Premiera: Mazda3 MPS Extreme, 281 de cai
Constructorul japonez a dezvaluit la Salonul Auto de la Sydney o versiune imbunatatita a modelului Mazda 3 MPS.
Pentru fanii modelelor Mazda, Salonul Auto de la Sydney a debutat cu o surpriza de proportii. Constructorul japonez a dezvaluit o versiune imbunatatita a modelului de performanta Mazda 3 MPS, botezata Extreme. Hatchback-ul a primit modificari la nivelul motorului, suspensiilor si sistemului de evacuare, versiunea extreme fiind astfel capabila sa atinga un alt nivel de performanta.
La exterior schimbarile sunt minore, look-ul agresiv fiind asigurat de vinilurile negre aplicate peste vopseaua rosie True Red, bosajele negre, geamurile fumurii, acoperisul negru si eleronul spate. Designul exclusivist este completat de jantele de 19 inch BBS Motorsport cu logo special MPS.
Propulsorul cu patru cilindri de 2.3 litri DISI supraalimentat dezvolta acum 281 de cai putere la 5300 de rotatii pe minut si un cuplu motor de 425 Nm la 4400 de rpm. Surplusul de putere a fost obtinut prin modificarea sistemului PCM (Powertrain Control Module) si prin inlocuirea sistemului de evacuare.
Stabilitatea va fi asigurata de cauciucurile Dunlop Sports de 225/35ZR19 si de un nou pachet de suspensii provenite de la Coote, o companie cu traditie in domeniu si cu experienta in raliurile australiene. Pentru a opri hatchback-ul de 281 cai putere, soferul va fi ajutat de discuri ventilate de 320 mm pe fata si 280 mm pe spate precum si de sisteme performante precum: ABS cu patru canale, EBD si asistenta electronica la franare.
Siguranta va fi asigurata de sistemele de control dinamic al stabilitatii si al tractiunii dar si de cele sase airbaguri (frontale, laterale si cortina). La interior soferul si pasagerii se vor bucura de tapiserie din piele cu insertii de culoare rosie in bord, in manerul schimbatorului, in volan si in portiere.
Despre performantele noii Mazda3 MPS Extreme, constructorul japonez nu a publicat niciun detaliu, insa se cunoaste deja ca vechea versiune a hatchback-ului a reusit sa scoata un timp de 8 minute si 39 de secunde pe circuitul de la Nurburgring.
"soferul va fi ajutat de discuri ventilate de 320 mm pe spate si 280 mm pe spate" ; are discuri duble pe spate? sau unu-i pe stanga si celalalt pe dreapta? :P