PREMIERĂ: BMW M3 Competition și M4 Competition lansate oficial cu tracțiune integrală M xDrive

Publicat luni, 19.04.2021 10:43 de Alexandru Monenciu

Constructorul bavarez de automobile a lansat oficial variantele cu tracțiune integrală M xDrive ale modelelor M3 Competition și M4 Competition. Debutul pe piață este programat pentru luna iulie.

În urmă cu câteva luni, BMW a prezentat lumii întregi noua generație de modele M3 și M4, ambele disponibile și într-o versiune Competition. Inițial, clienții au putut opta numai pentru varianta cu propulsie.

Acum, divizia de performanță de la BMW adaugă alte două variante în portofoliul de modele. Este vorba despre noile M3 Competition M xDrive și M4 Competition M xDrive, deci cu sistem de tracțiune integrală special dezvoltat.

SISTEM DE TRACȚIUNE INTEGRALĂ SPECIAL DEZVOLTAT

Sistemul M xDrive utilizează un ambreiaj multidisc controlat electronic în caseta de transfer, pentru o distribuție reglabilă, complet variabilă, a cuplului între roțile față și cele spate. Totodată, arborii de transmisie și cei de ieșire au fost special proiectați pentru cele două modele.

De asemenea, caseta de transfer are o unitate de comandată dedicată și un sistem integrat de limitare a patinării roților. Din pachet nu lipsește diferențialul M activ.

Cel de la volan are la dispoziție trei setări pentru sistemul de tracțiune M xDrive. Setarea 4WD este cea implicită și propune tracțiune maximă, livrând în același timp o parte importantă din putere către puntea spate. Activarea modului 4WD Sport direcționează o proporție și mai mare din cuplul motor către roțile spate.

Pentru puriști, există modul 2WD, caz în care puterea este transmisă exclusiv punții spate. Opțional, clienții pot bifa sistemul M Traction Control, dar și M Drift Analyzer dacă vor să se specializeze în derapaje controlate.

Bavarezii nu s-au oprit aici și au reproiectat puntea față cu dublu braț transversal. Raportul direcției a fost și el recalibrat.

Noile BMW M3 Competition M xDrive și M4 Competition M xDrive vin echipate în standard cu jante de 19 inch pe față și de 20 de inch pe spate. Opțional sunt disponibile și anvelope special concepute pentru circuit.

ACCELERAȚIA DE LA 0 LA 100 KM/H ÎMBUNĂTĂȚITĂ CU 0.4 SECUNDE

Motorul este acelasi de 3.0 litri, twin-turbo, care dezvoltă 510 cai putere și 650 Nm cuplu. Performanțele au fost însă îmbunătățite: repriza 0-100 km/h durează în aceste condiții 3.5 secunde, cu 0.4 mai puțin decât în cazul variantelor cu propulsie.

Debutul pe piață ale celor două variante este programat pentru luna iulie 2021.

via BMW

  • FIS, luni, 19.04.2021 12:52

    TOT URATE SUNT INDIFERENT CAT SUNT DE PERFORMANTE. MACAR JANTELE SUNT FAINE.

  • flo, luni, 19.04.2021 13:45

    asa e fis ce acri sunt struguri

  • Seriff, luni, 19.04.2021 13:53

    Ce treaba au strugurii, gata cand un om zice de un produs ca nu ii place, gata strugurii sunt acrii, masinile sunt urate cu grilele alea imense, daca le faceau normale ca pana acum ar fi fost ok.

  • FIS, luni, 19.04.2021 13:55

    @ flo Strugurii ar fi acri si in cazul altor masini chiar mai scumpe, dar in cazul de fatza chiar nu are legatura. Nu imi permit nici McLaren, dar 720S mi se pare fain. Si chiar daca nu imi permit, aia inseamna ca orice e scump, e automat si fain, doar fiindca e scump ??? Cand eram copil si vazusem primul M3 mi se parea FOARTE frumos, desi atunci nu si-l permitea nimeni in ROMANIA, ca il vazusem in revista, inainte de '89. Asa ca... chiar nu m-ai nimerit :-D

  • petronel, luni, 19.04.2021 14:10

    @flo Zi sa mori tu ca tie iti place fata bmw-ului. Si apoi vorbim de struguri.

  • Snow, luni, 19.04.2021 15:19

    O evolutie asteptata: cursa inarmarilor nucleare (puteri si cuplu motor tot mai mari) necesita imbunatatirea transferului puterii spre sol in conditiile in care o singura punte motoare ar patina la valorile astea pana spre 150-180 km/ora. De vazut cat de mari sunt 'efectele secundare': cresterea masei proprii, scaderea manevrabilitatii, eventuala distributie a greutatii intre punti, distanta de franare. Mi-e teama ca modelul anterior cu 1497-1621 kg masa proprie (model coupe manual DIN - coupe DKG EU, ; 431 CP, 550 Nm) a fost cu adevarat 'light' fata de acesti urmasi: monstri 4x4 cu -probabil- peste 1800 kg fiecare ...

  • brck, luni, 19.04.2021 20:23

    uratenia pamantului,sigur designerii de la bmw is pe ceva prafoase,legale,altfel nu-mi pot explica hidoseniile astea de pe M3/M3/IX3. Ar fi interesant un poll al celor mai frumoase masini din ultimii 2-3 ani.