Premiera: Cadillac CTS-V, rival pentru BMW M5
GM a dezvaluit azi versiunea de performanta CTS-V. Cei 550 de cai fac din noul sedan un rival pentru BMW M5.
Putine modele americane se pot lauda cu performanta de a putea concura serios sedanurile germane. Cadillac CTS este cel mai potrivit exemplu in acest sens, sedanul american bucurandu-se de aprecierea specialistilor atat in materie de design cat si de confort si performante pe sosea.
Cadillac se pare insa ca nu s-a multumit doar cu atat si a tintit mai sus, dezvaluind astazi o versiune de performanta care probabil va face senzatie peste Ocean dar si in Europa. Botezat CTS-V, cel mai nou produs Cadillac se poate lauda cu un propulsor V8 supraalimentat, de 6.2 litri, care dezvolta 550 de cai putere si un cuplu motor de 550 Nm.
Cu asemenea performante, CTS-V poate lasa usor in urma chiar si un concurent puternic cum este BMW M5. Motorul ascuns sub capota este asemanator cu cel regasit pe proaspatul Corvette ZR-1, supercarul american reusind insa sa stoarca mai multa putere din propulsorul V8.
Resursele impresionante oferite de unitatea V8 sunt exploatate cu ajutorul a doua transmisii, una manuala si una automata,Tremec TR6060, cu padele in spatele volanului, pentru prima data in echiparea Cadillac.
Pentru a putea tine in frau un asemenea monstru, soferul va fi ajutat si de suspensia inovativa Magnetic Ride Control, despre care Cadillac afirma ca are cel mai rapid raspuns din lume. Amortizoarele au doua moduri de functionare, unul Tour si unul Sport, care pot fi selectate foarte usor de catre sofer.
Manevrabilitatea este imbunatatita si cu ajutorul sistemului de franare marca Brembo care include printre altele discuri uriase perforate si ventilate. Siguranta in timpul rularii este asigurata si de controlul tractiunii, botezat Performance Traction Management, care este derivat din versiunea de circuit a modelului CTS-V si care nu face nici un compromis in materie de performanta.
La exterior, Cadillac a insistat foarte putin asupra modificarilor de design, versiunea de performanta imprumutand doar un pachet aerodinamic care aduce insa si schimbari la nivelul look-ului exterior. Grila fata a fost largita, blocurile optice au fost alungite, capota a fost umflata si spoilere-le inlocuite, rezultatul fiind un CTS-V care va intoarce cu sigranta capul trecatorilor.
Destul de simpatica, dar cam incarcat design'ul din interior... si schimbatorul ala gros cat mana...(sa nu-l compar cu altceva...)