Premieră în industria auto: Ford reciclează dioxid de carbon pentru a-l transforma în plastic şi spumă pentru viitoarele modele

Publicat miercuri, 18.05.2016 12:07 de Daniel Popescu

Ford a dezvoltat o tehnologie prin care reciclează dioxid de carbon pentru a-l transforma în plastic pentru construcţia scaunelor şi a altor componente aflate sub capotă.

Emisiile de dioxid de carbon reprezintă una dintre principalele cauze ale poluării mediului înconjurător, iar constructorii sunt nevoiţi să respecte reglementări din ce în ce mai stricte pentru a reduce cantităţile emise de maşini.

Ford a făcut însă un pas înainte în această direcţie şi a dezvoltat o tehnologie care permite reciclarea dioxidului de carbon şi transformarea acestuia în plastic şi spumă. 

Materialele astfel reciclate vor fi utilizate de Ford ca materie primă pentru scaunele care echipează modelele mărcii, dar şi pentru diverse componente aflate sub capotă.

În prezent, materialele plastice sunt realizate preponderent din produse petroliere, iar Ford va reduce consumul de petrol cu circa 300.000 de tone anual prin utilizarea acestei tehnologii.

"Ford lucrează agresiv pentru a reduce impactul asupra mediului prin reducerea utilizării plasticului şi spumei bazate pe petrol. Această tehnologie este interesantă deoarece contribuie la rezolvarea unei probleme aparent insurmontabile: schimbarea climei", spune Debbie Mielewski, liderul echipei tehnice care a lucrat la acest proiect.

Ford susţine că este primul constructor auto din lume care implementează o astfel de tehnologie.

Via Ford

  • plm, miercuri, 18.05.2016 12:32

    E la oha

  • arogantul, miercuri, 18.05.2016 13:16

    GREENWASHING ideea asta nu a inventato ford, ea exista de mult timp, doar ca ai nevoie de foarte multa energie ca sa faci asta, ford omite acest detaliu esential in videoul asta de propaganda, iar daca energia nu e curata atunci produci mai multe emisii de co2.

  • ForD, joi, 19.05.2016 13:35

    Aham, acum inteleg de ce dintre marcile de volum mai rasarite Ford sunt cele mai plasticoase masini. In ultimii ani au depasit pana si Renault in "concursul" asta.

  • Vai, vineri, 20.05.2016 00:14

    " pentru construcţia scaunelor şi a altor componente aflate sub capotă." Sa intelegem ca scaunele sunt sub capota?