mari. Ele oferă acum tehnologia Matrix LED în standard, însă clienții pot opta pentru o iluminare și mai bună, denumită HD Matrix LED, care aduce 32.000 de pixeli pentru fiecare far. Luminozitatea farurilor poate avea până la 1000 de moduri de funcționare.
Tot în partea din față, un ochi avizat va observa noua capotă și aripile ceva mai evazate. În partea din spate, blocurile optice au fost rafinate și au acum un aspect foarte discret. Odată cu faceliftul, Porsche introduce jante de 20, 21 sau 22 de inch, precum și o gamă de culori cu șase nuanțe. Eu, vă spun sincer, m-am îndrăgostit de acest albastru Montego, folosit pe mașina de lansare. Presimt că va fi un adevărat hit și la noi în România.
Despre modificările din interior v-am povestit în articolul publicat în data de 30 martie. Așa că vă las un link pentru a vedea care sunt cele mai importante schimbări. Vă dau un indiciu: schimbătorul de viteze.
AM VĂZUT ȘI PIPĂIT INTERIORUL NOULUI PORSCHE CAYENNE FACELIFT
SISTEM DE CALITATE A AERULUI, CONECTAT LA NAVIGAȚIE
Dacă tot am amintit despre interior, trebuie să vă spun că, acum, Porsche Cayenne facelift adoptă un sistem de calitate a aerului, oferit în standard, care funcționează în strânsă legătură cu navigația. Astfel, sistemul știe când intri într-un tunel și activează recircularea. De asemenea, un senzor detectează particulele fine și le filtrează de câte ori e necesar. Iar la final un sistem de ionizare purifică aerul pentru a-i proteja pe cei care suferă de alergii.
MAI MULTĂ PUTERE SUB CAPOTĂ
Faceliftul aduce câteva modificări importante și sub capotă. Pentru început, Europa va beneficia de de trei versiuni de motorizare. Entry-level-ul Cayenne va oferi același motor V6 benzină, optimizat însă pentru a livra 13 cai putere și 50 de Nm în plus. Așa ajungem la 353 de cai și un cuplu de 500 de Nm.
Următoarea versiune este Cayenne S. Surprinzător, aceasta renunță la motorul cu 6 cilindri și revine la un V8 biturbo, de 4 litri, capabil de 474 de cai și un cuplu de 600 Nm. Asta înseamnă cu 34 de cai și 50 de Nm în plus, față de vechiul Cayenne S. Cu asemenea resurse, Cayenne, precum și varianta Cayenne Coupe, accelerează de la 0 la 100 de kmh în doar 4.8 secunde. Viteza maximă se oprește la 269 de km/h.
CAYENNE HIBRID PROMITE 83 DE KILOMETRI ELECTRICI
A treia versiune disponibilă va fi cea hibrid, adică Cayenne E-Hybrid, care folosește același V6 de pe versiunea de bază. Împreună cu un motor electric mai puternic (de 176 de cai putere), bagajul total de resurse ajunge la 470 de cai. Modificările nu se opresc aici: avem și o baterie mai mare, care ajunge la 25.9 kWh, de la 17.9 kWh. Asta aduce o autonomie oficială pur electrică de 83 de kilometri.
Și încărcarea a fost îmbunătățită, pentru că mașina poate trage până la 11 kW de la o priză AC, reducând timpul de încărcare la două ore și jumătate.
Echiparea standard pentru un Porsche Cayenne va include luminile Matrix LED, suspensia inteligentă Porsche Active Suspension Management, jante de 20 de inch, senzori față și spate, cameră de marșarier și o zonă de încărcare prin inducție pentru telefonul mobil. Pe piața din Germania, prețurile pentru versiunea de bază pornesc de la 89.000 de euro. Primele exemplare vor fi livrate în luna iulie a acestui ani.
Văd că pe tableta centrală se află 14 pictograme. O fi bine, o fi rău? Nu știu, dar renunțarea la butoanele fizice în favoarea touch screen-ului nu mi se pare că aduce beneficii întotdeauna. La butoanele clasice, chiar dacă sunt amplasate în afara razei vizuale, de exemplu butonul pentru comutarea benzină/gpl la Logan 3/Sandero 3/Duster se află în partea stânga sub bord, este destul de greu de văzut din cauza spițelor volanului dar este suficient să-l vezi o dată pentru ca ulterior să intuieșți unde se află și să-l poți manevra lejer mai apoi. Pe când nu același lucru se poate spune despre pictogramele de pe tabletă, chiar dacă știi unde este pictograma tot trebuie să-ti muți privirea către ea.