Premieră istorică pentru Aston Martin: Primul vehicul alimentat cu hidrogen care parcurge Nurburgring-ul

Publicat marţi, 30.04.2013 14:43 de Sebastian Toma

Un Aston Martin Rapide S alimentat cu hidrogen a parcurs, în premieră pentru un vehicul care foloseşte acest combustibil alternativ, o tură a circuitului Nurburgring din Germania.

Aston Martin şi Dr. Ulrich Bez, CEO-ul companiei britanice, şi-au asigurat locul în cărţile de istorie printr-o premieră realizată pe circuitul Nurburgring. Vorbim despre primul tur de circuit parcurs de un model alimentat cu hidrogen, acesta emiţând zero emisii poluante pe întreg parcursul turului de circuit. Rapide S în versiunea alimentată cu hidrogen nu este primul vehicul cu zero emisii de CO2 care vizitează circuitul din aproprierea oraşului Nurburg, dar este primul dintre acestea care este alimentat cu hidrogen şi nu este un vehicul 100% electric, cum a fost cazul modelelor pregătite de Toyota şi Peugeot în lupta lor pentru titlul de "cel mai rapid vehicul electric la Nurburgring".

Inginerii din Gaydon au dezvoltat sistemul de alimentare cu hidrogen al lui Aston Martin Rapide S cu sprijinul specialiştilor de la Alset Global şi, potrivit reprezentanţilor mărcii britanice, a depăşit aşteptările iniţiale prin performanţele furnizate. În urma acestei ture de test, inginerii Aston Martin sunt convinşi că modelul lor este gata de cursa de 24 de ore de la Nurburgring, unde Rapide S se va lupta cu încă 200 de modele de competiţie.

Sistemul de alimentare al lui Rapide-ului din imaginile alăturate permite alimentarea atât cu hidrogen, cât şi cu benzină. Motorizarea modelului de la Nurburgring este şi ea un prototip, fiind vorba despre o versiune twin-turbo a motorului V12 de 6.0 litri găsit în gama Aston Martin. Sistemul de alimentare cu hidrogen are patru rezervoare din fibră de carbon, care pot găzdui 3.5 kilograme de hidrogen la o presiune de 350 bari. Hidrogenul este livrat în camera de combustie printr-un sistem de injecţie separat şi motorul foloseşte o hartă de injecţie diferită atunci când este alimentat cu acest gaz.

Via Newspress (înreg.)

  • isa.t, marţi, 30.04.2013 15:09

    a fost odata si bmw ... spuneau ca revolutioneaza piata auto... acum se mai aude ceva de tehnologia mult titrata in majoritatea revistelor de profil ,au abandonato sau lucreaza ultra secret ... a fost mai multa reclama deoarece concurau in perioada respectiva in F1 acum se imprumuta de tehnologie pt moatre electrice... inafara de propaganda nu fac nimic nici cei de la aston ..... ce cred ,vom platim in contiunuare un pret supraevaluat al petrolului .... cati bani se cheltuiesc la nivel global pt armament .dar pt educatie .state la limita foametei ...restul sunt pt a ne tine preocupati cu nimicuri

  • gelu, marţi, 30.04.2013 15:30

    ce te asteptai @isa.t? sa curga lapte si miere doar pentru ca s-a promovat pana la ridicol prin publicatii tehnologia hidrogenului? E politica la greu. Constructorii (deobicei adunati in alianta, na, costurile sunt mari) promit marea cu sarea pentru a putea beneficia Prin programele guvernametale) de sume cu multe zeroruri in coada. Iar la termenele fixate ce sa vezi? Incep sa iasa CEO cu un comunicat de presa comun precum ca tehnologia este extrem de scumpa si rezultatele nu sunt satisfacatoare si ca mai dureaza 10-15 ani pana vedem rezultate concrete. de la problemele legate de productia, transportul, stocarea in rezervoarele masinilor (350bari?), hidrogenul, din nefericire, ramane inca in stadiul de teorie sau experiment de laborator. Poate ca unii sunt destul de ignoranti incat sa creada ca totul e pus la punct si doar interesele meschine (si alte vraji) impiedica folosirea H la scara larga. Realitatea cruda (si greu de acceptat) este ca inca mai avem de asteptat. pe de alta parte Aston lasa bla-bla-urile teoretice si propaganda media si iese la rampa cu ceva concret.

  • demin2609, marţi, 30.04.2013 21:46

    O ZIC SA INTELEAGA TOT ROMANUL.... Hidrogenul NU se va folosi in industria auto NICIODATA sub forma stocata!!! Cine va face asa ceva va folosi hidrogen produs pe loc si consumat imediat! Se evita total stocarea lui! Hidrogenul presupune o complexitate mare a internelor unui motor - patrunde usor prin orice material. Sper, si le urez succes celor ce vor face acumulatori de lunga durata, la un pret acceptabil pentru toti! De ce? masina de schimb - 300 euro modul comanda si reincarcare 450 euro pedala electrica - 50 euro acumulatori - 1000 euro (minim) motor electric - 100 euro Asta pt o masina home made cu 2 locuri cu o autonomie de 50 km. Restul? Este Can Can!